![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij elke verkiezing wil elke krant en tv zender u vertellen op wie u moet stemmen zodat u zelf toch maar niet moet zoeken naar wat bij je past. In 2007 is dat niet anders en De Standaard komt net aandraven met z'n nieuwste:
http://www.standaard.be/Info.aspx?to...gen.kieskompas Mijn resultaat: ![]() Ronduit een lachertje dat open-VLD in de buurt van Lijst Dedecker en de N-VA wordt gesitueerd. Dat zou misschien zo zijn als de VLD in die 8 jaar de burgermanifesten had uitgevoerd in plaats van het inverse ervan, maar nu dus niet. maw... een hoop mensen die Verhofstadt en zijn bende verafschuwen krijgen te zien dat de open-VLD hun ding is. Lijkt me toch niet te kloppen. In de test moest ik trouwens de huidige federale regering beoordelen en gaf hen de laagst mogelijke score. Verder werd voor partijkopstukken gevraagd of ze aanvaardbaar waren als eerste minister, ik heb minimum scores gegeven voor Didier Reynders, Elio Di Rupo, Guy Verhofstadt en Johan Vandelanotte. (zelfs Vera Dua kreeg eens iets hoger aanvaardbaarheidsniveau). En kijk... toch krijg ik de open-VLD als evidente keuze. Weird...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 mei 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn resultaat lag op SP.a. De SP.a wordt ook veel te links gepostioneerd ivg met hun progromma laat staan hun beleid. En de CD&V is al lang geen centrumpartij meer. Met een korrel zout te nemen, zeker ter linerzijde. Er is geen enkele klassiek linkse partij in de test opgenomen a la SP Nederland (hoewel er twee van die partijen meedoen aan de verkiezingen in alle kiesomschrijvingen), hoewel ik zeker ben dat veel mensen veel eerder aansluiten bij die partij dan bij VB of SP. Ik heb met meer dan een dozijn vakbondsmensen gesproken die op VB stemmen en die zijn economisch zeker niet rechts. Zeer veel van die VB kiezers zouden linksonder komen en daar staat er niemand.
Is het trouwens echt zo moeilijk om zo'n test te maken met alle lijsten zoals in Nederland of Frankrijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ivm openvld, men kijkt wss meer naar het programma dan naar t beleid, wat logisch lijkt maar we kennen politiekers ondertussen wel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() CD&V 73%
VB 65% Open VLD 63% Groen! 58% NVA 69% Spirit 60% SPA 56% LDD 68% raar dat ik dichter bij de CD&V zit. Grappig wel , op CD&V NVA na is de enige optie voor mij de Lijst Dedecker, en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. Er waren een aantal zaken waarover ik onmiddellijk standpunt kon innemen: legalisering gebruik softdrugs (helemaal tegen!) kinderen illegalen hebben geen recht op onderwijs (helemaal niet mee eens!) Turkije mag niet bij de EU (helemaal mee eens!) Vlaanderen moet onafhankelijk worden (helemaal mee eens!) homoadoptie (helemaal tegen, alhoewel ik wel ook helemaal voor het homohuwelijk ben) iedereen mag zeggen wat hij wil (helemaal mee eens) ![]()
![]() |
#5 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
conclusie (voor mij dan toch): zulke kieswijzers zijn er gewoon om de mensen in de val te doen lopen van de beloften. Vroeger moesten de politici zich daarvoor op marktjes en aan fabriekspoorten voor uitsloven maar nu wordt hun programma (dat ze toch niet volgen) via kieswijzers aan de man gebracht. Zelfs de leugens worden aan een webscriptje overgelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB: 81%
N-VA: 76% LDD: 74% CD&V: 68% Open VLD: 65% Spirit: 54% SP.a: 49% Groen!: 43% Wel opvallend is dat ik qua gezin en inkomen het dichtst bij de SP.a sta (92%), terwijl dit bij VB slechts 50% bedraagt. Op de 'links-rechts'-as sta ik het dichtst bij MR. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgaande op mijn ervaring, gaan er hier nog veel "raar dat..." berichtjes komen
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dus nee... het is niet omdat mama en papa graag 8 jaar juridisch vechten voor hun verblijf dat je van die kindjes 14-jarige analfabeten moet maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar trouwen mogen homo/lesbo koppels van mij gerust. Las laatst nog iets van een groep die er voor blijft ijveren om de kerk ook homohuwelijken te laten inwijden. Dat bewijst dat er nog mensen zijn die homofiel en geestesgestoord tegelijkertijd zijn ![]() Citaat:
Ik snap dus dedju niet waarom ik zo dicht bij open-VLD zit. Die kieswijzer is zo fake als wat. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blauwe en rode geschelpten zijn de voornaamste leden van het Groot-Oosten. Als je ooit iets wil veranderen in dit land dan zou je die loge bijeen moeten krijgen en er dan een bom op gooien lijkt me. Vanaf dan zullen CAP, Vlaams Belang, LDD en misschien ook de N-VA ongekende hoogten zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het omgekeerd evenredig is met de aandacht die we van o.a de VRT krijgen. Het is toch waanzin dat men in Frankrijk in slaagt om een duidelijk onderscheid weer te geven tussen 3 trotskisten in dit soort testen daar waar men hier niet verder komt dan een vage oproep om SP.a te stemmen. Dit soort testen hoe onozel ook hebben wel degelijk een impact op het kiesgedrag van mensen en als men daar tal van lijsten niet aan de bak laat komen is dit behoorlijk lullig voor die lijsten. In Nederland slaagt men er in om 17! lijsten in zo'n test op te nemen en het is toch onozel dat men wel de franstalige lijsten in de test opneemt en niet PVDA en CAP die overal in Vlaanderen zullen opkomen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 mei 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ![]()
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe knip en plak je die resultaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is jaren lang genegeerd door de twee omroepen (VTM (blauwe zender) en VRT (rode zender)). Geef gewoonweg eens toe dat jullie tezamen met de hele paarse kliek het VB calimero gedrag verweten toen ze door de redactie enkel werden aangehaald als ze erop konden slaan. (dat is een letterlijk citaat geweest van een VRT top guy). Nu hebben jullie hetzelfde apparaat tegen jullie want de SP.a wil niet op linkerzijde aangevallen worden. Het lijkt me gewoon billijk dat jullie toegeven dat heel dat zogezegde calimero gedoe van het VB met betrekking tot de VRT geen progaganda was en geen calimero gedoe at all. Geef gewoon toe dat de CAP vandaag hetzelfde probleem met de VRT ziet. Je weet maar nooit dat je ooit eens wordt uitgenodigd tot een actiegroep die de VRT aanklaagt of zo. hmm... links en rechts tezamen tegen het regime... ik zou dat tof vinden. same targets, same struggle... daarna kan je nog je gang gaan hoor. Eens de VRT redactie eens met de kärcher is uitgespoten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() download iets als irfanview. Druk printscreen en knip dat in irfanview tot de juiste proporties. uploaden kan naar www.tinypic.com ('t zijn kapitalisten... pas op hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |