![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Premier Verhofstadt heeft plan om sociale vrede te behoudenPersoonlijk vind ik dit een zeer goed plan, omdat het ondermeer eindelijk van onze vakbonden moderne organisaties kan maken... Maar die bonden kennende zullen deze dat niet zomaar slikken... Ze leven immers nog in de tijd van een kleine eeuw geleden... Spijtig dat bij zeer veel mensen de geloofwaardigheid van VHS praktisch nul is geworden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ze mee zouden helpen om werklozen te activeren, helpen dus, ben ik akkoord, maar voor de rest moet hij er af blijven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wellicht kan men dan op termijn de vdab sluiten en die mensen aannemen bij de vakbond,want ze zullen dan het zelfde werk mogen doen ,inclusief het uitbetalen van werklozen,mss moet men ze ook toelaten op termijn om niet bijster slimme politici te vervangen die stomme voorstellen doen en die weliswaar wel een rechtpersoonlijkheid hebben,maar op deze momment politiek onschendbaar zijn.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 16 mei 2007 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vakbonden zijn progressieve organisaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Vakbonden moeten doen waarvoor ze bestemd zijn:de werkmensen verdedigen. En helemaal geen uitkeringen uitbetalen, dat is belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als mijn vakbond een een werklozenactiveringsvakbond wordt, trek in onmiddelijk mijn lidmaatschap in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vakbonden zijn helemaal niet louter uitbetalingsinstellingen van werkloosheidsvergoedingen! Ze zijn er in de eerste plaats om de belangen van werknemers te verdedigen, ook wanneer die werkloos worden. Hoe dat te combineren valt met een repressief activeringsbeleid, is mij een raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
(neemt niet weg dat ze ingeschakeld mogen worden om werkzoekenden aan een job te helpen - wat ze trouwens soms nu al doen - maar dat is niet hetzelfde als activering, want dat laatste gaat gepaard met informatie van mensen doorspelen voor eventuele sancties en dat is onverenigbaar met de taak van vakbonden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Niets en dat schreef ik ook in mijn volgende post. Vakbonden doen dat trouwens wel degelijk in praktijk ook nu al. Maar hen inschakelen in het activeringsbeleid impliceert ook dat ze informatie zullen moeten doorgeven aan de RVA die tot eventuele sancties kan leiden en dat gaat regelrecht in tegen de taak van vakbonden. Een activeringsbeleid hoeft inderdaad niet repressief te zijn, maar het huidige activeringsbeleid is dat wel. En het gaat dus over vakbonden inschakelen in het huidige activeringsbeleid hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Een vakbond heeft dus baat erbij om schooiers aan zich te binden, om het cru uit te drukken.
Wat een kromme wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() En laatst dacht ik nog: VAK bond.
Ze worden nu meer en meer werklozenbonden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Wat een onzin! De vakbondsbijdrage voor werkenden ligt bijvoorbeeld pakken hoger dan die voor werkzoekenden hoor...
Laatst gewijzigd door Edina : 16 mei 2007 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft hij dan ook heel hard zijn best voor gedaan. Als VHS beweert dat de aarde rond is, dan ben ik geneigd te denken dat ze plat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belet hen toch niet om misbruiken aan te pakken die tegen de werknemers zijn gericht? Via de uitbetaling van de werklozensteun binden ze de leden aan zich, precies of het geld komt uit hun zakken! Vakbonden zijn er om de mensen te verdedigen tegen wat onaanvaardbaar is, niet om het profitariaat van velen in stand te houden! Stel je voor dat er een deel van die lieden door hun vakbond aan het werk worden gezet, dat zou jij dus erg vinden en je lidmaatschap opzeggen? Neen, we zitten hier met 600.000 werklozen, vele jobs geraken zelfs niet ingevuld, ook diegenen die niet veel kennis vereisen of die mits een korte opleiding kunnen aangeleerd worden) en men moet vreemdelingen aantrekken om het werk te doen??? Met wat je hier allemaal op het forum kunt lezen kun je enkel maar tot de conclusie komen dat er hier ook een paar "hangmat-artiesten" zijn die de mening zijn toegedaan dat men ze niet mag verplichten tot werken, maar de nodige centen, ja, daar hebben ze gewoon recht op... Het zijn zotten die werken enz ... zoals in het liedje, nietwaar. En ja, ze zijn niet allemaal zo enz enz enz, we kennen dat liedje ook. Laatst gewijzigd door andev : 16 mei 2007 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze werklozen naar de bestaande jobs leiden zodat ze eraan kunnen beginnen, is dat repressief? En ik heb het niet over "zware invaliden" die nog enkel kunnen verder strompelen. Sommigen vooral als er werk in het zicht is. We zullen allemaal wel een paar voorbeelden kennen, dacht ik... |
|
![]() |
![]() |