![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wie durft er tegen de grondwet in te gaan?
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de splitsing hoorde je niks van de provincie. Nu krijg je regelmatig het magazine "De Vlaamse Brabander" in de bus met het laatste nieuws over de provincie, de Landschapskrant waarin beschreven wordt hoe de provincie zich inzet voor het (natuurlijk) erfgoed, de provinciale Sportdienst steunt de Vlaams-Brabantse sporters, een nieuw provinciehuis,... enz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Nu, historisch denk ik dat dit artikel van de grondwet voorzien was om een hereniging van de oude vorstendommen te voorkomen.
![]() |
#5 |
|
![]() In dat opzicht wel vreemd dat de BUB de Franse indeling wil herstellen naar de 9 provincies, maar niet de klassieke structuur van "België", ofte de Zuidelijke Nederlanden + Luik-Loon.
![]()
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Die splitsing moet blijven. Nu nog de splitins van Brussel-Halle-Vilvoorde en dan als laatst stap: de splitsing van België.
![]() |
#7 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Smijt die dan in een Zwitsers model en je zit gegarandeerd goed.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De hereniging van Brabant is niet meer dan logisch: het is één sociaal-economisch geheel met Brussel als onbetwistbare hoofdstad. Voorwaarde is wel dat de gewesten definitief worden afgeschaft en België weer unitair wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De invloed van Gent is merkbaar tot in West-Vlaanderen: Gent heeft dan ook een heel groot sociaal-economische hinterland dat tot in hartje West-Vlaanderen reikt. Een nieuwe provincie oprichten misschien? Kortom, uw "argument" is er helemaal geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Limburg is een relatief sociocultureel geheel. Toch hoor ik u niet ijveren om in een Heel-Nederland dit weer te verenigen. Vlaanderen stricto sensu is ook een door de Fransozen gesplitst socioeconomisch en historisch geheel. Ik hoor u niet praten om dat terug te herenigen. Brabant, en dan het volledige Brabant: hetzelfde. Neen, in uw Fransdolheid neemt u gewoon de indeling van de bezetter over. Waals-Brabant richt zich totaal niet op Vlaams-Brabant. Wel op Brussel en het Waalse achterland. Dat had men vroeger ook al door bij o.a. de indeling van de bisdommen onder Karel V/Filips II. ![]() Ik zou Waals-Brabant, eerder doen aansluiten bij Namen dan bij Vlaams-Brabant. Samen met het feit dat de verticale as Nijvel-Namen-Aarlen de economische motor is van Wallonië maakt het logischer Waals-Brabant bij Namen te voegen. Gesteld dat dit mogelijk zou zijn, want de kern van de zaak ontgaat u: dit is niet toegestaan door de grondwet. Voila, dat is het verschil tussen droom en daad.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() U bent het toch die voortdurend spreekt over de sociaal-economische verschillen tussen de gewesten? Dan mogen wij wel spreken over die tussen de provincies, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Als u er nog een schepje bovenop wil doen, zal ik u niet tegenhouden! We zitten toch al op mars !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Dat mag u dan wel eens uitleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leve Vlaams-Brabant! Het splinternieuwe provinciehuis, langs de ring in Leuven: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Zeg nooit "nooit" in de politiek.
En dat gebouw kan dan wel voor iets anders en nuttigers gebruikt worden zoals voor een extensie van Interbrew of Belgacom. ![]() |
![]() |
![]() |