![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Helft Tsunami 12-12-geld bij slachtoffers
![]() De overlevende slachtoffers van de tsunami in Zuidoost-Azië hebben nog maar 55 procent van het geld van de actie Tsunami 12-12 gezien. Als reactie schonken de Belgen twee jaar geleden 54 miljoen euro aan een groep van zes hulporganisaties. Een deel daarvan gaat niet naar de slachtoffers, maar naar werkingskosten. Erik Todts, van Tsunami 12-12, spreekt over 15 procent. Voorlopig zou dat op 5,2 miljoen euro neerkomen. Zelf spreken de ngo's over werkingskosten van zes tot tien procent. (belga) ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verwonderd mij niet, is het ooit al anders geweest?
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eens alle managers hun deel hebben opgeëist blijft er nooit veel over. 50% valt nog mee volgens mij.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hieruit kunnen we een les trekken voor de toekomst: als je 25 euro hulp wil bieden aan de slachtoffers van een ramp, dan moet je 50 euro storten.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 14 april 2007 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() da's e feit. Om zichzelf in slaap te wiegen elke avond voor de spiegel "ik ben wel nen linkse, ik ben wel nen linkse" en ondertussen eigenlijk niet veel verder geëvolueerd zijn dan de eerste de beste liberaal.
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() De helft nog wel, ik vind dat het nog heel goed meevalt. Ik ben al positief verbaasd te vernemen dat er toch wat centjes het (goed) doel heeft bereikt.
Ik vraag me al lang af waarom veel mensen zo naïef zijn en blijven om te geloven in die zogenaamde "acties voor een goed doel". Als er niet meer transparantie is waar het geïnzameld geld heengaat verdient zo een actie geen steun. Het geeft gewoon vrij spel voor oplichters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Oxfam-straatwerkers krijgen niks, maar de managers van Oxfam willen ook hun zwembad
![]()
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een belachelijke thread! Het is nogal logisch dat er werkingskosten zijn... en het is ook nogal logisch dat zo'n smak geld niet allemaal in één keer wordt gebruikt. Ongetwijfeld komt er wel eens geld in de verkeerde handen terecht, maar dat is geen enkele reden om zo'n intitiatieven of de betrokken organisaties af te doen als oplichterij. Het kan natuurlijk altijd beter, maar reacties als degene die ik hier lees lijken mij niet meer dan het vergoelijken van het eigen egoïsme om niets te moeten geven of doen.
Laatst gewijzigd door Edina : 20 april 2007 om 13:32. |
![]() |
![]() |