Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 01:12   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Staatshervorming geen prioriteit meer voor CD&V.

Het is nog maar van dinsdag geleden dat Leterme zei dat hij voor de volledige uitvoering ging van het Vlaams regeerakkoord en wat zien we nu?

'' SP. A en CD&V willen de sociale zekerheid niet langer splitsen. Dat bleek tijdens een debat in Terzake 007.
CD&V llijsttrekker Rudy Verhoeven vindt de splitsing niet langer noodzakelijk.
Nochtans staat in het Vlaams regeerakkoord dat de gezondheidszorg moet worden gesplitst''

Ook GvA kopt: Staatshervorming geen prioriteit meer voor CD&V.

Verschillende forumgangers hebben N-VA leden hier op het forum dikwijls gewaarschuwd voor de onbetrouwbaarheid van CD&V maar dat was allemaal prietpraat volgens hen.

Nu is mijn vraag of de partij N-VA zich hier zomaar bij zal neerleggen?

Hieronder nog een uitspraak van Leterme die ooit in het verleden ook door Bourgeois werd uitgesproken.
Op dat punt zijn ze in ieder geval elkaars gelijke.
Woordbreuk moet kunnen terwille van een ministerpostje.

''We stappen niet in een federale regering als die niet op essentiële terreinen leidt tot een hervorming van de staat. Als dat niet kan, zullen we Vlaanderen wel verder vorm geven vanuit de Vlaamse regering. Dan hoeft het niet voor ons, zelfs al neemt de druk vanuit de partij op mij toe. ''

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 mei 2007 om 01:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 06:24   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of hebben ze het bij de N-VA ondertussen ook al door, maar blijven ze de illusie hoog houden omdat de achterban nu eenmaal sterke uitspraken verwacht?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:39   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

plat op de buik met de kont omhoog zodat Di Rupo ze zonder problemen kan penetreren.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:08   #4
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zoals ik maanden geleden zei:

Naief Bartje Weverke in zijn hemd.
Slechts zijn piemeltje in zijn hand, verwezen in de verte starend.

Zeer nieuwsgierig wat de aanhangers nu gaan uitvinden om hun stem voor de Nva goed te praten.

Tip:
We moeten wel Nva stemmen om onze grote , karaktervolle roergangers, een postje te bezorgen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:43   #5
Tegendradigaard

Standaard

zoals herman van veen ooit zong:

is dit een grap of om te huilen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2007, 09:54   #6
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

zouden er nu NVA kiezers zijn die eindelijk de ogen opentrekken en hun stem niet geven aan een partij die toch hun beloftes niet zal nakomen in ruil voor een paar postjes...?
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:01   #7
Tegendradigaard

Standaard

De enige manier om voor meer Vlaanderen te zorgen is stemmen op VB. Dat is nu overduidelijk.

Oud 25 mei 2007, 12:03   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
De enige manier om voor meer Vlaanderen te zorgen is stemmen op VB. Dat is nu overduidelijk.
Ik ben eens benieuwd wat N-VA hiervan gaat zeggen.

Het akkoord dat CD&V en N-VA hebben gesloten voor de verkiezingen van volgend jaar herbevestigt dat het kartel niet in een volgende federale regering stapt als er geen fundamentele staatshervorming gerealiseerd is.
Oud 25 mei 2007, 12:19   #9
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vlaams-nationalist (en Groot-Nederlander) heb ik inderdaad geen andere keuze meer.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 12:32   #10
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Of je kan doen zoals in mijn handtekening.
Oud 25 mei 2007, 12:38   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
'Staatshervorming wel noodzakelijke voorwaarde voor CD&V'

BRUSSEL - CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen blijft erbij dat een grote staatshervorming voor CD&V een breekpunt is bij de vorming van een nieuwe federale regering. Hij reageert daarmee op een bericht in de Concentra-kranten vrijdag.
Op basis van een prioriteitenlijst die de partijen zelf opstelden, leidden die kranten af dat een staatshervorming voor CD&V geen prioriteit meer zou zijn.

'Als men ons vraagt naar een top 10 voor deze verkiezingen dan geven we een top 10 die een antwoord biedt op de uitdagingen van de Vlaamse samenleving. Uiteraard kunnen we die maar realiseren als we in Vlaanderen over meer en homogene bevoegdheden beschikken', zegt Vandeurzen.

'Voor alle duidelijkheid: van in het begin van deze campagne hebben wij zonder enige terughoudendheid gezegd dat de staatshervorming voor CD&V een middel is en geen doel. Voor ons is de staatshervorming de hefboom om onze beleidsvoorstellen te realiseren', zegt de CD&V-voorzitter.

Standvastig en trouw

Volgens Vandeurzen blijft CD&V 'standvastig trouw' aan de vijf resoluties van het Vlaams parlement, de uitgangspunten van het Vlaams regeerakkoord en aan de kartelafspraken met N-VA.

'Dit geldt zeker voor onze plannen met de gezondheidszorg. Om een zorg op maat te realiseren willen we de grootste autonomie in de besteding van de middelen en de organisatie van de zorg. Ook hier is en blijft de goedgekeurde resolutie het uitgangspunt', aldus Vandeurzen.

Tiojd voor doorbraak

'Eerder al verklaarde ik dat een doeltreffende en stevige staatshervorming voor ons een breekpunt is. In ons CD&V-programma namen we daarom de kartelovereenkomst over. Na het immobilisme inzake staatshervorming en na het slecht bestuur van paars, is het tijd voor een doorbraak', aldus de CD&V-voorzitter.

' Om die reden zal CD&V niet toetreden tot een federale regering indien er in het regeerakkoord geen duidelijke afspraken worden opgenomen over de realisatie van deze Vlaamse verzuchtingen', vervolgt hij.

Vandeurzen zegt ook dat de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde 'uiteraard' op de agenda staat, aangezien dit de uitvoering is van een arrest van het grondwettelijk hof, die onder paars niet is gerealiseerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 12:45   #12
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
' Om die reden zal CD&V niet toetreden tot een federale regering indien er in het regeerakkoord geen duidelijke afspraken worden opgenomen over de realisatie van deze Vlaamse verzuchtingen', vervolgt hij.
Fantastisch als je dit zinnetje leest. Ze gaan waarschijnlijk de afspraak maken om onverwijld de splitsing door te voeren
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:24   #13
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk interesseren de verkiezingen op zich me niet echt. Iedereen weet wel al zo'n beetje hoe het gaat uitdraaien. Waar ik naar uitkijk zijn de regeringsonderhandelingen nadien. Daar gaan alle particratische partijen (= elke partij met verkozenen) zich van hun meest hilarische zijde laten zien.

Gegarandeerd democratisch vuurwerk!
Oud 25 mei 2007, 13:38   #14
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Verhoeven zit twee maanden in de politiek én is dan nog eens een scout. Die jongen heeft ook geen meeval in het leven gehad, begrijpelijk dat hij er al eens naast slaat.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:16   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Verhoeven zit twee maanden in de politiek én is dan nog eens een scout. Die jongen heeft ook geen meeval in het leven gehad, begrijpelijk dat hij er al eens naast slaat.
Achteraf niet komen jammeren dat jullie genaaid werden door de CD&V.
Oud 25 mei 2007, 14:19   #16
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Of je kan doen zoals in mijn handtekening.
Ik heb vorig jaar nog op Helga Stevens gestemd, maar na de gemeenteraadsverkiezingen heeft de N-VA mij ontgoocheld. Na heel die affaire Dedecker was voor mij de maat vol. Toen heb ik besloten dat ik in 2007 op het Vlaams Belang ga stemmen.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:45   #17
Tegendradigaard

Standaard

Uiteindelijk eindigt voor velen de weg toch bij het VB waar men nooit op zou stemmlen... (ik zeg niet dat dit op U slaat he... maar toch op velen...)

Oud 25 mei 2007, 15:09   #18
giserke
Banneling

Standaard

Die scoutknaap heeft dwaze uitspraken gedaan. Hij kent niet eens het Vlaams regeerakkoord. Hij heft uitspraken gedaan die niet gedekt worden door de CD&V-top.
Vandeurzen heeft het vandaag dan ook rechtgezet in de krant.

Indien het regeerakkoord niet wordt nageleefd door de CD&V dan weet ze donders goed dat het kartel verleden tijd is. Eens benieuwd of ze dit risico gaan nemen met de vekiezingen van 2008 in zicht, wanneer de N-VA met een volledige fractie in de kamer zit.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:09   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk eindigt voor velen de weg toch bij het VB waar men nooit op zou stemmlen... (ik zeg niet dat dit op U slaat he... maar toch op velen...)
"velen" is nog altijd niet de meerderheid. Die gaan ze nooit krijgen!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:21   #20
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die scoutknaap heeft dwaze uitspraken gedaan. Hij kent niet eens het Vlaams regeerakkoord. Hij heft uitspraken gedaan die niet gedekt worden door de CD&V-top.
Vandeurzen heeft het vandaag dan ook rechtgezet in de krant.

Indien het regeerakkoord niet wordt nageleefd door de CD&V dan weet ze donders goed dat het kartel verleden tijd is. Eens benieuwd of ze dit risico gaan nemen met de vekiezingen van 2008 in zicht, wanneer de N-VA met een volledige fractie in de kamer zit.
En het lijstje dat men overgemaakt heeft aan GVA mijn beste Giserke.
Het 10 punten lijstje waarop zelfs geen staatshervorming stond ?
Noem jij dat rechtzetten ? Ik zou eerder zeggen dat het neerkomt op een bevestiging.
De CDV ligt niet wakker van de staatshervorming.

a propos : de staatshervorming stond als 1ste prioriteit bij het VB en zelfs bij de SPa van VDLanotte op nr. 3.
Bij CDV werd het als een 11de punt toegevoegd. Zo van oesje we zijn dat vergeten ....

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be