Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

Discussietools
Oud 15 februari 2007, 07:46   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Openbaar Vervoer.

Geachte,

Ik zelf woon buiten het centrum van een gemeente en kan pas na een toch van 5 km gebruik maken van het openbaar vervoer.

En als ik op familie bezoek ga met het OV dan ben ik voor een enkele rit meer dan 2 uur onderweg om een afstand van 30 km af te leggen.

Ook stel ik vast, dat er vaak zeer zware voertuigen gebruikt worden op plaatsen waar kleine voertuigen veel rendabeler zouden zijn.
En dat de diensten die het OV verzorgen elkaar meer beconcurrenen dan dat ze samen werken.
Vaak lopen buslijnen zelfs gewoon naast spoorlijnen.
Jantje is offline  
Oud 15 februari 2007, 14:52   #2
Roel Deseyn

Roel Deseyn's schermafbeelding

Standaard

Volgens het decreet basismobiliteit zou u korter bij uw woning recht moeten hebben op een halte meen ik. Ik zie oplossingen in belbus/taxicheques. Dit is Vlaamse materie (Vlaams parlement). Als je je de concrete situatie beschrijft, wil ik het wel doorgeven aan de Vlaamse collega's.
Roel Deseyn is offline  
Oud 15 februari 2007, 14:53   #3
Roel Deseyn

Roel Deseyn's schermafbeelding

Standaard

je zegt terecht dat bus en spoor vaak naast elkaar werken. Ook hier zou het verstandiger zijn de bevoegdheden op één politiek niveau te leggen. Nu wil de Lijn (Vlaams) zich profileren t.o.v. de NMBS (federaal), dit is geen gezonde situatie, zo worden verkeerde keuzes gemaakt.
Roel Deseyn is offline  
Oud 15 februari 2007, 17:34   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
je zegt terecht dat bus en spoor vaak naast elkaar werken. Ook hier zou het verstandiger zijn de bevoegdheden op één politiek niveau te leggen. Nu wil de Lijn (Vlaams) zich profileren t.o.v. de NMBS (federaal), dit is geen gezonde situatie, zo worden verkeerde keuzes gemaakt.

Wat is de oplossing?
Een Vlaams spoor?

Waarschijnlijk is dit wenselijk als je de jarenlange wafelijzerpolitiek bekijkt die onder druk van Wallonië gevoerd werd.
Oud 15 februari 2007, 20:03   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Volgens het decreet basismobiliteit zou u korter bij uw woning recht moeten hebben op een halte meen ik. Ik zie oplossingen in belbus/taxicheques. Dit is Vlaamse materie (Vlaams parlement). Als je je de concrete situatie beschrijft, wil ik het wel doorgeven aan de Vlaamse collega's.
Ik kan idd de belbus gebruiken, maar dan moet ik reeds 2 uur op voorrand bellen en sta ik het centrum van het dorp.
Als ik dan verder ga met het OV ben ik zelfs te voet nog sneller bij mijn zuster die slechts 25 km van de afstap plaats van de belbus woond.

Dus volgens mij was het totaal fout om het OV gedeeltelijk naar Vlaanderen te halen.

Het OV moet immers in de eerste plaats met grote verbindingsassen werken en van daaruit verder uitgebouwd worden.
In de steden rijden zo de bussen en trams van de lijn in filles en eens buiten de steden, kan men te voet lopen.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be