![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en wie toch zondigt, moet te biechte gaan en krijgt als straf vijf weesgegroetjes en 10 onze vaders. De kerk is een fundamentalistische instelling die zich niet moet moeien met ons dagelijks leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waar die anti-kerk freaks zich toch mee bezig houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Gij zult niet doden 2) De weg dient voor u een middel tot ‘communio’ tussen mensen te zijn en niet voor dodelijk letsel. 3) Fatsoen, eerlijkheid en voorzichtigheid helpen u om te gaan met onvoorziene gebeurtenissen. 4) Wees vriendelijk en help uw naaste in nood, vooral slachtoffers van ongelukken. 5) Auto’s zullen voor u geen uitdrukking zijn van macht, van overheersing en geen gelegenheid tot zonde. 6) Overtuig jonge en niet zo jonge mensen er vriendelijk van niet te rijden als ze daarvoor niet in de juiste conditie verkeren. 7) Steun de families van verkeersslachtoffers. 8) Breng bestuurders die een ongeluk hebben veroorzaakt en hun slachtoffers op het aangewezen moment samen, zodat ze de bevrijdende ervaring van vergeving kunnen ondergaan. 9) Bescherm op de weg de kwetsbaardere partij. 10) Voel u verantwoordelijk voor anderen.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 23 juni 2007 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik vind deze geboden een prachtig initiatief.
Dit zijn geboden van menselijke waarde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor meer waarden en normen zorgen kan geen kwaad. Er wordt bovendien niemand gedwongen. Het is wel grappig.
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2007 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben nog blij dat ze auto's niet direct verbieden. Niet dat ik het erg zou vinden, wat legere wegen en wat minder CO2, maar toch vind ik dat kerkelijke machtsvertoon wel een beetje bemoeierig...
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit soort van bemoeienissen lijkt me alvast stukken beter dan zaken te gaan dicteren die louter met persoonlijke levenssfeer te maken hebben
|
![]() |
![]() |