![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We zien in de campagne toch wel een positieve evolutie. De kans dat een extreem progressieve derde paars (groene) regering wordt steeds kleiner en kleiner en de reden voor dit ligt voor het eerst niet in Vlaanderen. Het is dus zo dat in Wallonië een paarse coalitie nog steeds een ruime meerderheid haalt, maar wat zien we, dat Di Rupo en Reynders begonnen zijn aan een moddercampagne tegen elkaar
![]() Leterme zit eigenlijk in een zetel voor de komende onderhandelingen, niet door zijn resultaat, wel door de ruzie in Wallonië. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juni 2007 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil een tripartite, nonde!
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil een regering met alle partijen erin.
En daarna een vreedzame volksopstand. ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Dit zou perfect zijn voor radicaal links en rechts in ons land. De salonsossen worden verplicht meer water bij de wijn te doen, waardoor meer kiezers naar radicaal links gaan. Ook het Vlaams Belang wordt grote winnaar natuurlijk bij zo'n nationale tripartite.
En hoe kleiner het aandeel van de traditionele partijen, hoe beter uiteraard. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juni 2007 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Waarom niet een meerderheid samen met de walen
![]()
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als alle partijen in de regering zouden zetelen is er geen oppositie meer, behalve hoogstens vanwege de blanco en/of Neen stemmers - Dat iedereen veel water in zijn/haar wijn doet om ministrabel te zijn is overigens een ongeloofwaardig axioma maar ach.. neem dat in de theorie gerust mee & laat de glorierijke revolutie tegen de "gevestigde orde" slagen... & dan ? politie en leger naar huis sturen, ambtenaren en onderwijzers,wegenplanners en staatsarchitecten, post en spoorpersoneel. In de Nationale Bank inbreken en het geld plunderen ?? Franstaligen "buitensmijten" hoeft dan alvast niet meer - iedereen ligt gewoon "buiten"... (in de kou ?)
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of SPa, Spirit en Groen ! of VLD, Vivant en MR ... CDH, CD+V en MR enz.. ad nausaeum...
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan keuze en wettelijk verplicht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Didier Reynders (MR) zei al dat een politiek gekortwiekte PS een soort van "Staatshervorming op zich" zou zijn.
Ik kan hem geen ongelijk geven |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat houdt iemand tege om niet/blanco te stemmen. Naar aanleiidng van de laatste franse verkiezingen merkte iemand op dat er in Frankrijk meer mensen vrijwillig zijn gaan stemmen dan in België veplicht (87,5 % als ik me niet vergis). Indien men echt tegen zijn goesting zou gaan stemmen kan men behalve de 12,5 % die nu toch al thuis blijft nog altijd blanco stemmen (bij elke verkiezingen ong. 10 %). Dus : ca. 75% van de belgen stemt effectief vrijillig op de partijen waarvoor hij stemt - ik betwijfel sterk of de overige 25% uit revolutionair hout gesneden is - revolutie ? Om wat de doen ? Prijskartingen organizeren, de duivemelkerij promoten ???
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een belangrijk punt,PS wil gewoon niet meer samen met MR gaan ,door de vele ruzie's nu
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Het worst case scenario is dit:
CD&V en SP.A halen niet genoeg, willen geen tripartite met VLD en moeten een beroep doen op Groen! Dat betekent dat Groen! de regering te allen tijde kan gijzelen en dus ook voor een groot deel het beleid zal gaan bepalen: nieuwe regularisaties, nieuwe onzin zoals de autonummerplaten-klucht, nieuwe achterlijke regeltjes edm... ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 3 juni 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() D�*t lijkt me idd nog erger. Nu: gezien PS en MR het totaal niet meer met elkaar kunnen vinden, vrees ik een rooms-rood-groen nachtmerriescenario.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik gok op een coalitie CDH-PS-CD&V-SPA. Ook al omdat de samenwerking tussen CDH en de PS veel beter verloopt. Bovenstaande is uiteraard verre van mijn voorkeur. Het liefst zie ik een nationale tripartite van de drie "klassieke" politieke families. |
|
![]() |
![]() |