Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 april 2007, 01:16   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Karel "Voorzitter voor het Leven" Dillen, is overleden

De man sterft, net nu extreem-rechts overal in Europa op de terugweg is. Hij zal dus de neergang van zijn gedachtegoed niet meer meemaken. Wat jammer is.

Wel heeft hij nog op de valreep het einde van Le Pen mogen aanschouwen. Twee van Europa's domste kinderen en ideeën zijn dus nu definitief van het toneel verdwenen. En we kunnen weer vooruit.

Laatst gewijzigd door C2C : 28 april 2007 om 01:19.
C2C is offline  
Oud 28 april 2007, 01:18   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik distantieer me evenver van Dillen zijn gedachten als van deze post. Walgelijk. Lijkenpikken. Geen ander woord voor.
AdrianHealey is offline  
Oud 28 april 2007, 01:21   #3
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik distantieer me evenver van Dillen zijn gedachten als van deze post. Walgelijk. Lijkenpikken. Geen ander woord voor.
Dat is de aard van het beestje. Als ge een publieke rol vervult, moet ge beseffen dat mensen uw nalatenschap zullen analyseren en zonodig bespotten. Het zou maar triestig zijn mochten we niet kunnen lijkenpikken.

Stel u voor dat ge als mens louter rationeel en zonder gevoel naar deze man terugblikt - dat zou gewoon psychotisch zijn.
C2C is offline  
Oud 28 april 2007, 01:23   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dat is de aard van het beestje. Als ge een publieke rol vervult, moet ge beseffen dat mensen uw nalatenschap zullen analyseren en zonodig bespotten. Het zou maar triestig zijn mochten we niet kunnen lijkenpikken.

Stel u voor dat ge als mens louter rationeel en zonder gevoel naar deze man terugblikt - dat zou gewoon psychotisch zijn.
Dat lukt me eigenlijk perfect. Ik maak dan ook en onderscheid tussen Dillen - mens en vader en man - en Dillen - politicus met een gedachtegoed waar ik ver vanaf sta.
AdrianHealey is offline  
Oud 28 april 2007, 01:26   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dat is de aard van het beestje. Als ge een publieke rol vervult, moet ge beseffen dat mensen uw nalatenschap zullen analyseren en zonodig bespotten.

Geen enkele politieker heeft verwezenlijkt wat hij gedaan heeft, hoed af dus.
daiwa is offline  
Oud 28 april 2007, 01:28   #6
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

De uitvaart van Dillen werd gisteravond zeer goed toegelicht door één van zijn medestanders van het eerste uur.

Het meest frappante aan diens situering van Dillen was dat hij eigenlijk niet moreel te spreken was over het migrantenstandpunt van die partij na het aan de macht komen van de "jonge turken".
Maar anderzijds dat hij toch wel uit oportunisme dit bleef steunen omdat het "zoveel opbracht".
Ik hoop dat men een meer diepgravende documentaire zal maken over deze merkwaardige man, die als een "leerling tovenaar" heel eigenzinnig iets in gang zette dat nadien totaal ontspoorde.
Als linkse kan ik natuurlijk niet enthousiast zijn over zijn rabiaat rechtse houding op het sociaal economische vlak: "staken schaadt, arbeit baat" is zijn meest bekenden slogan.
De banden met uiterst rechtse colabo's, met neo-nazis, en zijn voorzitterschap voor het leven (waar hij dan toch afstand van moest nemen) zijn allemaal niet om heel gelukkig mee te zijn.
Ik denk dat Dillen diep in zijn hart moet beseft hebben dat het Vlaams Nationalisme, precies door het rabiate xenofobe karakter van de door hem mede opgerichte partij, haar doel nooit zou bereiken: dat het zowel bij vele Vlamingen als in het buitenland, als in de rest van Belgie het nationalisme een zo negatief beeld heeft gegeven dat het de facto nooit zal bestaan in de vorm die hij zich voorstelde.
Een merkwaardig man, die koppig doorzette, maar die in een stroom terechtkwam die niet enkel buiten zijn oevers tradt, maar die zijn beding in de verkeerde richting verlegde.
De zoveelste ontgoochelde en ontgoochelende nationalist is heen.
Ik hoop dat de blokkers eens nadenken over de tragiek van de man en van het Vlaams Nationalisme.
ericferemans is offline  
Oud 28 april 2007, 01:29   #7
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Discussie bestond reeds hier.

Laatst gewijzigd door Akira : 28 april 2007 om 01:31.
Akira is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be