![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() "Islamitische middelbare meisjesschool op komst"
![]() In Molenbeek zou een islamitische middelbare meisjesschool op het punt staan te worden opgericht. Het achterliggende doel is het verbod op het dragen van de hijab in het leeuwendeel van de Brusselse scholen te omzeilen, zo schrijft La Dernière Heure zondag. Volgens een website die gewijd is aan een 'women only'-feest, dat op 17 mei in Molenbeek plaatsvond, zou de school aan de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar is ook de Al Khalilmoskee gevestigd. De instelling zou algemene vakken geven, maar ook islamitische lessen en lessen Arabisch. De initiatiefnemers willen een antwoord bieden op het verbod op het dragen van de hoofddoek in tal van Brusselse scholen. De inschrijving bedraagt 500 euro. Er werd al een geldinzameling gestart. De organiseren rekenen op 200 tot 250 leerlingen. "Dat moet het mogelijk maken subsidies te krijgen", luidt het. La Dernière Heure noteerde al verschillende reacties op het mogelijke initiatief. Zo wijst de fractieleidster van MR in het parlement van de Franse gemeenschap er op dat indien de school subsidies wil krijgen, ze zich naar de regels van de Franse gemeenschap zal moeten schikken. Zoniet dreigen de ingeschreven meisjes naast een gehomologeerd diploma te grijpen. (belga/dm) De Morgen 27.5.2007 Eurabia in volle ontplooing. Ze doen maar. Maar na hun studies moeten die onintegreerbare lakens niet jammeren dat ze geen job vinden op arbeidsmarkt en uiteraard niet verwachten dat de kaffirs hun uitkeringen betalen. In Molenbeek had de overheid beter al jaren geleden een 'Zonder jihad straat' campagne gevoerd. Nu is het te laat. Dit is verloren gebied. Laatst gewijzigd door Online : 27 mei 2007 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Simpelweg schandalig, nog een bewijs dat moslims zich niet aan onze wetten willen houden en altijd wel een manier zullen vinden om deze te omzeilen. Wanneer komt er einde aan het te lakse beleid in verband met moslims?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrijheid van onderwijs is een grondwettelijk recht.
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die wet bestaat niet.
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Allé, in het meerendeel van de scholen in en rond Molenbeek is er een verbod op hoofddoeken, die opgelegd is door de school, maar de school mag dit doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen overtreding van de wet, eerder een toepassing ervan.
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Bart Croughs wetten spelen weer op bij Rafke. Het VB is waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor het hoofddoekverbod in Frankrijk en aan de Turkse universiteiten. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel erg om te moeten zeggen,maar ik vind dat een zeer goede zaak,zij trokken het niveau van onze scholen dus danig naar beneden,dat ik liever heb dat zij zelf hun BO onderwijs inrichten
Trouwens de Jonden doen dit al lang hoor.....
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Als je het zo bekijkt is het opeens niet meer zo slecht. Stop ze allemaal samen, dan hebben we er geen last meer van. Maar later dan é. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig zijn mijn kinderen al een tijdje afgestudeerd. Maar moest ik op dit ogenblik moeten kiezen tussen een "multicul"school, een katholieke school en de oprichting van een islamschool, dan koos ik voor de twee laatste opties.
In België bestaat (gelukkig) nog steeds vrijheid van onderwijs, in feite geen schoolplicht maar LEERplicht. Indien die hoofddoekenschool voldoet aan de hier gestelde eindtermen dan zie ik niet in waarom ze niet zoals alle andere scholen zouden gesubsidieerd worden. Ik vraag me enkel af hoe ze dat gaan fiksen. Men herinnert zich misschien het probleem dat Paul Belien heeft om zijn kinderen thuisonderricht te geven. Blijkbaar moeten de kinderen van Belien niet enkel de kennis van de opgelegde eindtermen onder de knie hebben (niet voor subsidies, wel voor homologatie van hun diploma), maar bovendien moeten de ouders die thuisonderricht geven ook nog een apart document ondertekenen waarin geëist wordt dat: In 2003 stemde het Vlaams Parlement een decreet inzake de leerplicht. De overheid beweert dat ze niet raakt aan het (grondwettelijk) recht op huisonderwijs, maar ze doet dit wel degelijk. Sinds 2003 wordt van alle ouders die aan huisonderwijs doen geëist dat ze een ministerieel document met de benaming “Verklaring van huisonderwijs” ondertekenen. In het document staat dat men er zich toe verplicht om: Citaat:
Ik heb in die koren echter nog NERGENS enig respect voor voor de grondrechten van de mens en voor de culturele waarden van het kind zelf en van anderen zien staan. INTEGENDEEL. Hoe gaat men d�*t dan oplossen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het hoofddoekenverbod heeft dus geleid tot een vermindering van integratie. Wie had dat nu durven voorspellen.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 mei 2007 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet me nu verontschuldige,want ik moet nog naar een partijcongres
![]()
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder hoofddoekenverbod zitten mijn dochters in een klas waarvan de helft van de meisjes pijnlijk duidelijk willen maken dat ze "niet zoals de anderen zijn", dat ze herkenbaar zijn als moslima en DUS niet mogen worden lastiggevallen (in tegenstelling tot mijn naakthoofdige dochters!). Het hoofddoekenverbod heeft duidelijk gemaakt dat de hier geldende normen en waarden (iedereen is gelijk) NIET geldt voor moslims: ZIJ zijn namelijk niet gelijk, en ZIJ willen dat duidelijk laten merken. Het is niet WIJ die het wij/zij discours willen maken, het zijn de hoofddoeken zèlf. (zoals duidelijk wordt gesteld in hun woestijnboekje).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
GET OVER IT Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 27 mei 2007 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |