![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Open-Vld wil ziekenhuizen dwingen om euthanasie uit te voeren. Dat voorstel staat zelfs al opgenomen in het ontwerpverkiezingsprogramma. Nog een reden minder om op Open-Vld te stemmen, de partij van de dood.
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat dit voorstel niet meer dan normaal is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik begrijp niet dat een partij die zichzelf liberaal noemt mensen verplicht om in te gaan tegen hun persoonlijke overtuiging.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zullen geen artsen verplicht worden om euthanasie uit te voeren. Maar euthanasie moet wel in alle ziekenhuizen kunnen plaatsvinden. Nogal logisch. Je hebt niet altijd te kiezen in welk ziekenhuis je terecht komt... en stel je voor dat je dan in eentje terecht komt waar men euthanasie weigert toe te staan als jij dat wil!
Laatst gewijzigd door Edina : 25 april 2007 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of je nu voor- of tegenstander bent van euthanasie, dit is een vreemd standpunt voor een "liberale" partij.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 25 april 2007 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin is elke arts verplicht om euthanasie of abortus uit te voeren. Waar er wèl iets schort was dat de katholieke ziekenhuizen een soort van Charter hadden opgesteld (en zelfs sommige bejaardentehuizen) waarin het werd verboden aan de patient om euthanasie te vragen of aan de in dienst zijnde artsen om hun eigen keuze daarin te volgen. Dit is in strijd met het wettelijk recht van de patient én van de arts. In sommige bejaardentehuizen wordt er zelfs aan de bejaarden gevraagd dat charter mee te ondertekenen!!!!! (zelf gezien). Men heeft de keuze van arts, maar niet altijd de keuze over het ziekenhuis waarin men terechtkomt, en bovendien is het door de geschiedenis zo dat de meeste ziekenhuizen van katholieke stempel zijn, alhoewel de verzorgende nonnekes of de katholieke financierders allang verdwenen zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 april 2007 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwerpelijk voorstel.
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze in de ene winkel geen ajuinen hebben, dan ga je elders. Je neemt niet je pistool mee om de uitbater te dwingen ajuinen te hebben.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Maar als iemand binnen een korte termijn en aan de geldende voorwaarden ajuinen naar die winkel kan brengen, mag de uitbater die 'aanbrenger' of iemand van zijn personeel met een pistool dwingen die ajuinen niet te verkopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben beter van je gewend, spitsmuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er word m.i. enkel geëist dat ALLE klinieken of bejaardentehuizen het RECHT op eigen gewenste euthanasie willen TOESTAAN, wat nu niet is in christelijke ziekenhuizen (opdracht van het bisdom). Ik neem aan dat U en andere hypocriete "levensbeschermers" liever hebben dat doodzieke mensen die creperen van de pijn in hun laatste weken nog eventjes over een weer gehusseld worden naa een kliniek waar ze dan wèl een spuitje mogen krijgen? zo'n beetje de kloostermentaliteit van voorheen? Het is gods wil dat je ligt te creperen, maar verder zijn we tegen de doodstraf als het zeer zou kunnen doen? Ik wens het U alvast toe! Niet dat gehussel, maar wel een paar maanden helse pijnen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 april 2007 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet mijn schuld.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Als euthanasie volgens de wet mogelijk is dan moet dat ook kunnen gebeuren, dan moeten ze me in het ziekenhuis niet vertellen dat ik geen euthanasie mag plegen omdat zij dat niet willen. Het is geen politieke instelling die ten koste van mij hun punt mag doordrukken. Ze moeten toch een arts kunnen vinden die het wil doen?
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk niet, maar het zet wel je argument in de zeik
![]() Als de gemeenschap meebetaalt aan een instituut, dan moet iedereen die in dat instituut werkt doen wat de gemeenschap verlangt. Da's nogal simpel hé. Een ziekenhuis is geen 'winkel'. Ik hoef toch ook niet van een brandweerman te pikken dat hij uit "gewetensbezwaren" mijn huis weigert te blussen? Tussen haakjes: ik verdedig het recht op euthanasie, maar ben geenzins VLD-sympathisant. GEENSZINS
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook voor persoonlijke keuze voor euthanasie, alsook voor die van de dokter dat te weigeren. Je voorbeeld met een brandweerman is wel grappig. Die verhoudt zich namelijk tot een geneesheer die euthanasie toepast als hij die een huis juist in brand steekt.
Laatst gewijzigd door lombas : 25 april 2007 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |