Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 10:21   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Doetjesmentaliteit

Ik ben voorstander van ernstige straffen voor agressie. Maar dan wel fisieke agressie.
Zogenaamde verbale agressie is natuurlijk ook af te keuren, en bijvoorbeeld beledigingen en dergelijke meer, zijn er ook over. Maar toch niet in dezelfde mate als fisieke agressie.

Als je dan het artikel leest dat ik hieronder knipte en plakte, dan vraag ik me af of de nmbs alleen maar psichisch labiele of hoogstangstige mensen aanwerft.

Allez, laat ons even ernstig blijven. Niet meer kunnen werken omdat er iemand zich boos gemaakt heeft tegen jou.
Straks gaat de polies van mijn gemeente hier gaan bleiten als er iemand niet akkoord gaat met zijn parkeerboete.
Of stopt den burgemeester de gemeenteraad omdat de oppositie gezegd heeft dat de vuilkar niet rap genoeg gekomen is vorige week.

Waar gaat dat naar toe ??

Agressie op trein - 19/05/2007

MERELBEKE - Door een geval van verbale verkeersagressie op de stoptrein Gent-Mechelen, ter hoogte van Merelbeke, was de treinbegeleidster zodanig getraumatiseerd dat zij besliste om niet verder te werken. Daardoor stopte de trein in Dendermonde en moesten de treinreizigers op een andere trein overstappen. Ook reizigers op de lijn Zaventem-Gent, liepen op die manier ruim een halfuur vertraging op. (gn)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:02   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Hangt er wel een beetje van af wat er juist gezegd is ...
Beledigingen en bedreigingen gaan soms nogal in mekaar op .
Trouwens , iedereen kan een periode hebben dat het wat minder gaat , voor hetzelfde geld is er net iemand in de naaste omgeving gestorven of zo ... Dan kan zo'n agressieve scheldpartij de druppel zijn om aan te kunnen.
En wat voor reden heeft men om zo'n begeleidster zelfs verbaal aan te pakken ???
Geen compassie , laat die scheldwoordgebruikers maar opdraaien voor de kosten van de vertraging .... En nog een boete erbij omdat ze iemand werkonbekwaam hebben geslagen met woorden ... (Da's ne nieuwe )
Laat da mens maar een weekje bekomen in centerparks...... op kosten van die kwieten ... Uiteraard.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 19 mei 2007 om 16:02.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:34   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het openbaar vervoer minstens 1 dag platleggen met een spontane staking...

én

een zangfeest inrichten tegen brutaal zanggeweld...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 16:39   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander van ernstige straffen voor agressie. Maar dan wel fisieke agressie.
Zogenaamde verbale agressie is natuurlijk ook af te keuren, en bijvoorbeeld beledigingen en dergelijke meer, zijn er ook over. Maar toch niet in dezelfde mate als fisieke agressie.

Als je dan het artikel leest dat ik hieronder knipte en plakte, dan vraag ik me af of de nmbs alleen maar psichisch labiele of hoogstangstige mensen aanwerft.

Allez, laat ons even ernstig blijven. Niet meer kunnen werken omdat er iemand zich boos gemaakt heeft tegen jou.
Straks gaat de polies van mijn gemeente hier gaan bleiten als er iemand niet akkoord gaat met zijn parkeerboete.
Of stopt den burgemeester de gemeenteraad omdat de oppositie gezegd heeft dat de vuilkar niet rap genoeg gekomen is vorige week.

Waar gaat dat naar toe ??
Naar een algemene verloedering van de spelling.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 20:02   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Pas maar op of ge kunt voor een week Centerparks opdraaien voor mij !!
Het slaagt al in mijn darmen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 mei 2007, 20:06   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op of ge kunt voor een week Centerparks opdraaien voor mij !!
Het slaagt al in mijn darmen ...
Ziede wel dat da een goed idee is ...
Zelfs De schoofzak ziet de voordelen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 20:12   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Alsook van de grammatica en van de correcte interpunctie.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 21:52   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Alsook van de grammatica en van de correcte interpunctie.
Wordt gij daar ziek van misschien?
(Ik werd ziek van de verschillende opeenvolgende spellingsveranderingen en de zovele inkonsekwenties die in die spelling blijven, erger nog, meer ingevoerd worden).

Maar het ging hier over het feit dat een treinbegeleider (m/v) die verbaal aangepakt werd, er de brui aan geeft.
Zo gaan de tram- en buschauffeurs in staking als één van hen (fisiek) aangevallen werd.
Wat verwachten zij dan van de maatschappij en van de overheid? Een flik op iedere bus en tram? En als die ook op zijn donder krijgt van zo'n beer van 16 jaar?

Willen die mensen van de nmbs en de Lijn dan zo ongeveer hetzelfde als het Vlaams Belang : dat kriminaliteit aangepakt wordt?

Wel, ik begrijp nog als ge fisiek belaagd werd, dat ge er niet goed van kunt zijn.
Maar verbaal, ok dat is niet plezant, maar om daar een trein voor stil te leggen ....
doet een onderwijzer dat ook als hij/zij zijn/haar klas niet onder kontrole krijgt? Neen, dan blijkt dat hij/zij niet geschikt is voor het onderwijs.

Ik zie in een grote dualiteit in deze zaak: enerzijds worden kriminelen niet aangepakt en anderzijds gaan mensen gaan staken en gaan bleiten omdat iemand "onbeleefd" geweest is tegen hen.

Oud 19 mei 2007, 21:57   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even nog iets aan toevoegen:
ene voetballer met enig talent, Giles De Bilde, klopt daar in een ziekenhuis een verpleegster op haar gezicht.
Dat verpleegsterke had het aangedurfd om de richtlijnen van ziekenhuis en chirurg (geen publiek in de operatiekamer, teveel risiko op niet-steriele toestanden) kenbaar te maken aan dat heerschapke ... en dan komt er fisieke agressie.

Wat heeft Gilleke daarvoor gekregen als straf ?

Allez, ik bedoel maar: ik begrijp het niet zo goed.
Voorlopig blijf ik maar denken: fisieke agressie is uiterst laakbaar; verbale agressie is ook erg, maar toch is er een heel verschil ...

Oud 19 mei 2007, 22:13   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even nog iets aan toevoegen:
ene voetballer met enig talent, Giles De Bilde, klopt daar in een ziekenhuis een verpleegster op haar gezicht.
Dat verpleegsterke had het aangedurfd om de richtlijnen van ziekenhuis en chirurg (geen publiek in de operatiekamer, teveel risiko op niet-steriele toestanden) kenbaar te maken aan dat heerschapke ... en dan komt er fisieke agressie.

Wat heeft Gilleke daarvoor gekregen als straf ?

Allez, ik bedoel maar: ik begrijp het niet zo goed.
Voorlopig blijf ik maar denken: fisieke agressie is uiterst laakbaar; verbale agressie is ook erg, maar toch is er een heel verschil ...
En de reden,wat is daar aan vooraf gegaan,al vergeten?mocht die gast nog in België spelen.? Alles in het leven heeft een reden,vergeet dat zeker niet !!!!
Oud 20 mei 2007, 02:27   #11
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ach ja vrouwen hé zijn altijd wat emotioneler
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be