![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dus de échte krantenkop uit De Standaard:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=GDJ18L7CL Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() En nu maar afwachten hoeveel van die immigranten een werk zullen aanvaarden. En wat de gevolgen van een weigering zullen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Vreemd dat de overheid speciale maatregelen moet treffen om allochtonen aan het werk te krijgen. We horen immers al decennia hoe verrijkend die migranten-tsunami's zijn voor onze economie en samenleving.
Waar zat die verrijking dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaat nu eens een autochtoon ermee naar de rechtbank? Dit is pure discriminatie. Niet meer en niet minder. Ik hoop echt dat er nu eens 1 iemand dit gaat aanklagen cé.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem twee zwarte jongetjes en een licht gehandicapte vrouw voor een fotoshoot, deze zaterdag.
Bedankt.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen valt er te vrezen dat de niet gunstige berichten daarover zo weinig mogelijk of helemaal niet het daglicht zullen zien. Er zijn wel meer dingen die we niet mogen weten, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Als allochtoon zelf vind ik dit al discriminatie tegen over de andere! Het speelt natuurlijk wel in mijn voordeel en het is al bewezen dat de Vdab zelfs meer mensen aanklikt die een 'Belgische naam' hebben dan die van allochtonen MAAR Ik wil geen voorrang hebben, ik wil een job krijgen omdat ik het verdien. Niet omdat ik een allochtoon ben.
Als er nu geen discriminatie was vanuit de werkgevers kant dan zaten we nu niet met dit probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat statistiekjes verschillen, dat er daarom benadeling is.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtonen van Turkse of Marokkaanse origine zullen dus generatie na generatie allochtoon blijven (altijd minstens één ouder met dubbele nationaliteit), terwijl andere immigranten (die zich EFFEKTIEF na een generatie gewoon integreren) dit niet meer zullen zijn. Een Braziliaan die hier vijftig jaar geleden is komen aangewaaid heeft nu eenmaal geen hele trits "allochtone kleinkinderen"..... dat zijn allemaal belgen geworden zonder Braziliaanse nationaliteit. Het is dus niet enkel positieve discriminatie, het betreft hier heel duidelijk effectieve discriminatie tegenover niet-turkse en niet-marokkaanse allochtonen en hun nazaten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 23 februari 2007 om 17:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Daar gaat de gelijke behandeling op in het niets.
We waren volgens de politiek allemaal belgen en werden allemaal gelijk behandeld. Yeah right...yeah right ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zou dus lekker betekenen dat �*lle dubbel nationaliteiten steeds in de gepriviligeerde databank blijven zitten, terwijl de oude belgen (met maar één nationaliteit) dus per definitie als tweede-keuze zullen worden gecontacteerd. Het gaat goed hé, de dhimmitude! Ik ga eens op zoek naar een Braziliaan denk ik, zou ik dan in de prior-databank mogen zitten? (want er is weldegelijk een (mini)debat geweest over dubbele nationaliteiten in Belgie hoor, niets om over naar huis te schrijven, faits divers uiteraard - blijkbaar was het resultaat dat om de zaken gelijk te trekken ook de oude belgen nu een dubbele nationaliteit mogen hebben.....) Ik moet dat onbelangrijk nieuws gewoon gemist hebben op onze staatszender. Iemand anders dit al gehoord (het is dus correct hoor).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de politici zijn ze allemaal Belgen met dezelfde rechten en plichten daar ze een Belgisch paspoort hebben en nu ineens zijn het toch weer allochtonen. Van hypocrieten gesproken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Als een Vlaming niet voldoet aan de eisen van de werkgever kan men hem zonder veel poeha terug op straat zetten maar met een vreemdeling ligt dat moeilijker. Veel bedrijven nemen liever geen (of zo weinig mogelijk) allochtonen in dienst omdat men hen bijna niet meer mag afdanken zonder voor racist versleten te worden. Ik ken ambtenaren die op de VDAB werken en zelfs daar gooien ze procentsgewijze veel minder allochtonen van den dop dan Vlamingen. Voor de minste zever, zeggen ze dan maar het is wel discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |