![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zie http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
Maar stel dat de CD&V-NVA de verkiezingen wint en Dehaene wordt informateur, welk gevolg heeft dit dan? Kan het dan zijn dat Jean-Luc Dehaene (of wie weet wel Celie die nu ook in de politiek zit dacht ik) kamervoorzitter (kamervoorzitster) wordt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mens zou zich afvragen wat het nut is van te gaan stemmen.
CD&V, SPA en VLD hebben toch allang hun regering samengesteld. Of je nu voor CD&V stemt of SP-A, maakt geen zak verschil uit.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Gaat die seniele dikzak de regering samenstellen? Dat belooft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een dikzak met veel macht. Dat belooft inderdaad.
Toch denk ik dat zelfs Dehaene deze keer niet voldoende zal hebben aan 100 dagen, sire.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ik dacht dat die beloofd had te verdwijnen
Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 juni 2007 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politieke beloftes zijn onbetrouwbaar en waardeloos.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie anders?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Spitaels, Coeme, Claes, Delcroix, Willockx, Tobback
toch keuze genoeg Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 juni 2007 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Dehaene, de uitvinder van de crisisbelasting (die nog niet afgeschaft is, ik betaal ze nog elke maand van mijn karig pensioen), de man die goed in de zakken van de kleine man heeft gezeten om de Maastrichtnorm te halen en die zelf in alle mogelijke vetpotten graait! Mooi is dat! Volgens mij zijn er al voor-akkoorden gesloten en is stemmen zo goed als nutteloos!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dehaene als informateur, op naar Martens X!
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() hij kan nu wel gratis pinten geven he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Tindemans leeft ook nog trouwens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Louis Michel als formateur nondeju!!! Hij doet dat goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Martens en zijn eenmalige maatregelen die ongemerkt permanent werden, zoals het uitbetalen van de ambtenarenweddes van december in januari. Was ook éénmalig, maar duurt inmiddels 23 jaar. Verhofstadt was toen minister van begroting en architect van die maatregelen. .
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() maar ik lees geen redenen; enkel gezwets en kinderlijke reacties op dehaene als eventuele (in)formateur. Wil je iemand anders is het serieuzer die persoon zijn kandidatuur te verdedigen. maar dat zal te moeilijk zijn waarschijnlijk; afbreken is zoveel makkelijker.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Teruggrijpen naar de mannen en de generatie die dit land zo in de knoei hebben gebracht op alle vlakken is dus GEEN goede oplossing. Tijd voor nieuwe recepten. Koudwatervrees is geen excuus meer. snap je? Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 juni 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor informateur zoeken ze toch altijd een ouden die het allemaal al gezien heeft. Wie zou jij dan aanstellen? Groene vogel?
![]()
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kan iemand op mijn vraag atwoorden aub?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat kamervoorzitter worden ook maar iets te zien heeft met het (in)formateur spelen voor een regeringsformatie. Scheiding der machten hé.
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De kamervoorzitter De Croo is niet meer van de jongsten en daarmee dacht ik dat Dehaene (ook niet meer van de jongsten) deze taak misschien zou overnemen als CD&V zou winnen, en aangezien de informateur contacten heeft met de koning, en De Croo ook veel met de koning spreekt maakte ik die link. |
|
![]() |
![]() |