Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 juni 2004, 20:11   #1
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Vaak lees ik de opmerking: Awel ga dan eens zien in het programma van het VB hè.
Wel ik ben dat gaan doen voor een punt dat mij nauw aan het hart ligt.

Citaat:
Vlaams onderwijs Het spreekt voor zich dat het onderwijs in Vlaanderen altijd en overal in het Nederlands moet verlopen, van in de kleuterschool tot in de universiteit. Politiek hoort volgens ons niet thuis in het onderwijs. De hetze die sommige leraars in de klas voeren tegen het Vlaams Blok is volstrekt onaanvaardbaar.
Al even verwerpelijk is de openlijke propaganda voor de multiculturele samenleving, nu ook al ingeschreven in de zogenaamde ‘eindtermen’. Het Vlaams Blok is van oordeel dat het onderwijs jonge generaties vertrouwd moet maken met onze culturele eigenheid en met onze waarden, zeden en normen. Het blind achterna hollen van de multiculturele illusie staat de assimilatie in de weg en leidt vandaag tot grote maatschappelijke spanningen. Vreemde kinderen moeten leren dat zij in Vlaanderen de beste kansen krijgen als zij Vlaming worden onder de Vlamingen.
Uit de programma-brochure...

Sorry hoor, op een paar punten ben ik het eens. bv. Nederlands in het Nederlands onderwijs. Maar hier en daar stelt het Vb het wel een beetje cru, overdreven en bekrompen.
Trouwens, waarom zouden een multiculturele vorming en een culturele eigenheid niet samen kunnen gaan?
Ik kan al vermoeden waarom het Vb tegen multiculturele vorming in het onderwijs gekant is...

ps: Compleet buiten kwestie, maar kan iemand me hier eens vertellen wat voor een soort het Brusselse krantje 'Gorik' is?

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:13   #2
PAJOT
Banneling

Standaard

Gorik is de naam van een relatief nieuw blad over de Vlaams-Brusselse politiek.

Voor een gratis e-mailabonnement kan je surfen naar www.gorik.be

Een aanrader voor iedereen die interesse heeft in de Vlaamse politiek in onze hoofdstad.
PAJOT is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:19   #3
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Uit de programma-brochure...

Sorry hoor, op een paar punten ben ik het eens. bv. Nederlands in het Nederlands onderwijs. Maar hier en daar stelt het Vb het wel een beetje cru, overdreven en bekrompen.
Trouwens, waarom zouden een multiculturele vorming en een culturele eigenheid niet samen kunnen gaan?
Ik kan al vermoeden waarom het Vb tegen multiculturele vorming in het onderwijs gekant is...

ps: Compleet buiten kwestie, maar kan iemand me hier eens vertellen wat voor een soort het Brusselse krantje 'Gorik' is?

Hoe kun je de culturele eigenheid bewaren als hier overal moscees uit de grond rijsen? Nee, multicultureel, daar moet ik niets van weten. Ik heb liever een vaderlands sfeertje

Dit moet trouwens in een ander rubriek als ik me niet vergis. Na examens zou ik wel met een inhoudsrijke discussie willen meedoen over deze standpunten. Er zijn hier op het forum verschillende vragende mensen voor dat te doen.
lustige lezer is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:23   #4
Starlight
Burgemeester

Standaard

Tja, ze rijzen echt als paddestoelen uit de grond, hè.
Overdrijven, van het ene uiterste in het andere...

Ahzo, sorry dan, dan verzet ik hem. Naar welke rubriek? Binnenlandse politiek?

Awel, das tof, na de examens, it's a deal. Succes!

Starlight is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:28   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

De multikultuur is een linkse project om de Europeaan ontzield te maken. Men is gewoon uit op de vernietiging van de cultuur en de schepping van een zuiver materieel ingestelde samenleving. De mensen zijn economisch links, maar cultureel zijn ze rechts. Men is dus uit op de vernietiging van dat tweede.

PAJOT is offline  
Oud 18 juni 2004, 20:36   #6
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Tja, ze rijzen echt als paddestoelen uit de grond, hè.
Overdrijven, van het ene uiterste in het andere...

Ahzo, sorry dan, dan verzet ik hem. Naar welke rubriek? Binnenlandse politiek?

Awel, das tof, na de examens, it's a deal. Succes!
naar partijdiscussies
lustige lezer is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:08   #7
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
De multikultuur is een linkse project om de Europeaan ontzield te maken. Men is gewoon uit op de vernietiging van de cultuur en de schepping van een zuiver materieel ingestelde samenleving. De mensen zijn economisch links, maar cultureel zijn ze rechts. Men is dus uit op de vernietiging van dat tweede.
Oh wat erg, sebiets gaat hij geen hutsepot meer kunnen krijgen bij het eethuisje om de hoek
Oud 20 juni 2004, 11:15   #8
Starlight
Burgemeester

Standaard

Citaat:
a) Hoe kom je bij de gedachte dat de Europeaan ontzield wordt?
b) Hoe kom je bij de gedachte dat men uit is op een zuiver materieel ingestelde samenleving?

Starlight is offline  
Oud 20 juni 2004, 11:25   #9
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Multiculturaliteit vind ik een goeie zaak. Geef mij maar een kleurrijke samenleving.
Juist om deze multiculturaliteit te verzekeren moeten we ervoor zorgen dat in sociale wijken een goeie sociale mix is want concentratiebuurten dragen echt niet bij tot goeie integratie.

Hier heeft de overheid uiteraard een grote rol te spelen
Spetsnaz is offline  
Oud 20 juni 2004, 13:46   #10
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Multiculturaliteit vind ik een goeie zaak. Geef mij maar een kleurrijke samenleving.
Juist om deze multiculturaliteit te verzekeren moeten we ervoor zorgen dat in sociale wijken een goeie sociale mix is want concentratiebuurten dragen echt niet bij tot goeie integratie.

Neen, ik vind dat het tegenovergestelde waar is. Echte multicultuur bestaat niet. Het is een illusie van de poltiek correcte politici die niet willen inzien dat het samenvoegen van culturen die "incompatible" zijn, voor problemen zorgt. Ze gaan allerlei redenen verzinnen waarom toch die misdaadcijfers stijgen, de gevangenissen vol zitten, er werkloosheid is, enz.. Tja, het zal wel de conjunctuur zijn zeker... das altijd een goed antwoord als ge de problemen niet kunt (lees: niet wilt) oplossen.
Oud 20 juni 2004, 13:54   #11
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Neen, ik vind dat het tegenovergestelde waar is. Echte multicultuur bestaat niet. Het is een illusie van de poltiek correcte politici die niet willen inzien dat het samenvoegen van culturen die "incompatible" zijn, voor problemen zorgt. Ze gaan allerlei redenen verzinnen waarom toch die misdaadcijfers stijgen, de gevangenissen vol zitten, er werkloosheid is, enz.. Tja, het zal wel de conjunctuur zijn zeker... das altijd een goed antwoord als ge de problemen niet kunt (lees: niet wilt) oplossen.
Misschien omdat de problemen waar u naar refereert vooral veroorzaakt worden door - logisch - mensen uit de lagere klassen waar veel allochtonen in zitten.
Structurele oorzaken zijn doorgaans veel belangrijker dan mogelijke culturele oorzaken.

Ik hoor niemand klagen over de aanwezigheid van de joodse cultuur in ons land : dit is evenzeer multiculturaliteit.
Spetsnaz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be