![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu CD&V-NVA het voor het zeggen gaan hebben, gaat dit voor Vlaanderen een erg goede zaak zijn,zelfs als men een VB light programma uitvoert
Dus al bij al een goede zaak voor Vlaanderen,nu zeker omdat de PS in Wallonië dat tweede partij is geworden De drie V gaan nu wel op de tafel komen ,VLAANDEREN ,VEILIGHEID VREEMDELINGEN Ik ben eens benieuwd |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Ik vrees voor uw 3 V's, maar we zullen eerst eens afwachten wie een regering zal vormen. Ik denk dat het Paars zal blijven, alles zal afhangen van de goesting van Spa en VOORAL Groen! Paars groen is perfect mogelijk ofwel Paars & CD&V/NVA.
Dan pas zullen we zien of een Vlaanderen en Vreemdelingen nog op de tafel zullen liggen |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Maar Groen zal zich denk ik geen tweede keer laten verrassen (zoals de afstraffing van 2003 mede dankzij SPa toen). We shall see, het zal alvast spannend zijn (misschien zelfs herverkiezingen, dat is al lang geleden dat dat nog eens is voorgevallen, waarom niet?)
|
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het kopieerwerk van CD&V / NVA en LLD waren nodig om boze stemmen van paars af te pakken. Anders was een groot gedeelte rechtstreeks voor het Vlaams Belang geweest!
Nu nog maar es afwachten wat er van het VB-light programma in huis zal komen, persoonlijk ben ik tegen light... kankerverwerker op lange termijn (zie aspartaam)
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn duidelijke verschillen in de programma's van Lijst Dedecker en het VB (God weet waar CD&V voor staat ... de macht denk ik
![]() Ethisch links tegen ethisch conservatief is een belangrijke reden waarom wij wel kiezers van SP.a konden inpikken en het VB dit nooit zou kunnen. Economisch echt liberaal ipv populistisch (zie bepekerking in de tijd van werkloosheidsuitkeringen) daarom dat wij de donkerblauwe liberalen hebben ingepikt. Er is duidelijk een bepaald extra publiek voor de Lijst Dedecker dat niet door het VB kan 'bediend' worden. Het zijn dus complementaire partijen en geen tegenstrevers. Trouwens vanaf vandaag is het cordon doorbroken want een cordon is alle andere partijen en wij zij er radicaal tegen ![]() Laatst gewijzigd door Dogbert : 11 juni 2007 om 14:17. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() LDD kopieerde overal wat zonder iets of wat te evrduidelijken en genoot vooral vand e massale emdiaandacht... omdat ze voortdurend op het Vb kapten ipv op paars.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het niet hoor. In 2004 haalde het Blok 4% meer dan gisteren. Waar zijn die mensen naartoe? Toch voor een groot deel bij jullie dacht ik. Die mensen verkiezen nu wel iets anders, maar ze hebben bewezen dat het Belang hen *kan* bedienen.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Uitgesloten. Door de niet-splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde kan men nu geen wettelijke verkiezingen meer houden.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitslag spreekt voor zichzelf ... cd&v-nv-a , vb , ldd ...
Dat zijn de partijen die de kiezer wou zien ... Dat zijn de partijen die het nu zouden moeten (mogen) doen... ![]()
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() ik vrees ook voro de 3 v's en van wat ik gehoord heb over cd&v/nv-a voor de verkiezingen was niet bepaald rechts, eerder centrum(links?). Ze wilden geen enkele associatie hebben met VB (uitspraken van leterme : over hoofddoeken ed ..). Leterme heeft zich hierdoor wel denk ik zeer geliefd gemaakt ook bij rechtse stemmers die .. GEEN rechtse regering krijgen.
Het wordt afwachten maar ik hoop dat we van dat paarse schandaal verlost zijn. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De VLD en zelfs SP.a stemmen waren veel belangrijker voor ons. VLD verloor 6% en wij haalden 6.4% ... ons programma ligt ook veel dichter bij de gesloten VLD dan bij het VB. Zou ik dan ook mogen vragen om niet zoals al heel de campagne op de rechtse medestanders te kappen maar het is interessanter het bijna doodgebloede linkse kamp helemaal af te maken. |
|
![]() |