Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 08:23   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard VB past programma aan na flater Morel

Citaat:

VB past programma aan na flater Morel

Het Vlaams Belang heeft zijn partijprogramma over vreemdelingen in alle stilte herschreven. Dat schrijft De Morgen. In een debat met Jurgen Verstrepen (LDD) afgelopen woensdag sloeg Marie-Rose Morel de bal compleet mis. Dat werd opgelost door het partijprogramma dan maar op maat van haar antwoord te herschrijven.

Afgang
Verstrepen kreeg in het debat in het VRT-programma 'Villa Politica' de vraag waarom hij uit het VB was gestapt. Verstrepen haalde onder meer het vreemdelingenstandpunt aan. Meer specifiek een zinnetje in het partijprogramma: "Geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen". Morel reageerde furieus en stelde dat het bewuste zinnetje helemaal niet in het partijprogramma staat. Wie op de website het programma van het VB naleest, moet Morel gelijk geven. Het heeft het over: "Geen overheidsbetrekkingen voor mensen die niet over onze nationaliteit beschikken". Maar een korte zoektocht op het internet via Google cache - het geheugen van de zoekrobot - leert echter dat tot net voor het bewuste debat wel degelijk het zinnetje "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen" in het partijprogramma stond, zo ontdekte De Morgen. De enige conclusie is dat de partij het programma heeft herschreven in een poging een afgang van Morel te vermijden.

Precisering
VB-voorzitter Van Hecke bevestigt de aanpassing, maar volgens hem gaat het om "een precisering". "Met vreemdelingen bedoelen we mensen die de Belgische nationaliteit niet hebben. Met een beetje slechte wil was dat verkeerd te begrijpen. Vandaar de verandering." (belga)

Zo is het natuurlijk makkelijk opgelost...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 25 mei 2007 om 08:24.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:35   #2
Blackwidow
Schepen

Standaard

Ik was er op aan het wachten tot het hier werd gepost.
Logisch toch dat het aangepast wordt. Inderdaad, met slechte wil kan men veel doen en alles verkeerd interpreteren. imho is een vreemdeling iemand die niet de belgische nationaliteit heeft. Dat is nu aangepast, case closed toch?

Maar ja, het zijn verkiezingen hé, en dan moet men zoveel mogelijk met modder smijten. Best wel flauw wat ze schrijven, vinden ze nu echt niets beters
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:52   #3
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik was er op aan het wachten tot het hier werd gepost.
Logisch toch dat het aangepast wordt. Inderdaad, met slechte wil kan men veel doen en alles verkeerd interpreteren. imho is een vreemdeling iemand die niet de belgische nationaliteit heeft. Dat is nu aangepast, case closed toch?

Maar ja, het zijn verkiezingen hé, en dan moet men zoveel mogelijk met modder smijten. Best wel flauw wat ze schrijven, vinden ze nu echt niets beters
het gaat niet over de interpretatie van vreemdeling, maar over Morel..
de aandacht verleggen is wel ulle sterkste punt... zij viel Verstrepen aan over 1 zin terwijl ze het programma blijkbaar zelf niet al te best kent....
Zij is met modder beginnen gooien.....

trouwens Verstrepen in Vlaams Belang == het is ne goeie
hij gaat weg en ineens is da ne slechte mens...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:03   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Dus: eindelijk is er met deze ingreep ineens een groot vraagstuk opgelost.
Voor DM zijn alle vreemdelingen van Belgische nationaliteit en voor het VB niet.
Wat iedereen al lang wist is hiermee ook weer opgeklaard.
Goed zo.
Oud 25 mei 2007, 10:04   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Nog zo'n paar flaters van Morel en 't programma van 't VB zal nog serieus afgezwakt worden!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:09   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Nog zo'n paar flaters van Morel en 't programma van 't VB zal nog serieus afgezwakt worden!
Griffin heeft "VB" geroken en daar is ie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:15   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Griffin heeft "VB" geroken en daar is ie!
Oeh oeh, 't gaat over 't VB en ge moogt er niet mee lachen van Jazeker zenne!
Kom eens naar mijn kamer! Of ook nog: gaan we eens een Bart Debietje doen? Of een liever een Morelleke?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 25 mei 2007, 10:18   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Kijk ja, het VB heeft een achterlijk kind als boegbeeld in de vorm van Morel, de SPA heeft een achterlijk kind als boegbeeld in de vorm van Van den Bossche. Voor de rest hecht ik daar niet al te veel waarde aan want ik weet wel al langer dan vandaag dat het VB een vrij achterlijke partij is.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:20   #9
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang heeft zijn partijprogramma over vreemdelingen in alle stilte herschreven. Dat schrijft De Morgen. In een debat met Jurgen Verstrepen (LDD) afgelopen woensdag sloeg Marie-Rose Morel de bal compleet mis. Dat werd opgelost door het partijprogramma dan maar op maat van haar antwoord te herschrijven.

Afgang
Verstrepen kreeg in het debat in het VRT-programma 'Villa Politica' de vraag waarom hij uit het VB was gestapt. Verstrepen haalde onder meer het vreemdelingenstandpunt aan. Meer specifiek een zinnetje in het partijprogramma: "Geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen". Morel reageerde furieus en stelde dat het bewuste zinnetje helemaal niet in het partijprogramma staat. Wie op de website het programma van het VB naleest, moet Morel gelijk geven. Het heeft het over: "Geen overheidsbetrekkingen voor mensen die niet over onze nationaliteit beschikken". Maar een korte zoektocht op het internet via Google cache - het geheugen van de zoekrobot - leert echter dat tot net voor het bewuste debat wel degelijk het zinnetje "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen" in het partijprogramma stond, zo ontdekte De Morgen. De enige conclusie is dat de partij het programma heeft herschreven in een poging een afgang van Morel te vermijden.

Precisering
VB-voorzitter Van Hecke bevestigt de aanpassing, maar volgens hem gaat het om "een precisering". "Met vreemdelingen bedoelen we mensen die de Belgische nationaliteit niet hebben. Met een beetje slechte wil was dat verkeerd te begrijpen. Vandaar de verandering." (belga)
Ben ik nu de enige prive detective die opmerkt dat er iets niet klopt in dit sprookje.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:23   #10
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ben ik nu de enige prive detective die opmerkt dat er iets niet klopt in dit sprookje.
zeg het dan is jongen wat klopt er niet ?

http://66.102.9.104/search?q=cache:B...lnk&cd=3&gl=be
is de bewuste link
en dit is nu de link
http://www.vlaamsbelang.be/21/5/

lees het zelf eens na
is geen sprookje

Laatst gewijzigd door el_duvel : 25 mei 2007 om 10:25.
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:23   #11
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:

Wat was de afzwakking nu in het programma? Of is het een verduidelijking?
Oud 25 mei 2007, 10:32   #12
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
zeg het dan is jongen wat klopt er niet ?

http://66.102.9.104/search?q=cache:B...lnk&cd=3&gl=be
is de bewuste link
en dit is nu de link
http://www.vlaamsbelang.be/21/5/

lees het zelf eens na
is geen sprookje
Citaat:
Maar een korte zoektocht op het internet via Google cache - het geheugen van de zoekrobot - leert echter dat tot net voor het bewuste debat wel degelijk het zinnetje "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen" in het partijprogramma stond, zo ontdekte De Morgen.
Hoe kan men VOOR een debat een webpagina aanpassen naargelang de inhoud van een LATER te houden debat ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 mei 2007 om 10:33.
Oud 25 mei 2007, 10:33   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat was de afzwakking nu in het programma? Of is het een verduidelijking?
Het is Morelleke die het programma niet kende, en Verstrepen die het wel kende. Maar het Blok kon er duidelijk niet tegen dat Morelleke zou kunnen worden afgeschilderd als dom blondje, en dus hebben ze hun programma maar aangepast zodat Morelleke niet uitgelachen zou kunnen worden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 25 mei 2007, 10:35   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe kan men VOOR een debat een webpagina aanpassen naargelang de inhoud van een LATER te houden debat ?
Tot net voor, wil zeggen dat het minstens tot dan anders was. Google cacht niet om de vijf seconden eh tegendraadigaardje. Dus de kans is 99,9% dat het n�* het debat aangepast is en misschien 0,001% dat het nèt voor het debat aangepast zou zijn.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 25 mei 2007, 10:37   #15
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Tot net voor, wil zeggen dat het minstens tot dan anders was. Google cacht niet om de vijf seconden eh tegendraadigaardje. Dus de kans is 99,9% dat het n�* het debat aangepast is en misschien 0,001% dat het nèt voor het debat aangepast zou zijn.
dus de hele redenering is op los zand gebouwd..... op de kans dat .... om iemand te veroordelen hebt ge meer nodig dan 99,9 % he Griffin.

Oud 25 mei 2007, 10:39   #16
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Het is Morelleke die het programma niet kende, en Verstrepen die het wel kende. Maar het Blok kon er duidelijk niet tegen dat Morelleke zou kunnen worden afgeschilderd als dom blondje, en dus hebben ze hun programma maar aangepast zodat Morelleke niet uitgelachen zou kunnen worden.
Neen, antwoord op mijn vraag: afzwakking of verduidelijk? Mij lijkt het net dat Verstrepen het niet kent.

Zoek het verschil ??
Geen overheidsbetrekkingen voor mensen die niet over onze nationaliteit beschikken OF Geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen;

Vreemdeling = iemand die niet over onze nationaliteit beschikt (juist toch?)
Oud 25 mei 2007, 10:40   #17
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
tutututut U gaat de woorden van de Morgen toch niet in twijfel trekken he .... of van Belga. Ik zal ze nog eens herhalen en onderlijnen.

Citaat:
Maar een korte zoektocht op het internet via Google cache - het geheugen van de zoekrobot - leert echter dat tot net voor het bewuste debat wel degelijk het zinnetje "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen" in het partijprogramma stond, zo ontdekte De Morgen.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 mei 2007 om 10:40.
Oud 25 mei 2007, 10:44   #18
Blackwidow
Schepen

Standaard

yep, De Morgen kennende zie ik ze nog in staat zijnde om de pagina van Vlaams Belang elke seconde te refreshen tot aan het debat Toch niets beters te doen...

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 25 mei 2007 om 10:44.
Oud 25 mei 2007, 10:59   #19
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus de hele redenering is op los zand gebouwd..... op de kans dat .... om iemand te veroordelen hebt ge meer nodig dan 99,9 % he Griffin.
Denk je? Kijk naar de VS, daar doen ze het al met veel minder.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 25 mei 2007, 11:01   #20
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, antwoord op mijn vraag: afzwakking of verduidelijk? Mij lijkt het net dat Verstrepen het niet kent.

Zoek het verschil ??
Geen overheidsbetrekkingen voor mensen die niet over onze nationaliteit beschikken OF Geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen;

Vreemdeling = iemand die niet over onze nationaliteit beschikt (juist toch?)
vreem·de·ling (de ~ (m.), ~en)1 buitenlander2 iem. die ergens niet bekend is => onbekende

Ge hebt gelijk, als je van een buitenlander een binnenlander kunt maken met een papiertje dat hij Belg is, dan is hij geen vreemdeling meer. Nochtans gebruikt het Vlaams Blok "vreemdeling" vaak in dezelfde context als "allochtoon".

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 25 mei 2007 om 11:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be