Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 12:21   #1
Jedd
Banneling

Standaard Achterban McCain h�*�*t Obama

Reportage van het Nederlandse Nova, waarin McCain-aanhangers hun mening spuien.

Amerikanen op hun best (wmv-file)

Het niveau is weer duizelingwekkend hoog.

Laatst gewijzigd door Jedd : 25 oktober 2008 om 12:22.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 12:38   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Ach, denkt u nu werkelijk dat men in Europa dergelijk volkje niet kan vinden? Ja, natuurlijk. En dat aan alle kanten van het politieke spectrum.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 12:42   #3
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ach, denkt u nu werkelijk dat men in Europa dergelijk volkje niet kan vinden? Ja, natuurlijk. En dat aan alle kanten van het politieke spectrum.
beter luisteren jan.

ik deel je mening dat je over�*l marginale idioten kan vinden die dergelijke dingen uitkramen.

Echter :

de reporter zei uitdrukkelijk dat in de reportage weergegeven meningen ALLESBEHALVE uitzonderingen zijn maar overal bij het publiek in de meetings van McCain kan worden gehoord. Met andere woorden : bij McCain aanhangers is dit zowat de norm.
Oud 25 oktober 2008, 12:42   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet dat de republiekeinen het vroegere drugsgebruik van Obama aanvallen terwijl ze de voormalige cokesnuiver George W Bush het witte huis in gestemd hebben. Dit heeft de schijn van hypocrisie.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 12:44   #5
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat de republiekeinen het vroegere drugsgebruik van Obama aanvallen terwijl ze de voormalige cokesnuiver George W Bush het witte huis in gestemd hebben. Dit heeft de schijn van hypocrisie.
over de dubbele moraal die de conservatieven erop na houden startte ik eerder al deze topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=112660
Oud 25 oktober 2008, 12:46   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
beter luisteren jan.

ik deel je mening dat je over�*l marginale idioten kan vinden die dergelijke dingen uitkramen.

Echter :

de reporter zei uitdrukkelijk dat in de reportage weergegeven meningen ALLESBEHALVE uitzonderingen zijn maar overal bij het publiek in de meetings van McCain kan worden gehoord. Met andere woorden : bij McCain aanhangers is dit zowat de norm.
Daar kan ik me hoegenaamd niet in vinden. 't Is immers niet onbekend waar de meeste West-Europese journalisten zich in het politieke spectrum bevinden en dat ze hun eigen overtuiging meenemen in de beoordeling van Amerikaanse politiek. Heel veel reportages zijn dan ook sterk antirepublikeins. Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.

Dus, neen, ik geloof geenszins dat uit die reportage moet blijken dat bijna alle McCain-aanhangers zich zouden overgeven aan dergelijke taal en beoordeling.
Oud 25 oktober 2008, 12:48   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
over de dubbele moraal die de conservatieven erop na houden startte ik eerder al deze topic : http://forum.politics.be/showthread.php?t=112660
Mensen met een dubbele moraal vindt men overal; 't is van alle tijden, alle culturen en alle politieke overtuigingen. Denken we maar aan Mao die wel een strenge ethische code oplegde en zelfs soberheid predikte, maar in zijn eigen leven heel andere richtingen uitging.
Oud 25 oktober 2008, 12:52   #8
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.
Obama profiteert van het New Kid in Town effect.
Hetzelfde geldt ook voor Palin (al helpt bij haar het feit dat ze seks uitstraalt ook wel)
Oud 25 oktober 2008, 13:04   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daar kan ik me hoegenaamd niet in vinden. 't Is immers niet onbekend waar de meeste West-Europese journalisten zich in het politieke spectrum bevinden en dat ze hun eigen overtuiging meenemen in de beoordeling van Amerikaanse politiek. Heel veel reportages zijn dan ook sterk antirepublikeins. Dat wordt ook duidelijk als je eens de berichtgeving over de Amerikaanse verkiezingen bekijkt: alles draait grotendeels rond Obama, terwijl dat alleenrecht zeker niet het geval is in de VS.

Dus, neen, ik geloof geenszins dat uit die reportage moet blijken dat bijna alle McCain-aanhangers zich zouden overgeven aan dergelijke taal en beoordeling.
Met die kritiek ben ik het eens, de berichtgeving hier is allesbehalve onpartijdig. Je mag eender welke zender opzetten, op de Vlaamse, de Nederlandse of de Britse televisie, en altijd gaat het over Obama, over Obama's campagne, over Obama's aanhangers,.... McCain zal, mocht hij toch verkozen worden, niet eens de kans krijgen zich te bewijzen voor het Europese publiek, hij is nu al persona non grata.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 25 oktober 2008 om 13:05.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:06   #10
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Met die kritiek ben ik het eens, de berichtgeving hier is allesbehalve onpartijdig. Je mag eender welke zender opzetten, op de Vlaamse, de Nederlandse of de Britse televisie, en altijd gaat het over Obama, over Obama's campagne, over Obama's aanhangers,.... McCain zal, mocht hij toch verkozen worden, niet eens de kans krijgen zich te bewijzen voor het Europese publiek, hij is nu al persona non grata.
bij McCain is het voor zijn achterban toch vooral bang afwachten dat hij levend de verkiezingsdag haalt.
Oud 25 oktober 2008, 13:08   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Obama profiteert van het New Kid in Town effect.
Hetzelfde geldt ook voor Palin (al helpt bij haar het feit dat ze seks uitstraalt ook wel)
Obama profiteert in Europa van het feit dat heel veel journalisten een linkse hoed op hebben en dus in het Amerikaanse politieke gebeuren voor de democraten kiezen. Dat weerspiegelt zich heel sterk in de Europese berichtgeving.
Oud 25 oktober 2008, 13:09   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij McCain is het voor zijn achterban toch vooral bang afwachten dat hij levend de verkiezingsdag haalt.
En waar haalt u die zekerheid vandaan? Uit Europese nieuwsbronnen? Of uit uiteenlopende Amerikaanse?
Oud 25 oktober 2008, 13:09   #13
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het ook mee eens. De McCain aanhangers worden ook nog eens geportreteerd als gevaarlijke pseudo racisten, zoals dat in het filmpje in het openingsbericht gebeurt.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:16   #14
Geert C

Standaard

Citaat:
Obama profiteert in Europa van het feit dat heel veel journalisten een linkse hoed op hebben en dus in het Amerikaanse politieke gebeuren voor de democraten kiezen. Dat weerspiegelt zich heel sterk in de Europese berichtgeving.
Niet alleen de journalisten, ook de Europese regeringen hebben zich van in het begin duidelijk partijdig opgesteld.

Als je vergelijkt hoe Obama hier onthaald werd (met als hoogtepunt die speech in Berlijn), je zou haast gaan denken dat hij al verkozen was.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 25 oktober 2008, 13:18   #15
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen de journalisten, ook de Europese regeringen hebben zich van in het begin duidelijk partijdig opgesteld.
ik vind niet dat een regering neutraal moet zijn.
au contraire.
Oud 25 oktober 2008, 13:21   #16
Geert C

Standaard

Citaat:
au contraire.
Ik vind dat een buitenlandse regering niet zou mogen bijdragen (al is het dan onrechtstreeks) aan de campagne van één van beide kandidaten.
Oud 25 oktober 2008, 13:22   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Daar ben ik het ook mee eens. De McCain aanhangers worden ook nog eens geportreteerd als gevaarlijke pseudo racisten, zoals dat in het filmpje in het openingsbericht gebeurt.
pseudo??

http://www.huffingtonpost.com/jeffre...2.html?page=19

http://www.huffingtonpost.com/erik-o..._b_137678.html

McCain staat ver achter, dus heeft hij niets te verliezen en is mudslinging de republikeinse tactiek:

(op goed geluk enkele zoektermen in Google:
http://www.google.com/search?hl=en&s...+qaeda&spell=1

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2008 om 13:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:24   #18
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een buitenlandse regering niet zou mogen bijdragen (al is het dan onrechtstreeks) aan de campagne van één van beide kandidaten.
dat is vooral een naïef standpunt.
Oud 25 oktober 2008, 13:25   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
au contraire.
O ja? Vindt u het dus normaal dat pakweg een Nederlandse of Franse regering een standpunt zou innemen tijdens de kiescampagne in België? Dat ze dus openlijk laat blijken welke partij voor haar aanneembaar is en welke niet?
Oud 25 oktober 2008, 13:25   #20
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
O ja? Vindt u het dus normaal dat pakweg een Nederlandse of Franse regering een standpunt zou innemen tijdens de kiescampagne in België? Dat ze dus openlijk laat blijken welke partij voor haar aanneembaar is en welke niet?
ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be