![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toon het dan op deze site ... http://www.burgerzin.be/
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() De burgemeesters die nu oproepen om de verkiezingen te boycotten,werden verleden jaar nog op een ongrondwettelijke manier gekozen in hun gemeenteraad.
De gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 dienden immers volgens art.162 van onze Grondwet,geregeld te worden door de wet (dus door de federale overheid) en niet door een decreet (of regionale overheid). Burgers die toen niet wilden deelnemen als bijzitter of teller bij verkiezingen die de Grondwet schonden,werden inmiddels door de rechtbanken veroordeeld. Het klopt dat het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde zoals het werd ingevoerd in de kieswet door Guy Verhofstadt een schending inhoudt van onze Grondwet.Guy moest immers zo nodig kandidaat kunnen zijn én voor Kamer én voor Senaat en dat bij zoveel mogelijk kandidaat-kiezers. Toen hebben wij de burgemeesters niet gehoord, zij wilden kost wat kost verkozen worden en dat de Grondwet daarbij werd geschonden , was maar een klein en te verwaarlozen detail. Ook hier was Verhofstadt weer de dader: de regionalisering van de gemeenteraadsverkiezingen werd ten onrechte door hem tot stand gebracht in de Lambertmontakkoorden. Guy was alleen vergeten dat artikel 162 van de Grondwet eerst moest herzien worden en dat hij daarvoor van de burger geen toestemming voor had gekregen.
![]() |
#3 |
|
![]() Ik wil wel burgerzin tonen, maar ik woon niet in BHV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Het is voor alle mensen in heel Vlaanderen bedoeld!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 13 april 2007 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als morgen de verkiezingen voorbij zijn en het land constitutioneel en bestuurlijk op zijn gat ligt, zal men hem dan ter verantwoording roepen voor een rechtbank ? Ik kan alleen zeggen: burgemeesters hou vol !
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook niet en ik doe toch mee.
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() ik woon ondertussen wel in BHV. Als het gaat over opgeroepen worden, wil ik wel steunen. Als het gaat over stemmen, zal ik wel nog zien.. niet gaan stemmen heeft immers enkel maar zin als het door zeer veel mensen wordt opgevolgd.. . In ieder geval vind ik dat zelfs als de kiezingen zouden worden georganiseerd door de provincie men minstens een actie zou moeten opzetten.. al was het maar een petitielijst naast het stemhokje.. (
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vulpes : 13 april 2007 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() En daar zit net het grote probleem. Flaminganten van gans Vlaanderen moeten beseffen dat het net in de Rand is dat onze grote veldslag gestreden wordt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Kijk toevallig eens naar linksboven ...
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben niet zeker of ik wel zou worden gedagvaard en veroordeeld als gewone kiezer... toch niet in deze context..
ten andere, zelf op de website roept men niet op om niet te gaan kiezen.. wel om niet te gaan 'zitten'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Niet erg dat ik je gefaked hebt?
Misschien moet iedereen die de bhv wil gesplitst zien maar die avater nemen, lijkt me een leuk initiatief!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Confere...alle-Vilvoorde
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinloze strijd,België wordt bestuurd door de PS......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Last van defaitisme?
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben een mens, woon in Strombeek en spreek de taal van wie ik ontmoet! Ik wil hier bij verkiezingen best wel meer keuze hebben dan alleen maar een stelletje flaminganten. Die burgemeesters van die boerendorpen, die schrik hebben van de Stad omdat pastoors daar niet de plak zwaaien, kunnen voor mijn part de pot op. Dat ze er eerst voor zorgen dat de huurprijzen in hun gemeenten niet de pan uit schwingen! Of dat een homoseksueel er een gerespecteerd leven kan leiden.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een leuk achterpoortje tegen het VB. Als de verkiezingen te gortig in het VB's voordeel blijkt, word er plotseling wel wel werk gemaakt van de ongrondwettelijkheid. Er kan paars 2 "tijdelijk" de touwtjes in handen houden.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |