Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 13:35   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Met een Vlaams Belang light programma ben ik ook al tevrede

Nu CD&V-NVA het voor het zeggen gaan hebben, gaat dit voor Vlaanderen een erg goede zaak zijn,zelfs als men een VB light programma uitvoert
Dus al bij al een goede zaak voor Vlaanderen,nu zeker omdat de PS in Wallonië dat tweede partij is geworden
De drie V gaan nu wel op de tafel komen ,VLAANDEREN ,VEILIGHEID VREEMDELINGEN
Ik ben eens benieuwd
duveltje382 is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:39   #2
Blackwidow
Schepen

Standaard

Ik vrees voor uw 3 V's, maar we zullen eerst eens afwachten wie een regering zal vormen. Ik denk dat het Paars zal blijven, alles zal afhangen van de goesting van Spa en VOORAL Groen! Paars groen is perfect mogelijk ofwel Paars & CD&V/NVA.
Dan pas zullen we zien of een Vlaanderen en Vreemdelingen nog op de tafel zullen liggen
Blackwidow is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:43   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik vrees voor uw 3 V's, maar we zullen eerst eens afwachten wie een regering zal vormen. Ik denk dat het Paars zal blijven, alles zal afhangen van de goesting van Spa en VOORAL Groen! Paars groen is perfect mogelijk ofwel Paars & CD&V/NVA.
Dan pas zullen we zien of een Vlaanderen en Vreemdelingen nog op de tafel zullen liggen
Dat zou toch echt schande zijn moest paars(groen) aanblijven hé,natuurlijk zou dit voor de Walen zou dit vrij logisch zijn hé
duveltje382 is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:45   #4
Blackwidow
Schepen

Standaard

Maar Groen zal zich denk ik geen tweede keer laten verrassen (zoals de afstraffing van 2003 mede dankzij SPa toen). We shall see, het zal alvast spannend zijn (misschien zelfs herverkiezingen, dat is al lang geleden dat dat nog eens is voorgevallen, waarom niet?)
Blackwidow is offline  
Oud 11 juni 2007, 13:46   #5
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Het kopieerwerk van CD&V / NVA en LLD waren nodig om boze stemmen van paars af te pakken. Anders was een groot gedeelte rechtstreeks voor het Vlaams Belang geweest!

Nu nog maar es afwachten wat er van het VB-light programma in huis zal komen, persoonlijk ben ik tegen light... kankerverwerker op lange termijn (zie aspartaam)

Sam is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:16   #6
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Er zijn duidelijke verschillen in de programma's van Lijst Dedecker en het VB (God weet waar CD&V voor staat ... de macht denk ik )

Ethisch links tegen ethisch conservatief is een belangrijke reden waarom wij wel kiezers van SP.a konden inpikken en het VB dit nooit zou kunnen. Economisch echt liberaal ipv populistisch (zie bepekerking in de tijd van werkloosheidsuitkeringen) daarom dat wij de donkerblauwe liberalen hebben ingepikt.

Er is duidelijk een bepaald extra publiek voor de Lijst Dedecker dat niet door het VB kan 'bediend' worden. Het zijn dus complementaire partijen en geen tegenstrevers.

Trouwens vanaf vandaag is het cordon doorbroken want een cordon is alle andere partijen en wij zij er radicaal tegen ... het VB niet happy?

Laatst gewijzigd door Dogbert : 11 juni 2007 om 14:17.
Dogbert is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:18   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

LDD kopieerde overal wat zonder iets of wat te evrduidelijken en genoot vooral vand e massale emdiaandacht... omdat ze voortdurend op het Vb kapten ipv op paars.
ilfalco is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:19   #8
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nu CD&V-NVA het voor het zeggen gaan hebben, gaat dit voor Vlaanderen een erg goede zaak zijn,zelfs als men een VB light programma uitvoert
Dus al bij al een goede zaak voor Vlaanderen,nu zeker omdat de PS in Wallonië dat tweede partij is geworden
De drie V gaan nu wel op de tafel komen ,VLAANDEREN ,VEILIGHEID VREEMDELINGEN
Ik ben eens benieuwd
Daar geloof je nu toch zelf niets van, zeker?
Verhofstadthater is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:24   #9
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Er is duidelijk een bepaald extra publiek voor de Lijst Dedecker dat niet door het VB kan 'bediend' worden. Het zijn dus complementaire partijen en geen tegenstrevers.
Ik weet het niet hoor. In 2004 haalde het Blok 4% meer dan gisteren. Waar zijn die mensen naartoe? Toch voor een groot deel bij jullie dacht ik. Die mensen verkiezen nu wel iets anders, maar ze hebben bewezen dat het Belang hen *kan* bedienen.
Kaal is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:26   #10
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
LDD kopieerde overal wat zonder iets of wat te evrduidelijken en genoot vooral vand e massale emdiaandacht... omdat ze voortdurend op het Vb kapten ipv op paars.
Zoals jullie verleden jaar veel meer op de N-VA kapten dan op de paarse partijen.
Kaal is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:28   #11
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
herverkiezingen, dat is al lang geleden dat dat nog eens is voorgevallen, waarom niet?)
Uitgesloten. Door de niet-splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde kan men nu geen wettelijke verkiezingen meer houden.
Kortaf is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:36   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

De uitslag spreekt voor zichzelf ... cd&v-nv-a , vb , ldd ...
Dat zijn de partijen die de kiezer wou zien ... Dat zijn de partijen die het nu zouden moeten (mogen) doen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:49   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Daar geloof je nu toch zelf niets van, zeker?
Toch wel
duveltje382 is offline  
Oud 11 juni 2007, 14:51   #14
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
over kopieren moet het VB niet veel zeggen, voor hun ecologische standpunten had het destijds het programma van agalev integraal overgenomen, tot 'copyright agalev' toe...
Jéhan is offline  
Oud 11 juni 2007, 15:12   #15
Tars
Vreemdeling

Standaard

ik vrees ook voro de 3 v's en van wat ik gehoord heb over cd&v/nv-a voor de verkiezingen was niet bepaald rechts, eerder centrum(links?). Ze wilden geen enkele associatie hebben met VB (uitspraken van leterme : over hoofddoeken ed ..). Leterme heeft zich hierdoor wel denk ik zeer geliefd gemaakt ook bij rechtse stemmers die .. GEEN rechtse regering krijgen.

Het wordt afwachten maar ik hoop dat we van dat paarse schandaal verlost zijn.
Tars is offline  
Oud 11 juni 2007, 15:33   #16
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor. In 2004 haalde het Blok 4% meer dan gisteren. Waar zijn die mensen naartoe? Toch voor een groot deel bij jullie dacht ik. Die mensen verkiezen nu wel iets anders, maar ze hebben bewezen dat het Belang hen *kan* bedienen.
CD&V bijvoorbeeld werd ook als een Vlaams alternatief voorgesteld ... zal zeker wat VB'ers hebben gelokt.

De VLD en zelfs SP.a stemmen waren veel belangrijker voor ons. VLD verloor 6% en wij haalden 6.4% ... ons programma ligt ook veel dichter bij de gesloten VLD dan bij het VB.

Zou ik dan ook mogen vragen om niet zoals al heel de campagne op de rechtse medestanders te kappen maar het is interessanter het bijna doodgebloede linkse kamp helemaal af te maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be