![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als er iets is wat opvalt op het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie", dan is het wel dat er helemaal niet over dat onderwerp wordt gesproken. De threads vormen een troosteloze stoet van verongelijkt gejammer van het type "Het is toch erg." of "Het is een schande!". "Het", dat zijn dan de uitspraken, daden en beslissingen van zowat iedereen die niet tot de besloten club van cynische posters behoort.
De bijdragen van mensen die onderwerpen op een meer genuanceerde manier willen bespreken worden steeds zeldzamer, en als gevolg daarvan wordt het ook voor de verongelijkten zelf ook steeds minder interessant om actief te blijven op het forum. Om te kunnen aanklagen heb je immers een klaagmuur nodig, om te kunnen aanvallen een doelwit. Wat in dit deel van politics.be te lezen staat heeft voor mij al een tijdje zijn interesse verloren, maar wat ik me wel afvraag is hoe het nu verder gaat evolueren. Gaat de extremistische en opruiende trend crescendo en zitten we binnenkort met een forum dat als twee druppels water op sites als stormfront gelijkt, of zullen uiteindelijk de verongelijkten hun interesse net als ik verliezen, en droogt het forum volledig op? En hoe ziet de siteleiding van politics.be dit? Gaan zij actie ondernemen om het evenwicht wat te herstellen, door bijvoorbeeld meer te modereren? Wordt het forum op termijn gewoon gesloten? Laten ze liever begaan onder het motto van de vrijheid van meningsuiting? Ik ben benieuwd.
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() vele fundamentalistische allochtonen zijn racist en soms terrorist...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De posts die in dit forum staan, gaan meestal over vreemdelingenzaken en horen hier dan ook het best thuis. Ik vind de posts geen stoet van verongelijkt gejammer, kijk maar naar de "open brief aan Janssens" of de topic "drie agenten in het ziekenhuis". Jij wilt dus dit forum sluiten? Dit is natuurlijk de perfecte oplossing: onder het mom van democratie de "verzuurden" het zwijgen opleggen. Beste Doki, het gaat niet om verzuurd zijn. Er zijn problemen (is niet hetzelfde als "er zijn problemen met dé vreemdelingen") Ik vind die open brief aan Janssens alarmerend. Jij bent blijkbaar voorstander van dezelfde censuur die in die brief wordt aangeklaagd. Eigenlijk wilt u ook geen kritiek horen op dat wat het "multiculturele feest" had moeten zijn. Wie is er hier dan ondemocratisch: het VB of de groep mensen die denken zoals jij? En snoer mij niet de mond met "racisme is geen mening", want daar heeft dat niets mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar feitelijk is dit forum al zo goed als opgedoekt. Als je ziet wat er nog overblijft aan echte uitwisseling van ideeën, weerleggen van argumenten, enz. Zo goed als niets blijft er over, alleen sloten extremistisch geleuter! Wie heeft daar iets aan? Ik ben de eerste om te erkennen dat er wel degelijk problemen zijn met integratie, en dat het beleid heeft gefaald. En ik zie ook een dringende noodzaak om daar ernstig over te discussiëren en samen naar mogelijke oplossingen te zoeken. Maar ik, en anderen met mij, heb geen boodschap aan een kliekje dat bij elke poging tot zo'n ernstig debat hun eigen simplisitische oplossing (alle vreemdelingen buiten) continu wil opdringen en alle argumenten die niet stroken met die oplossing bij voorbaat naar de vuilbak verwijst, met nog een hoop schuttingtaal op de koop toe.
Laatst gewijzigd door Doki : 15 april 2007 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat de slotvraag uit uw bijdrage betreft, Doki (Wordt dit forum op temijn gesloten?) Het antwoord is ja. Op termijn wordt elke discussie gesloten, de tendens laat zich nu al voelen, de triomfantelijke terugkeer van de middeleeuwen is ingezet. U kunt tevreden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Integendeel ,orthodoxe moslims zouden normaliter geen kwaad of bedreiging vormen voor de maatschappij !
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat was dat in de ahadith, dat zelfs de stenen zouden roepen "er zit een jood achter me, dood hem!"
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Hadith ? Wat heeft dat nu weer mee te maken ??
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() orthodoxe moslim --> hadith --> oproepen tot geweld in heilige teksten
Snapt ge het nu ? Of moet ik er nog een tekeningetje bijmaken ?
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je, ooit heeft een man geschreven dat de Belgen de dapperste waren onder de Galliers. En dat hij ze enkel heeft kunnen verslagen met veel geduld en door tweedracht in hun rangen te zaaien.
Weet je, eeuwen lang hebben onze Europese voorouders hun leven en bloed gegeven om de moorse hordens hier buiten te houden. Eeuwen lang werd elke Moor die hier kwam gedwongen zijn geloof op te geven of te sterven. Eeuwen lang hebben onze voorouders gevochten voor het behoud van onze eigen cultuur en ons eigen geloof. Weet je, volgens mij schamen onze voorouders zich nu, want zij zien nu hoe onze leiders ons geloof en onze cultuur verloochenen en ons Europa zonder slag of stoot wegschenken aan de Moorse hordens waar zij tegen hebben gevochten en die zij steeds met succes hebben teruggedreven. Ik schaam mij diep en ben bang voor de dag dat ik aan onze voorouders moet gaan verschijnen en hen gaan uitleggen dat wij de strijd tegen de Moorse horden hebben opgegeven en Hannibal tot in het Noordelijkste punt van Europa hebben laten oprukken. Ja, je heb goed gelezen. Hier staat idd dat de Moorse Hordens reeds eeuwen de vijand van Europa zijn en dat wij Europa nu zonder slagof stoot aan die vijand hebben geschonken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn kritiek gaat uitsluitend over de manier waarop hier wordt gediscussieerd (of liever de manier waarop elke discussie onmogelijk wordt gemaakt), ik heb het niet over de inhoud van de onderwerpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() De islamofobie en het platte racisme van sommigen is inderdaad van pathologische aard. De oplossing hiervoor is echter niet censuur (wat hier "modereren" genoemd wordt. Ik vind het verkieslijker dat aanstootgevende en domme meningen geuit kunnen worden en zichtbaar zijn voor iedereen. De oplossing voor domme meningen is niet ze te verbieden, maar wel ze benoemen en er betere meningen tegenover stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() De islaam met zijn hadith etz heeft 1400 jaar overleefd waarom zouden de hadiths nu plots een vorm van oproep tot geweld zijn ??
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat: