![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
* geen lichaamsbeweging, geen operatie. * Te dik, geen operatie. * Alcoholist, geen operatie. * ....... Dit is de zoveelste stigmatisering van rokers. Ik hoop dat ze dit in Vlaanderen nooit invoeren. Indien wel dan weiger ik nog om nog 1 cent tebetalen voor de sociale zekerheid. Bovendien zal ik mijn sigaretten dan wel taksvrij kopen. Dit is discriminatie op iets wat LEGAAL verkrijgbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is dat hier al het geval als je op een nier wacht. Niet rokers hebben voorrang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Toch normaal ? Welke docter wilt nu een nier implanteren bij iemand die toch fulltime bezig is met zichzelf te vergiftigen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Indien u - na overduidelijk te snel te hebben gereden - een verkeersongeval krijgt, zal u dan ook niet meer naar het ziekenhuis vervoerd worden. Wie wil nu iemand opereren die duidelijk zelfmoord wilde plegen door zo hard te rijden...
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() als alle rokers morgen zouden stoppen zou de regering nogal wat taksen moeten bijverzinnen om dat verlies aan inkomsten te compenseren.
dat zouden de niet-rokers nogal eens voelen in hun portemonnee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tip: had u alcohol gebruikt was het wel geldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Na een paar jaren worden de gevolgen ook voelbaar voor de volksgezondheid. Dus ik denk wel dat de regering die paar miljard er voor over heeft. Dat verdient zichzelf wel weer terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Rokers brengen de staat elke dag iets van een 8.250.000 euro op. Dit is op
Weekbasis: 57.750.000 euro Maandbasis: 1.732.500.000 euro Jaarbasis: 20.790.000.000 euro Oftewel +- 28 procent van de sociale zekerheid (75 miljard euro.) Deze cijfers zijn gebaseerd zijn op 25 procent rokers die één pakje per dag roken. Dus 75 miljard euro - 21 miljard (afgerond) is 54 miljard die afkomstig zijn van iedereen (ook rokers aangezien ze ook sociale bijdrage betalen) Dus 54 miljard - 25 procent (rokers) is 13.5 miljard euro. Dus Tavek, ik stel voor dat rokers hun aparte sociale zekerheid organiseren. Rokers: 13.5 miljard euro + 21 miljard euro is 34.5 miljard euro Niet-Rokers: 75 miljard euro - 34.5 miljard euro is 40.5 miljard euro. Dus besluit: Rokers die uit 1/4 van de bevolking bestaan betalen bijna de helft van de sociale zekerheid. Mij geen probleem, splitsen die boel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 juni 2007 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, het sloeg nergens op, net zoals uw aanvankelijke post. U was van mening dat wie rookt nu ook al geen recht meer heeft op dringende (!) medische verzorging als een orgaantransplantatie. Als dat allemaal OK is, vind ik ook wel een hele resem ongezonde levensgewoonten uit die ook allemaal aanleiding mogen geven tot het ontzeggen van medische verzorging (en dat zijn er nogal wat).
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het geen slecht idee. En neen, het financieel aspect is geen zaak. Iemand die een lever wilt, moet die niet ook 'verknallen'. (Dat is dan eerder voor alcoholiekers.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar het mij om gaat, is dat men mensen met een verslaving (roken, alcohol, eten, ...) beter kan helpen dan hen vermanend in een verdomhoekje te stoppen. Er zijn er genoeg die wel willen stoppen, maar dat absoluut niet alléén kunnen. Ik weet niet in hoeverre sommigen daarin kunnen meegaan. Met een "eigen schuld dikke bult" zullen we er alvast niet geraken.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al zo in veel ziekenhuizen, als ze zien dat ge ne verstokten alcolieker zijt, zal er geen enkele dokter u een lever tranplanteren... Voor veel operaties laten ze u verplicht vermageren... een maagring gaan ze u ook maar steken als uw bodymass index serieus overschreden is... en ge kunt nu misschien wel denken van ja welke magere mens laat hem zo iets steken... wel ge zou ervan verschieten hoeveel geschifte grieten er rond lopen die met 5 kilo vet te veel zitten en daar al zo`n ding voor vandoen hebben... Mijn grootvader gingen ze ook nie bypassen als hij nie stopte met roken... het werd heel simpel gesteld : " of ge stopt nu en we opereren u" of ge stopt niet en ge hebt nog 6 maand... De meeste stoppen dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stopt waar 'wij' (de democratie, in een utopisch wereldbeeld) zeggen dat het stopt. Dat hoeft niet verder te gaan dan het al is. En ik denk niet dat het alleen een beleid is van 'eigen schuld dikke bult'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() Eerst Dat klinkt al griezelig. Dan Citaat:
En even tussendoor Citaat:
Bovenstaande maatregel kan trouwens gerust in België ingevoerd worden. Met dien verstande dat diezelfde maatregel de verplichte bijdrage aan onze collectieve gezondheidszorg dan ook volledig vrijwillig maakt. Want het gaat niet op om mensen verplicht bij te laten dragen aan een systeem dat hen op voorhand al uitdrukkelijk uitsluit.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag gewoon niet meer kosten dan je opbrengt. Zo eenvoudig is het. |
|
![]() |
![]() |