Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 januari 2004, 09:04   #1
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een groep jonge Vlaamse liberalen wil op het komende VLD-congres van 6 en 7 februari een offensief inzetten om de partij een progressieve koers te laten varen. De Morgen vernam dat de laatste hand wordt gelegd aan een manifest dat de 'raid' moet begeleiden. Het bericht staat vrijdag ook in Het Laatste Nieuws.

Met een reeks controversiële voorstellen wil de groep, de zogenaamde 'Generatie 2016', die een vijftiental regerings- en parlementsleden telt, zich manifesteren als troonopvolger voor het trio Verhofstadt-Dewael-De Gucht. Geestelijke vaders zijn Vlaams minister-president Bart Somers en federaal staatssecretaris Vincent Van Quickenborne. (DWM)
Of hoe de VLD zich verder van zijn achterban verwijdert!
Doe zo voort: dat is goed voor het Liberaal Appel!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 30 januari 2004, 16:56   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als Vivant-lid steun ik de VLD-Vivant lijst, en ik betreur dit ten zeerste.
Waarom moet de VLD nóg linkser worden, dankzij die paar Vlaams-nationale nietsnutten?!
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 17:01   #3
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Waarom moet de VLD nóg linkser worden, dankzij die paar Vlaams-nationale nietsnutten?!
Volgens jou zijn alle flaminganten toch extreem-rechts en nazistisch?
Groot Bakkes is offline  
Oud 30 januari 2004, 17:29   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:
Neen, dat heb ik nooit gezegd.
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 17:38   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja... Op een forum is verbale communicatie nu eenmaal uitgesloten he...
Oud 30 januari 2004, 17:46   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

U zal dan ongetwijfeld een citaat van mij kunnen aanhalen waaruit blijkt dat U niet liegt. Tot dan beschouw ik U als een ordinaire leugenaar.
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 17:53   #7
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

U zal dan ongetwijfeld een citaat van mij kunnen aanhalen waaruit blijkt dat U niet liegt. Tot dan beschouw ik U als een ordinaire leugenaar.
Neen beste vriend, u bent de leugenaar. Ik heb dat namelijk niet beweerd, N-VA'er heeft dat gevraagd. Ik kon het gewoon het spel met de submodaliteiten niet laten. Spreken is namelijk onmogelijk op een forum

Citaten vervalsen is iets voor belgicisten, daar zal uw goede vriend Tacitus u graag in inwijden (annexatie, remember? )
Oud 30 januari 2004, 17:54   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Neen beste vriend, u bent de leugenaar. Ik heb dat namelijk niet beweerd, N-VA'er heeft dat gevraagd. Ik kon het gewoon het spel met de submodaliteiten niet laten. Spreken is namelijk onmogelijk op een forum

Citaten vervalsen is iets voor belgicisten, daar zal uw goede vriend Tacitus u graag in inwijden (annexatie, remember? )

Goed, dan heb ik een fout gemaakt. Ik neem aan dat U zich distantieert van NVA'er's stelling?
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 18:03   #9
Tantist

Standaard

Citaat:
Goed, dan heb ik een fout gemaakt. Ik neem aan dat U zich distantieert van NVA'er's stelling?
Natuurlijk niet, omdat ik niet kan nagaan of u dat inderdaad nooit gezegd heeft

Ik heb er gewoon niets mee te maken. Het laat me koud wat N-VA'er zegt...
Oud 30 januari 2004, 18:05   #10
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk niet, omdat ik niet kan nagaan of u dat inderdaad nooit gezegd heeft

Ik heb er gewoon niets mee te maken. Het laat me koud wat N-VA'er zegt...
Goed zo.
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 18:06   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

U gaat dit staven met een citaat van mij. Anders bent U niet meer dan een ordinaire leugenaar.
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 18:36   #12
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Nooit gezegd? Hier staan enkele citaatjes (eentje van Tacitus maar die vond ik zo grappig dat ik hem er heb tussengezet, mijn excuses daarvoor):

Hier al een citaatje van uw partijgenoot en vriend Tacitus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
'We kunnen drie soorten racisme onderscheiden die het accent telkens op een andere verantwoording voor ongelijke behandeling van mensen leggen. Racisme op biologische grond claimt de erfelijke ongelijkheid tussen rassen; racisme op culturele basis de superioriteit van de eigen beschaving neo-racisme verhult het voorgaande door te stellen dat culturen homogeen moeten blijven en dat volkeren dus slechts naast en niet met elkaar kunnen leven.

(Centrum voor racismebestrijding)
Net als de door velen van hen aanbeden fascistische beweging, claimen ook de Vl-nationalisten dat er in Belgie twee volkeren zijn die niet met elkaar kunnen samenleven. Het VB houdt breekt menig lans voor een cultuurhomogene natie.

EEN STRIJD
Na te lezen op http://forum.politics.be/viewtopic.p...n+vorm+nazisme

Hier eentje waar de vlaams-nationalisten combatief worden genoemd, geschreven door Patriot! himself:

Citaat:
de mythe dat (Nederlandstalige) Belgischgezinden verdedigers zijn van de francophonie

Belgischgezinden, vaak minachtend “Belgicisten” genoemd worden vaak afgeschilderd als verdoken FDF-ers of verdedigers van “la francophonie”. Vermits het Vlaams-nationalisme een combattieve ideologie is dient ze een vijandbeeld te scheppen. Dit vijandbeeld bestaat, en zal steeds bestaan uit het bondgenootschap van Nederlandstalige ‘Vlamingenverraders’ en van de franstalige bourgeoisie. De eersten zijn de knechten van de laatsten. Deze aantijging gaat gepaard met de beschuldiging dat alle Belgischgezinden terug willen naar het “Belgique �* papa” van weleer waar alles ééntalig Frans was. Blijkbaar ligt de taalkwestie die toch reeds decennialang geregeld is nog zeer “gevoelig”, of-beter gezegd- wordt zij te pas en te onpas bovengehaald om de Belgischgezinden verdacht te maken. Zij Conscience reeds niet “de tael is gansch het volk”? De koppeling aan het FDF lijkt op het eerste gezicht vreemd, vermits deze radicaal-francophone partij uitermate regionalistische (separatistische) standpunten inneemt, die dus per definitie anti-Belgisch zijn. De waarheid is allicht dat het Vlaams-nationalisme langs Nederlandstalige kant het “Vlaamse Volk-één-en-onverdeeld” wil houden. Nederlandstaligen die het met de dogmatische standpunten niet eens zijn kunnen op geen genade rekenen en Franstaligen zijn sowieso de incarnatie des duivels. In het denken van de Vlaams-nationalisten immers is België een Waalse constructie die bedoeld is om de ‘Vlamingen’ leeg te zuigen.
Na te lezen op: http://forum.politics.be/viewtopic.p...n+vorm+nazisme

En Patriot! op z'n best:

Citaat:
Zeg mannen, wat ist nu ... was Brel radikaal anti-Vlaams of was hij een echte Vlaams-nationalist?
Voor mij was hij een Vlaming, die Frans sprak, maar bovenal een Belg, en zo beschouwde hij zichzelf ook. Hij had bovendien een afkeer tegen de extremistische onverdraagzame flaminganten, wat alleen maar positief kan zijn.
Dit laatste valt na te lezen op: http://forum.politics.be/viewtopic.p...nazis&start=30

Vlaamse groetjes

Erwin
Groot Bakkes is offline  
Oud 30 januari 2004, 18:47   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit gezegd? Hier staan enkele citaatjes (eentje van Tacitus maar die vond ik zo grappig dat ik hem er heb tussengezet, mijn excuses daarvoor):

Hier al een citaatje van uw partijgenoot en vriend Tacitus:

Citaat:
'We kunnen drie soorten racisme onderscheiden die het accent telkens op een andere verantwoording voor ongelijke behandeling van mensen leggen. Racisme op biologische grond claimt de erfelijke ongelijkheid tussen rassen; racisme op culturele basis de superioriteit van de eigen beschaving neo-racisme verhult het voorgaande door te stellen dat culturen homogeen moeten blijven en dat volkeren dus slechts naast en niet met elkaar kunnen leven.

(Centrum voor racismebestrijding)
Net als de door velen van hen aanbeden fascistische beweging, claimen ook de Vl-nationalisten dat er in Belgie twee volkeren zijn die niet met elkaar kunnen samenleven. Het VB houdt breekt menig lans voor een cultuurhomogene natie.

Ik heb zoveel partijgenoten. Ik heb hem ook gezegd dat dit te ver ging. Daarbij, ik moet me niet verantwoorden, tekst komt niet van mij.

EEN STRIJD
Na te lezen op http://forum.politics.be/viewtopic.p...n+vorm+nazisme

Hier eentje waar de vlaams-nationalisten combatief worden genoemd, geschreven door Patriot! himself:

Citaat:
de mythe dat (Nederlandstalige) Belgischgezinden verdedigers zijn van de francophonie

Belgischgezinden, vaak minachtend “Belgicisten” genoemd worden vaak afgeschilderd als verdoken FDF-ers of verdedigers van “la francophonie”. Vermits het Vlaams-nationalisme een combattieve ideologie is dient ze een vijandbeeld te scheppen. Dit vijandbeeld bestaat, en zal steeds bestaan uit het bondgenootschap van Nederlandstalige ‘Vlamingenverraders’ en van de franstalige bourgeoisie. De eersten zijn de knechten van de laatsten. Deze aantijging gaat gepaard met de beschuldiging dat alle Belgischgezinden terug willen naar het “Belgique �* papa” van weleer waar alles ééntalig Frans was. Blijkbaar ligt de taalkwestie die toch reeds decennialang geregeld is nog zeer “gevoelig”, of-beter gezegd- wordt zij te pas en te onpas bovengehaald om de Belgischgezinden verdacht te maken. Zij Conscience reeds niet “de tael is gansch het volk”? De koppeling aan het FDF lijkt op het eerste gezicht vreemd, vermits deze radicaal-francophone partij uitermate regionalistische (separatistische) standpunten inneemt, die dus per definitie anti-Belgisch zijn. De waarheid is allicht dat het Vlaams-nationalisme langs Nederlandstalige kant het “Vlaamse Volk-één-en-onverdeeld” wil houden. Nederlandstaligen die het met de dogmatische standpunten niet eens zijn kunnen op geen genade rekenen en Franstaligen zijn sowieso de incarnatie des duivels. In het denken van de Vlaams-nationalisten immers is België een Waalse constructie die bedoeld is om de ‘Vlamingen’ leeg te zuigen.
Na te lezen op: http://forum.politics.be/viewtopic.p...n+vorm+nazisme

Ik citeerde een tekst van Bruno Yammine. Ik weet het, soms vergat ik wel eens bronvermeldingen te zetten bij BUB-teksten. Sorry.
Trouwens, is combattief een belediging?

En Patriot! op z'n best:

Citaat:
Zeg mannen, wat ist nu ... was Brel radikaal anti-Vlaams of was hij een echte Vlaams-nationalist?
Voor mij was hij een Vlaming, die Frans sprak, maar bovenal een Belg, en zo beschouwde hij zichzelf ook. Hij had bovendien een afkeer tegen de extremistische onverdraagzame flaminganten, wat alleen maar positief kan zijn.
Dit laatste valt na te lezen op: http://forum.politics.be/viewtopic.p...nazis&start=30

Vlaamse groetjes

Erwin
Die tekst komt inderdaad van mij. Wat is er fout mee? In de jaren '60-70 waren de flaminganten in Brussel zeer extremistisch, en onverdraagzaam tegenover de Franstaligen. De FDF'ers moesten kwa extremisme en onverdraagzaamheid overigens niet onderdoen voor hun VU-vijanden. Hun rabiate Vlamingenhaat en frans imperialisme is niets anders dan walgelijk te noemen. Wat niet wegneemt dat ook onder de flaminganten extremisten zaten. Eén van hen vermoorde bijvoorbeeld een FDF'er...
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 18:50   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zeg nu eens waar ik schreef dat álle flamingenten extreem-rechts tot nazistisch zijn?
Patriot! is offline  
Oud 30 januari 2004, 19:11   #15
Groot Bakkes
Minister

Standaard

U heeft daar nergens vermeld dat het combattieve enkel in de jaren 60-70 was en u schrijft niet dat de flaminganten in de tijd van Brel extremistische onverdraagzamen waren. U deed geen enkele moeite omdat te benadrukken.
Groot Bakkes is offline  
Oud 30 januari 2004, 21:35   #16
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ja, stoute Belgischgezinden. We zouden lessen moeten nemen van die verdraagzame, solidaire flaminganten.
Bruno* is offline  
Oud 31 januari 2004, 14:38   #17
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, stoute Belgischgezinden. We zouden lessen moeten nemen van die verdraagzame, solidaire flaminganten.
Neen, maar ik vond het gewoon grappig dat flaminganten hier links werden genoemd door Patriot!, die altijd het tegendeel heeft beweerd.
Groot Bakkes is offline  
Oud 1 februari 2004, 14:02   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, maar ik vond het gewoon grappig dat flaminganten hier links werden genoemd door Patriot!, die altijd het tegendeel heeft beweerd.
Ik ben dus anti-rechts?
Patriot! is offline  
Oud 1 februari 2004, 21:28   #19
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben dus anti-rechts?
Neen, u heeft altijd beweert dat we extreem-rechts waren. En dan mag u nog komen vertellen dat het tegengestelde van links gewoon rechts is en dat ik dat verkeerd geformuleerd heb (haha ) maar de meerderheid van de forumburgers heeft wel genoeg grijze massa om te begrijpen wat ik bedoel.

Vlaamse groeten

Erwin
Groot Bakkes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be