![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() De N-VA voerde dezelfde campagne. Wat is nu het inhoudelijk verschil? ![]() (ik weet ik heb het al gevraagd, maar ik wil graag eens antwoord). |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() P-Magazine
Ludo Dierickx, ere-senator en Secretaris-Generaal van B Plus over de klacht wegens racisme die B Plus bij het Centrum Leman indiende tegen de Nieuw-Vlaamse Alliantie "Wij hebben die klacht niet ingediend omdat we de juistheid van de bedragen van de transferts betwisten. Maar de N-VA propageert vijandigheid ten opzichte van Wallonië door het uitdelen van speelgoedauto's aan kinderen. Zo wordt van kleinasaf afkeer aangeleerd. Stel dat er op die autootjes niet zou staan hoeveel geld van Vlaanderen naar Wallonië gaat, maar wel hoeveel geld Vlaanderen spendeert aan de opvang van Noord-Afrikaanse asielzoekers. Dan zou niemand twijfelen dat het om racisme gaat. Zo ver zijn we gekomen in Vlaanderen. Wie zegt dat een Turk een parasiet is, is een racist. Als een partijleider over de Walen zegt dat ze parasieten zijn, is hij een goede Vlaming." |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik zie dan ook geen enkel verschil tussen de Nieuw-Vlaamse Alliantie en het VB (op wat punten en komma's na).
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als u natuurlijk verblind bent door uw haat tegen Vlaanderen en het Vlaamse standpunt als het nec plus ultra neemt en van daar uit de beide partijen gelijk schakelt, dan zegt dat meer over u en uw idée fixe dan over de N-VA en het Blok.
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het Blok kent geen enkele vorm van interne democratie. Vergelijkingen gaan niet op maw. Gelieve ook de emotionele vragen wat te beperken aub. Dan hoeven anderen ipv Bart De Wever hemzelf niet constant te antwoorden.
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Wat u echter nu zegt is dat het Vlaams Blok een zeer democratische partij is. De N-VA wordt algemeen immers wel als een democratische partij beschouwd (men bedoelt dan particratische, ma bon), dus als het Vlaams Blok nog democratischer is... Of wilt u uw mening en die van uw 27 vriendjes herzien? Kortom: consequentie!
![]() |
#8 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bedankt voor dit antwoord. Dat spaart me de tijd om zelf iets gelijkaardigs te typen. Die campagne met die autootjes bestempelen is een typisch voorbeeld van het criminaliseren van een opinie. Die geldstromen zijn er en ze dienen tot weinig meer dan het in stand houden van de PS-staat. Als we dat al niet meer mogen zeggen... |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Blok is niet tegen het BROV, en dus zijn ze democratischer als de NVA, die niet wil dat het volk beslist over zaken die het volk aangaan. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() (kronkel kronkel Patriotje ![]()
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En als je daar al niet meer tegen kan...
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En zo gaan we nog 19 quotes door. Gelieve onmiddelijk over te gaan op iets relevants of verder te zwijgen. En ik zal nogmaar eens doorverwijzen naar het topic over het BROV, zo had deze post toch enige waarde: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9727
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al bij al was de autootjes-actie een volledig foute voorstelling van zaken.
Men kan de achterliggende suggestie niet ontkennen dat Jean-Modale, met hetzelfde beroep of statuut als Jan-Met-De-Pet, op één of andere manier tweejaarlijks met een extra auto gezegend wordt. Dit kon voor mij echt niet door de beugel. Grosso modo ontvangt zo Vlaming als Waal hetzelfde loon naar werken. Suggereren dat onze Waalse collega ons in de zak zet voor een halve Lada per jaar, is hatelijkheden instigeren. ![]()
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Vanaf de Vlaamse onafhankelijkheid eis ik om de 3 jaar een auto op van de regering !
![]() ![]() ![]()
#19 |
Banneling
|
![]() Wat mij vooral interesseert van Mijnheer Dewever is dat hij nu eens het verschil in symboliek aantoont tussen deze campagne en de gelijkaardige van het Vlaams Blok
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een racistische actie. Ik citeer Ludo Dierickx nog maar eens, want mijnheer De Wever weigert het te lezen, en het is een waarheid als een koe.
Ludo Dierickx, ere-senator en Secretaris-Generaal van B Plus over de klacht wegens racisme die B Plus bij het Centrum Leman indiende tegen de Nieuw-Vlaamse Alliantie, in P Magazine. "Wij hebben die klacht niet ingediend omdat we de juistheid van de bedragen van de transferts betwisten. Maar de N-VA propageert vijandigheid ten opzichte van Wallonië door het uitdelen van speelgoedauto's aan kinderen. Zo wordt van kleinasaf afkeer aangeleerd. Stel dat er op die autootjes niet zou staan hoeveel geld van Vlaanderen naar Wallonië gaat, maar wel hoeveel geld Vlaanderen spendeert aan de opvang van Noord-Afrikaanse asielzoekers. Dan zou niemand twijfelen dat het om racisme gaat. Zo ver zijn we gekomen in Vlaanderen. Wie zegt dat een Turk een parasiet is, is een racist. Als een partijleider over de Walen zegt dat ze parasieten zijn, is hij een goede Vlaming." |
![]() |