![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze Nederlandse vrienden zijn vlijtig in het navlooien en vinden van problemen : de geluiden van diverse religies ! Het is om joods van te worden
(in Antwerpen dan toch, nog nooit van geluidsproductie bij Synagogen gehoord). Nu vind ik 7h15 's morgens niet bepaald "te" vroeg, maar ja de kerklok kan wel "te" luid zijn. In Rotterdam kan men allicht de muezzin ervan overtuigen zijn geluidsinstallatie zachter te zetten.. De vraag is wat indien ook Bhoeddisten, Sikhs, Hindoes enz.. via klokken, gongs en gezangen met grote frequentie hun belijdenis moeten uitdragen.. Nu hoeven we ons niet op de borst te slaan als zijnde het summum aan "verdraagzamen" - Ook in Algerije staan er nog fraaie kathedralen die met klokkengelui de gelovige katholieken uitnodigen, ook in Istambul en Kaîro in de Palestijnse gebieden enz.; zijn er christelijke kerken en kunnen geloofsgenoten hun godsdienst beleven.... Is alles dus "op zijn best in de beste der werelden" - spijtig genoeg niet : religieuze minderheden worden overal met de nek bekeken en dikwijls gewelddadig aangevallen. De kwestie is om dergelijke fundamentalistische onverdraagzamen op hun vergissing te wijzen. Via respondo estas erara !
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() What's the problem? Elke werk-dag, dus opstaan mensen, er moet toch gewerkt worden.
![]() Ik woon vlak naast de kerk. Ik hoor zelfs het klokgelui niet, door de gewenning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ze ni over mijn klokkespel zeuren is't goe ...
![]()
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wie was er het eerst, De klok of de buren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat vind ik nu ook eens waar.
Dat is zoals stadsmensen die op het platteland gaan wonen en dan de politie erbij halen omdat de haan van de buren 's ochtends kraait. Die klok was er voor de buren, en het ritueel maakt bovendien deel uit van onze cultuur. Ik vind het een echte schande dat het gerecht hier op ingaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kerken platbranden of er fuifzalen van maken. Tijd om af te rekenen met die middeleeuwse "religies" die verantwoordelijk zijn voor alle miserie en conflicten op deze wereld.
Neh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbel glas natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() De cyanobacteriën.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Klokgelui verbieden, overal. Ongeveer 10 % van de actieve bevolking werkt 's nachts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. oooooh supergoedkope bouwgrond 3. protestcommitees |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mening die ik volledig deel. Ze gaan er wonen goed wetende dat het zo goedkoop is omwille van de luchthaven en dan achteraf komen ze klagen. ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een aantal jaar geleden had hij zelfs een protestcomité opgericht tegen de overlast veroorzaakt door de protestcomités. ![]() Hij had daar zelfs nog vrij veel succes mee. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kerken zijn prachtige gebouwen. Ze platbranden is zoiets als het opblazen van die eeuwenoude boedha beelden door de taliban. Atheïsme kan blijkbaar ook extremistisch zijn. En voor alle duidelijkheid, ik ben zelf agnost dus ik spreek hier niet vanuit mijn gekwetste katholieke zieltje.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 juni 2007 om 10:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() ja, da's net als met café's hé.Als gij daar komt wonen, juist naast of boven een kroeg, moet je niet beginnen zagen over burengerucht.Met een klokkenluidende kerk is dat net hetzelfde.
Als ze naast uw deur, een nachtkroeg opendoen, of een hoop religieuze freaks hun intrek nemen, en overlast bezorgen met klokken of minaretten, dan ben jij in je gelijk... |
![]() |
![]() |