![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen massamoordenaars notoriteit verwerven door hun ego-documenten via de media? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Is het eigenlijk wel gewenst dat massamoordenaars wereldwijde notoriteit kunnen verwerven, posthuum of niet, via het publiceren van hun ego -documenten (video's, e-mails etc) in de media?
Ik vind persoonlijk van niet. Maar als omwille van het grote geld de zelfcensuur overboord gaat, dan moeten er wettelijke regelingen komen die dat tegengaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijn ogen hebben massamoordenaars weinig tot geen rechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij wie ligt de oorzaak dus? Bij jou en mij.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik snap ook niet waarom ze zo'n mensen nog een forum geven op televisie. Het is te zeggen... ik snap het natuurlijk wel: dat heeft inderdaad alles met geld te maken. Maar het is totaal onverantwoord, vooral ook omdat het anderen zal inspireren en omdat het verder toch geen enkele nieuws- of andere waarde heeft. Ik zie alleen niet in hoe je dat wettelijk kan tegengaan...
Laatst gewijzigd door Edina : 23 april 2007 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dat is maar een verschoven oorzaak, de primaire ligt bij de geld-moloch die ongeregeld zijn gang mag gaan, en dan nog wel onder het momvan de vrijheid van meningsuitdrukking en de persvrijheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Mij maakt dat weinig uit. Het gaat immers over een burgerlijk individu en burgerlijke media. Genoeg gezegd dus, want daar komt zowiezo sensatie-drift bij kijken.
Vanwaar komt die drang bij die moordenaar om bourgeois media aan te schrijven? Omdat bourgeois mensen totaal geïndoctrineerd zijn door die media. Het feit alleen al dat die moordenaar een volledig media-pakket stuurt naar NBC, zegt eigenlijk wel veel over de rol van de media in bourgeois-maatschappijen. Hoewel we met een psychopaat te maken hebben, lijkt het erop dat zelfs zwaar gestoorde mensen in het Westen geïnterpelleerd raken door de media. Enfin, dat laat mij eigenlijk allemaal nogal koud. Wat me meer interesseert zijn episodes waarin een massamoordenaar zelf de media controleert. Zoals George Bush daarin slaagde voor en tijdens de oorlog in Irak, toen álle Amerikaanse media dezelfde leugens de wereld inpompten. Andere voorbeelden zijn Hitler en Stalin, twee verschillende manieren om met massamedia een volk te sturen, respectievelijk tot het Kwade (jodenhaat, racisme, superioriteit, nazisme), en tot het Goede (uitroeiing van de Nazi, solidariteit, het collectieve goed, etc...). Dat boeit me meer. De onnozelheid van hedendaagse bourgeois media verveelt daarentegen mateloos. Want het enige doel dat die media hebben is productjes verkopen, inclusief zichzelf. Zo'n pakketje van een psycho is natuurlijk fantastisch voor de kijkcijfertjes. Wanneer die media achteraf dan doen alsof ze ethische dilemmas hebben doorstaan, dan moeten we natuurlijk efkes lachen hé. Enfin, heel die fanfare is uitermate boring. Laatst gewijzigd door C2C : 23 april 2007 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() de maatschappij heeft zelf schuld aan deze massamoord, en de maatschappij produceert aan de lopende band dergelijke tikkende tijdbommetjes...
wat die jongen deed was een normale daad van geldingsdrang die spijtig genoeg uit de hand liep. eigenlijk zou hij niet gestraft moeten worden, maar opgevangen in een psychiatrische kliniek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
En het gaat ook niet over wie er schuld aan heeft... of toch een beetje. Het is onder meer door zo'n afscheidsfilmpjes uit te zenden dat anderen ook op ideeën komen. Er is geen enkele zinnige reden te bedenken om dat dus uit te zenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook hoe lopertjes opgeleid worden tot bommen... Dat brengt immers niemand op ideeën... Laatst gewijzigd door Chipie : 23 april 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is niet dat het wordt uitgezonden, het probleem is dat mensen het willen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu amuseren ze het volk, maar ze brengen veel geld op. Is dat een vooruitgang of niet? |
|
![]() |
![]() |