Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2004, 13:45   #1
Groen Valkje
Banneling

Groen Valkje's schermafbeelding

Standaard

ANTWERPEN
Twee jonge tooghangers zijn vrijdag door de strafrechter tot 12 maanden effectieve celstraf veroordeeld voor de verkrachting van een minderjarige. De uitbater van het café, die al dan niet op de hoogte was van wat er in de toiletten van zijn etablissement gebeurde, werd vrijgesproken. De jaloerse vriendin van één van de jongens kreeg opschorting van straf.

Het was de mama van Erica V. die eind september 2001 met een klacht naar de politie trok. Erica zegde dat ze tijdens een nachtje stappen in een café in Schoten tegen haar zin in de toiletten seks had gehad met Robby V. (26). Daarna was ze weer het café binnengegaan. Later op de avond leerde ze er Kevin M. kennen. Ze ging met hem mee naar huis en moest ook met hem "de hele nacht tegen haar zin vrijen".

Maar nog was de herrie niet voorbij: Erica vertelde dat ze een paar dagen later werd opgebeld door een meisje. Dat beweerde dat de vriendin van Robby, ene Britt (20), eens met haar wilde praten. Erica ging naar het café en kreeg er een flink pak slaag van Britt.

Naast Kevin, Robby en Britt moest ook Paul P. (29) voor de rechter verschijnen. Paul is de uitbater van het café, en hoewel hij wist wat er gebeurd was in de toiletten, greep hij niet in. Hij werd eerst vervolgd voor schuldig verzuim. Maar omdat het volgens het Openbaar Ministerie best mogelijk was dat Paul dacht dat het inderdaad om een gewone vrijpartij ging, vroeg de procureur zelf de vrijspraak. En zo geschiedde.
Groen Valkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:49   #2
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
ANTWERPEN
Twee jonge tooghangers zijn vrijdag door de strafrechter tot 12 maanden effectieve celstraf veroordeeld voor de verkrachting van een minderjarige. De uitbater van het café, die al dan niet op de hoogte was van wat er in de toiletten van zijn etablissement gebeurde, werd vrijgesproken. De jaloerse vriendin van één van de jongens kreeg opschorting van straf.

Het was de mama van Erica V. die eind september 2001 met een klacht naar de politie trok. Erica zegde dat ze tijdens een nachtje stappen in een café in Schoten tegen haar zin in de toiletten seks had gehad met Robby V. (26). Daarna was ze weer het café binnengegaan. Later op de avond leerde ze er Kevin M. kennen. Ze ging met hem mee naar huis en moest ook met hem "de hele nacht tegen haar zin vrijen".

Maar nog was de herrie niet voorbij: Erica vertelde dat ze een paar dagen later werd opgebeld door een meisje. Dat beweerde dat de vriendin van Robby, ene Britt (20), eens met haar wilde praten. Erica ging naar het café en kreeg er een flink pak slaag van Britt.

Naast Kevin, Robby en Britt moest ook Paul P. (29) voor de rechter verschijnen. Paul is de uitbater van het café, en hoewel hij wist wat er gebeurd was in de toiletten, greep hij niet in. Hij werd eerst vervolgd voor schuldig verzuim. Maar omdat het volgens het Openbaar Ministerie best mogelijk was dat Paul dacht dat het inderdaad om een gewone vrijpartij ging, vroeg de procureur zelf de vrijspraak. En zo geschiedde.
Wat mij betreft minstens 15 jaar zonder pardon..gene zever van de wet Lejeune, afschaffen die achterlijke boel....en alle criminelen keihard straffen, welk kleurtje ze ook hebben!!!
Oud 24 januari 2004, 13:51   #3
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

tjah. wel spijtig dat et twalf maanden op luxehotel is. Zo gaan ze het niet afleren, hoe lang ze er ook zitten. Een straf moet een straf zijn. Als dat twaalf maanden opgesloten zou zijn zonder luxe, met eventuele gemeenschapsdienst ('dwangarbeid' maar dan menswaardig) geloof ik dat 12 maanden voldoende zou zijn als straf. Niet dat ze het dan nog eens zouden doen dus.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:51   #4
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Oud 24 januari 2004, 13:51   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

Rood Valkje, is dit geen onderwerp voor het forumonderdeel "links"?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:52   #6
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
hoezo? dat is toch duidelijk binnenland. Of is het omdat blanken gestraft worden dat dit plots links is, en een links onderwerp. amaaaaaaaaai
Oud 24 januari 2004, 13:54   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
hoezo? dat is toch duidelijk binnenland. Of is het omdat blanken gestraft worden dat dit plots links is, en een links onderwerp. amaaaaaaaaai
Neen, maar omdat dergelijke excessen te wijten zijn aan de links-liberale samenleving.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:54   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het enige dat hiermee bewezen word is dat er nog steeds "blanke" straatschoffies rondlopen.

Waarom geen echte straf blijft mijn vraag.

Steenkoolmijnen?Chemische castratie?

Eichman, links, neen, binnenlandse politiek, neen, maatschappelijke discusie, waarschijnlijk.
Oud 24 januari 2004, 13:56   #9
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Erica zegde dat ze tijdens een nachtje stappen in een café in Schoten tegen haar zin in de toiletten seks had gehad met Robby V. (26).

2. Daarna was ze weer het café binnengegaan. Later op de avond leerde ze er Kevin M. kennen. Ze ging met hem mee naar huis en moest ook met hem "de hele nacht tegen haar zin vrijen".

Maar nog was de herrie niet voorbij: Erica vertelde dat ze een paar dagen later werd opgebeld door een meisje. Dat beweerde dat de vriendin van Robby, ene Britt (20), eens met haar wilde praten.

3. Erica ging naar het café en kreeg er een flink pak slaag van Britt.
Dat moet daar een verdomd interessant café zijn, dat je er na twee keer verkracht geweest te zijn van iemand in dat café, nog altijd naartoe wil.

Weet er iemand misschien het adres van dit café in Schoten?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 13:57   #10
mad_drone
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Het enige dat hiermee bewezen word is dat er nog steeds "blanke" straatschoffies rondlopen.

Waarom geen echte straf blijft mijn vraag.

Steenkoolmijnen?Chemische castratie?

Eichman, links, neen, binnenlandse politiek, neen, maatschappelijke discusie, waarschijnlijk.
of iets dat zelfs GROEN! akkoord mee zal zijn : bomen planten!
Oud 24 januari 2004, 14:04   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

wat een raar verhaal..

Dat meisje wordt verkracht.. blijft in dat café .. gaat dan nog eens mee met nen typ diezelfde avond... wordt de hele nacht verkracht .. spreekt daarna af met het lief van een van die gasten.. krijgt mot..

Volkscultuur???
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 14:16   #12
Hanne
Banneling

Standaard

Raar verhaal, inderdaad.

En nu eens een doodgezwegen verhaal.
Islamitische importbruidjes zijn levenslang gedoemd om echtelijke verkrachting te ondergaan.
Mits onze overheid niets doet om deze barbaarse praktijk te beteugelen waarbij de vrouw gereduceerd is tot koopwaar, heeft deze vorm van verkrachting een legitiem karakter gekregen.

Een taboeverhaal dat onze p.c. forumvrienden waarschijnlijk een zure oprisping zal bezorgen.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 20:15   #13
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Wat mij betreft minstens 15 jaar zonder pardon..gene zever van de wet Lejeune, afschaffen die achterlijke boel....en alle criminelen keihard straffen, welk kleurtje ze ook hebben!!!
Groot gelijk!
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 22:39   #14
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
1. Erica zegde dat ze tijdens een nachtje stappen in een café in Schoten tegen haar zin in de toiletten seks had gehad met Robby V. (26).

2. Daarna was ze weer het café binnengegaan. Later op de avond leerde ze er Kevin M. kennen. Ze ging met hem mee naar huis en moest ook met hem "de hele nacht tegen haar zin vrijen".

Maar nog was de herrie niet voorbij: Erica vertelde dat ze een paar dagen later werd opgebeld door een meisje. Dat beweerde dat de vriendin van Robby, ene Britt (20), eens met haar wilde praten.

3. Erica ging naar het café en kreeg er een flink pak slaag van Britt.
Dat moet daar een verdomd interessant café zijn, dat je er na twee keer verkracht geweest te zijn van iemand in dat café, nog altijd naartoe wil.

Weet er iemand misschien het adres van dit café in Schoten?

Potvolkoffie, ik dacht net hetzelfde! Als ik zou verkracht worden, ik zou maken dat ik weg kom, de politie bellen en met een immens trauma niet meer in de buurt willen komen van dat café.

Bovendien verzuimt Rood Valkje een bron op te geven (maar laat wel door de vorm uitschijnen dat het een krantenknipsel is).

Sta mij toe aan de feiten te twijfelen. Er klopt hier iets niet.
Oud 25 januari 2004, 00:09   #15
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Raar verhaal, inderdaad.

En nu eens een doodgezwegen verhaal.
Islamitische importbruidjes zijn levenslang gedoemd om echtelijke verkrachting te ondergaan.
Mits onze overheid niets doet om deze barbaarse praktijk te beteugelen waarbij de vrouw gereduceerd is tot koopwaar, heeft deze vorm van verkrachting een legitiem karakter gekregen.

Een taboeverhaal dat onze p.c. forumvrienden waarschijnlijk een zure oprisping zal bezorgen.
Hanne,

wat heeft jouw verhaal te maken met deze topic? Is het soms omdat dit verhaal niet in jouw kraam past dat je het weer nodig acht hier zo'n verhaal te posten waar moslims bij betrokken zijn? En kom aub weer niet af dat ik PC ben, want ik vind jouw verhaal even erg als dit verhaal.
De wijze waarop jij hier echter dit nietsterzakendoend verhaaltje post zegt meer dan genoeg over jouw motieven en nuancering
(en nu zal ik weer gescheld mogen aanhoren waarschijnlijk )
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 01:05   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk heeft de rechter rekening gehouden met verzachtende omstandigheden.
Toch raar dat men na een verkrachting in hetzelfde café blijft om zich nog eens te laten verkrachten. Mag een minderjarige zonder begeleiding in een café de nacht doorbrengen ?
Stond de moeder ook terecht ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 01:12   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

De titel is trouwens onjuist.
Er is sprake van groepsverkrachters en dat kan ik niet uit het verhaal opmaken.
“in de toiletten seks had gehad met Robby V. (26)”
“Later op de avond leerde ze er Kevin M. kennen. Ze ging met hem mee naar huis en moest ook met hem "de hele nacht tegen haar zin vrijen".

Dat noem ik geen groepsverkrachting maar prostitutie.
Oud 25 januari 2004, 01:31   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bobke, je hebt compleet gelijk.. normaal mag een jongere(met grens 16jaar dacht ik) nog niet eens een horeca zaak binnen zonder begeleiding.

Nu de begeleiding kan elke willekeurige volwassene zijn, dat is niet aan de Cafebaas om te checken. Die heeft niet eens de mogelijkheid dat te doen.

Maar de ouders van de minderjarige jongedame zijn evenveel in fout als het over een blatant misdrijf gaat. Als ze de wet hadden gerespecteerd dan had E V nooit in contact kunnen komen met de voorgenoemde "schoften" die misbruik konden maken van de wereldvreemdheid van een minderjarige.

Dat let niet dat de mannelijke sexpartners niet in de fout gingen.En het "nemen"(zover het vrijwillig was) van een minderjarige blijft een serieus misdrijf.
Oud 25 januari 2004, 01:51   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dan ook de daders zeker niet vergoelijken, ik zoek een verklaring voor de milde straf.
Hoe wereldvreemd een minderjarige ook is, na een verkrachting ga je niet met iemand mee naar huis. Dan zoek je hulp.
Oud 25 januari 2004, 02:17   #20
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Lijkt me verzonnen verhaal. Goed opgemerkt Darwin.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be