![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog maar van dinsdag geleden dat Leterme zei dat hij voor de volledige uitvoering ging van het Vlaams regeerakkoord en wat zien we nu?
'' SP. A en CD&V willen de sociale zekerheid niet langer splitsen. Dat bleek tijdens een debat in Terzake 007. CD&V llijsttrekker Rudy Verhoeven vindt de splitsing niet langer noodzakelijk. Nochtans staat in het Vlaams regeerakkoord dat de gezondheidszorg moet worden gesplitst'' Ook GvA kopt: Staatshervorming geen prioriteit meer voor CD&V. Verschillende forumgangers hebben N-VA leden hier op het forum dikwijls gewaarschuwd voor de onbetrouwbaarheid van CD&V maar dat was allemaal prietpraat volgens hen. Nu is mijn vraag of de partij N-VA zich hier zomaar bij zal neerleggen? Hieronder nog een uitspraak van Leterme die ooit in het verleden ook door Bourgeois werd uitgesproken. Op dat punt zijn ze in ieder geval elkaars gelijke. Woordbreuk moet kunnen terwille van een ministerpostje. ''We stappen niet in een federale regering als die niet op essentiële terreinen leidt tot een hervorming van de staat. Als dat niet kan, zullen we Vlaanderen wel verder vorm geven vanuit de Vlaamse regering. Dan hoeft het niet voor ons, zelfs al neemt de druk vanuit de partij op mij toe. '' Laatst gewijzigd door daiwa : 25 mei 2007 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hebben ze het bij de N-VA ondertussen ook al door, maar blijven ze de illusie hoog houden omdat de achterban nu eenmaal sterke uitspraken verwacht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() plat op de buik met de kont omhoog zodat Di Rupo ze zonder problemen kan penetreren.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Zoals ik maanden geleden zei:
Naief Bartje Weverke in zijn hemd. Slechts zijn piemeltje in zijn hand, verwezen in de verte starend. Zeer nieuwsgierig wat de aanhangers nu gaan uitvinden om hun stem voor de Nva goed te praten. Tip: We moeten wel Nva stemmen om onze grote , karaktervolle roergangers, een postje te bezorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() zoals herman van veen ooit zong:
is dit een grap of om te huilen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() zouden er nu NVA kiezers zijn die eindelijk de ogen opentrekken en hun stem niet geven aan een partij die toch hun beloftes niet zal nakomen in ruil voor een paar postjes...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() De enige manier om voor meer Vlaanderen te zorgen is stemmen op VB. Dat is nu overduidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het akkoord dat CD&V en N-VA hebben gesloten voor de verkiezingen van volgend jaar herbevestigt dat het kartel niet in een volgende federale regering stapt als er geen fundamentele staatshervorming gerealiseerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Of je kan doen zoals in mijn handtekening.
![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Eigenlijk interesseren de verkiezingen op zich me niet echt. Iedereen weet wel al zo'n beetje hoe het gaat uitdraaien. Waar ik naar uitkijk zijn de regeringsonderhandelingen nadien. Daar gaan alle particratische partijen (= elke partij met verkozenen) zich van hun meest hilarische zijde laten zien.
Gegarandeerd democratisch vuurwerk! ![]()
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Verhoeven zit twee maanden in de politiek én is dan nog eens een scout. Die jongen heeft ook geen meeval in het leven gehad, begrijpelijk dat hij er al eens naast slaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik heb vorig jaar nog op Helga Stevens gestemd, maar na de gemeenteraadsverkiezingen heeft de N-VA mij ontgoocheld. Na heel die affaire Dedecker was voor mij de maat vol. Toen heb ik besloten dat ik in 2007 op het Vlaams Belang ga stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Uiteindelijk eindigt voor velen de weg toch bij het VB waar men nooit op zou stemmlen... (ik zeg niet dat dit op U slaat he... maar toch op velen...)
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Die scoutknaap heeft dwaze uitspraken gedaan. Hij kent niet eens het Vlaams regeerakkoord. Hij heft uitspraken gedaan die niet gedekt worden door de CD&V-top.
Vandeurzen heeft het vandaag dan ook rechtgezet in de krant. Indien het regeerakkoord niet wordt nageleefd door de CD&V dan weet ze donders goed dat het kartel verleden tijd is. Eens benieuwd of ze dit risico gaan nemen met de vekiezingen van 2008 in zicht, wanneer de N-VA met een volledige fractie in de kamer zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het 10 punten lijstje waarop zelfs geen staatshervorming stond ? Noem jij dat rechtzetten ? Ik zou eerder zeggen dat het neerkomt op een bevestiging. De CDV ligt niet wakker van de staatshervorming. a propos : de staatshervorming stond als 1ste prioriteit bij het VB en zelfs bij de SPa van VDLanotte op nr. 3. Bij CDV werd het als een 11de punt toegevoegd. Zo van oesje we zijn dat vergeten ....
|
![]() |
![]() |