![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() OPERATION NORTHWOODS - UNCLASSIFIED OFFICIAL DOCUMENTS :
Beneden vindt u het beruchte document mbt Operation Northwoods. Het werd gedeclassificeerd in 1997 en verscheen online op de website van de NSA (National Security Agency) in 2001. Je kan het vandaag nog steeds in PDF formaat downloaden op die site. Benedenstaande zijn dus zeker geen nepdocumenten. Dit document toont aan dat er binnen het pentagon al minstens sinds de jaren '60 havikken rondhangen die er niet voor terugdeinzen om nepterreur te gebruiken als motivatie voor oorlog. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 17 april 2007 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() O,nu zijn we echt geschokt.Flauw,heel flauw.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() is dat nu echt je enige reactie? er wordt (nog maar eens) zwart op wit bewezen dat de VSA terroristische methoden gebruiken om hun wereldrijk te behouden en uit te breiden (zoals elke imperialistische macht, wanneer die dat nodig acht), maar je lijkt daar weeral helemaal niets uit te leren.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini Laatst gewijzigd door Samsa : 17 april 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alhoewel die bewijzen er misschien wel zijn is dit er niet een van. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 17 april 2007 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() mja, erg geïntimideerd door uw intellectuele capaciteiten ben ik niet, moet ik zeggen. en ik denk niet dat de rest van 'mijn soort' dat wel is.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Terloops even opmerken dat het weer de VS zelf zijn die munitie geven aan de critici, door geheime documenten na een tijd openbaar te maken, ook al plaatsen die de VS in een slecht daglicht.
Kunnen wij nu de beschuldigen als zouden de VS een dictatuur zijn definitief opbergen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Operation Northwoods was inderdaad niet geïmplementeerd. Het is niet onwaarschijnlijk dat Kennedy dit persoonlijk heeft tegengehouden en dat de latere moord op deze man hiermee gerelateerd is, wat trouwens een theorie is die is uitgewerkt in de film JFK.
Hoe dan ook, illustreert dit document dat er toen al mensen in het Pentagon waren die er niet tegenop zagen om nepterreur te gebruiken om oorlogen te starten. We weten eveneens dat het militair-industrieel sinds de moord op Kennedy terug meer macht had in het Witte Huis. Moet ik daar nog een tekeningetje bij maken?!?! ![]() Citaat:
Hoe dan ook, hoeft de Amerikaanse regering niet te vrezen. Er zijn maar weinig landen die tegen Big Brother USA durven ingaan en de Amerikaanse bevolking zelf wordt dom en onwetend gehouden door de gecontroleerde media. Alle West-Europese en Noord-Amerikaanse staten zijn plutocratieën, geleid door het grootkapitaal met behulp van marionetten in partijtjes die stuk voor stuk door hen worden gemanipuleerd. De stem van het volk is in zowel Europa als de VS volledig verstomd. Er is enkel de illusie van vrijheid en keuze. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 17 april 2007 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kennedy was een fantastische president en zal dit plannetje waarschijnlijk wel tegengewerkt hebben. Stel nu dat deze praktijken gewoon doorgegaan zijn, dan vraag ik me af hoeveel presidenten na Kennedy de kracht hebben om het machtige Amerikaanse militaire apparaat tegen te werken... En hoe je het ook draait of keert, het Amerikaanse leger heeft de laatste 8 jaar vrij spel gehad om te doen en laten wat ze wilden. Op zich is het toch heel erg verontrustend dat de politieke leiders van het machtigste land ter wereld het eigen leger niet meer onder controle heeft. Er zal een zeer sterke opvolger nodig zijn in het witte huis met een heel sterk kabinet erachter om dit terug te draaien hoor. (Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik geloof in al die complottheorieen, ik vind het gewoon verontrustend dat er de laatste 8 jaar zo een duidelijke machtsverschuiving heeft kunnen plaatsgrijpen in de VS) Laatst gewijzigd door fox : 17 april 2007 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 17 april 2007 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Allez zulle, Eisenhower dus ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Uiteraard.
Voorbeeld : Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 17 april 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Dus de speech van Eisenhower die waarschuwde voor het militair industrieel complex was een moment van .... zinsverbijstering?
Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2007 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is het niet zo dat, voor de invasie van Irak, de legertop veel meer manschappen dacht nodig te hebben dan ze uiteindelijk toegewezen kreeg? Ik weet er het fijne niet meer van, maar ik meen me een reportage te herinneren op nova enkele maanden geleden die daarover ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Andere grote heren hebben ook laten blijken dat er een grote macht is die het politieke sturen bepaalt wanneer zij zich dat konden permitteren. In "The New Freedom" prijst Woodrow Wilson bijvoorbeeld het Amerikaanse systeem, maar vindt hij het blijkbaar toch nodig om deze macht achter te schermen te vermelden: Citaat:
Of het nu werkelijk het "internationale Jodendom" is dat achter de schermen werkt, dat laat ik bij dezen terzijde. Het was een mode-trend in het begin van de 20ste eeuw om de schaduw-elite te vereenzelvigen met de Joodse elite. Uiteraard zijn er naast Joden eveneens heel wat niet-Joden betrokken en heeft lang niet elke Jood ook maar enige invloed van betekenis. Belangrijk is in eerste plaats dat Churchill erkende dat het Bolschevisme en de Franse revolutie projecten waren die werden gestart door een groepje manipulators met als doel de oude orde omver te werpen (in Rusland was dat het Tsaristisch regime) en te vervangen door een totalitair regime waar zij de baas spelen. Desondanks zou Churchill later meelopen in de anti-Duitse rhetoriek en samen met Stalin het Derde Rijk proberen te vernietigen. Citaat:
etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Feiten onderbrengen in een verdraaide zin kan altijd.
Lodewijk IV had het land al op de rand van de afgrond gebracht. V en VI waren monarchistische koningen die geen leiders waren en te zwak waren om de nodige hervormingen door te drijven. Bij de rouwstoet van Lodewij V werd er zelfs openlijk gejuigd Rusland zijn er weinig kenners, feit is wel dat het Russisch hof altijd een plaats van samenzweringen en opstanden geweest is. Lenin werd trouwens gesteund door Duitsland. Als je schrijft dat er grote manipulators waren gaat de officiele geschiedenis je niet tegenspreken, niemand was tevreden, mensen die het regime weg wilden genoeg. De enige vraag is wie waren die manipulators volgens jouw, als we de arme mensen wegenemen. Ik denk dat je met manipulators wel iets anders bedoelt dan Voltaire of rijke burgerij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De periode die zou volgen op de Franse revolutie was misschien wel de meest schrijnende in 2000 jaar geschiedenis. Naast de enorme expansiedrift van landen als Engeland en Frankrijk die gepaard ging met een waanzinnig oud-testamentisch supremacisme en verantwoordelijk is voor de uitbuiting van hele volkeren, was er in Europa de industriële revolutie die eveneens gepaard ging met schandelijke uitbuiting. De oude ambachtelijke werlui ruimden plaats voor een leven als arbeidsslaaf voor de massaproductie van ongeïnspireerde consumptiegoederen. Talloze gezinnen leefde in een bittere armoede, terwijl een handjevol rijke burgers fortuinen binnenhaalden op de kap van deze verpauperde mensen. Alcoholisme en allerlei andere zware problemen waren eveneens schering en inslag onder de arbeidersklasse. Vandaag prijzen de geschiedenisboekjes de Franse revolutie als zou het een enorme vooruitgang zijn geweest in de geschiedenis der mensheid. Nog geen honderd jaar geleden was de algemene consensus nochtans erg tegen de Franse revolutie gekeerd, zoals oa uit het citaat van Churchill blijkt. Toen was het namelijk nog vrij algemeen bekend dat de Franse revolutie niet meer was dan het product van een stelletje egoïstische rijke burgers die het bewind hebben overgenomen van de decadente adel om de meest Machiavellistische redenen. Citaat:
Vanaf 1914 betrok de Tsaar zijn land in WW1 aan de kant van de geallieerden. Rusland had toen het grootste leger ter wereld. Je zou voor minder een revolutionaire beweging tegen de Tsaar steunen. Citaat:
Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 18 april 2007 om 13:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Eventjes samenvatten :
Een meerpartijenstaat met een vrije markteconomie is een "plutocratie" Een autoritair regime met een al of niet door God zelf aangestelde leider een "vrije volksstaat". Eerstgenoemde staatsvorm streeft naar wereldheerschappin middels een militair-industriël complex, het andere systeem wenst niet anders dan in vrede en vrijheid te leven met andere volkeren. Is er soms iemand ziende blind ?