Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 20:59   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Politieke islamisering van Europa of niet?

Gisteren heb ik een interessante discussie gehad, over de ondemocratische wijze waarop de politie de pers controleerde bij de demonstratie tegen het verbod op de demonstratie tegen de islamisering van Europa.

Eén conclusie was: België is géén goedwerkende democratie.

Mijn gesprekspartner vond echter dat de hele demonstratie geen bestaansrecht zou hebben, omdat er namelijk "geen politiek plan voor islamisering van Europa zou zijn", en dat men moslims niet kan verbieden om kinderen te krijgen en zich flink te vermenigvuldigen.

Nu vond ik deze stelling interessant: er is géén politiek plan gemoeid met de evolutie van de islam in Europa, en géén politieke interesse om de groei van deze godsdienst/cultuur te stimuleren.

Maar is dat wel zo?

Ik zie bijvoorbeeld wél dat politieke partijen met onze gearabiseerde vrienden uit Marokko of Turkije werken, en sommige partijen graag veel allochtoons op hun affiches naar voren brengen bij de verkiezingen.

Zo heb ik ook de politiek zien veranderen door de invloed van de islam, bijvoorbeeld als je bedenkt hoe een religieus ritueel zoals het "offerFEEST" sinds enkele jaren enorm veel aandacht krijgt, en de Brusselse autoriteiten met veel liefde meewerken aan het slachtfeest van duizenden lammetjes in onze hoofdstad. Dit jaar is men van te voren al helemaal klaar voor de ramadan, men hoort er elke dag wel iets over op tv, en zelfs is de goede Belg reeds ongerust omdat vanwege de blauwtong ziekte er misschien te weinig lammerenbloed zal vloeien bij de viering van het einde van de mohammedaansche vastenmaand...

(Nota bene: het is pas het Joods nieuwjaar, maar daar werd met geen woord over gerept op onze Vlaamse Nieuwszenders...)

Halal overal, halal is goed, Belgische bakkerijen worden zeldzaam in onze hoofdstad maar halal snackbars en kebabzaken schieten uit de grond gelijk paddestoelen.

Is dit alles echter politiek, of is België gewoon een soort van schlemiel die dit allemaal zomaar plotseling overkomt?

Zit hier echt het Eurabische petroleumcontract achter, dat in de jaren 70 zou zijn gemaakt tussen Saoudische bonzen en Eurocratische topambtenaren met een extra portefeuille?

Wat is er aan de hand? Hoe komt het dat er zo geschreeuwd wordt dat islam leuk is en verrijkend, en dat men toch overal tv programma's ziet met discussies over hoe vér het mag gaan, de hoofddoeken, de terreur, de verrijking van onze stadswijken?

Hoe zit het volgens u? Is er iets waar men 'stop' tegen kan zeggen zoals de Heer Ulfkotte met SIOE van plan was, zonder in ultra rechts racisme te vervallen, en is er een politiek probleem, of is het allemaal waan van rechtse dommeriken die nog niet door hebben hoe leuk en verrijkt we eindelijk zijn geworden?

Feel free...
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:06   #2
PollyCorrect

Standaard

... en het is weer 11 september geweest, en wat zagen we op onze Vlaamsche televisie op 12 september (hoe gevoelig!)?

Jawel, Farenheit, van Michael Moore.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 14 september 2007 om 21:08.
Oud 14 september 2007, 21:19   #3
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

europa word op alle vlakken geislamiseerd, poltiek, economisch, religieus, sociaal, ......

de islam is oververtegenwoordigd in de media als het over godsdienst gaat, dat is een feit.

over de joden en anderen hoor je nooit iets, mss omdat we met die mensen geen last hebben en ze daardoor zo niet opvallen ?

al kan de holocaust (of de nasleep beter gezegd) natuurlijk ook wel verantwoordelijk zijn voor het feit dat men niet over het jodendom bericht, om vooral het etiket antisemiet niet opgeplakt te krijgen bij eventuele gevoelige thema's waarbij het jodendom betrokken is.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:23   #4
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren heb ik een interessante discussie gehad, over de ondemocratische wijze waarop de politie de pers controleerde bij de demonstratie tegen het verbod op de demonstratie tegen de islamisering van Europa.
mooi zo

Citaat:
Eén conclusie was: België is géén goedwerkende democratie.
ik dacht dat het een interessante discussie was

Citaat:
Mijn gesprekspartner vond echter dat de hele demonstratie geen bestaansrecht zou hebben, omdat er namelijk "geen politiek plan voor islamisering van Europa zou zijn", en dat men moslims niet kan verbieden om kinderen te krijgen en zich flink te vermenigvuldigen.
ben je zeker dat je gesprekspartner wakker was?

Citaat:
Nu vond ik deze stelling interessant: er is géén politiek plan gemoeid met de evolutie van de islam in Europa, en géén politieke interesse om de groei van deze godsdienst/cultuur te stimuleren.
Inderdaad, een interessante stelling

Citaat:
Maar is dat wel zo?
Ja

Citaat:
Ik zie bijvoorbeeld wél dat politieke partijen met onze gearabiseerde vrienden uit Marokko of Turkije werken, en sommige partijen graag veel allochtoons op hun affiches naar voren brengen bij de verkiezingen.
Ik twijfel aan het wederzijdse karakter van deze relatie

Citaat:
Zo heb ik ook de politiek zien veranderen door de invloed van de islam, bijvoorbeeld als je bedenkt hoe een religieus ritueel zoals het "offerFEEST" sinds enkele jaren enorm veel aandacht krijgt, en de Brusselse autoriteiten met veel liefde meewerken aan het slachtfeest van duizenden lammetjes in onze hoofdstad. Dit jaar is men van te voren al helemaal klaar voor de ramadan, men hoort er elke dag wel iets over op tv, en zelfs is de goede Belg reeds ongerust omdat vanwege de blauwtong ziekte er misschien te weinig lammerenbloed zal vloeien bij de viering van het einde van de mohammedaansche vastenmaand...
U zegt dat u de politiek hebt zien veranderen en dan begint u over de media.

Citaat:
(Nota bene: het is pas het Joods nieuwjaar, maar daar werd met geen woord over gerept op onze Vlaamse Nieuwszenders...)
Die linkse media toch ook e...
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id...ma=koffersenco
en das maar 1 linkje hoor; ik wil hier niet gaan beginnen flooden.

Citaat:
Halal overal, halal is goed, Belgische bakkerijen worden zeldzaam in onze hoofdstad maar halal snackbars en kebabzaken schieten uit de grond gelijk paddestoelen.
Als je dat niet lekker vindt, ga dan naar een frietkot. Ik moet die rommel ook niet. Maar ja, ik woon op het platteland en bij ons is een schelle van de zeuge dan ook het toppunt van gastronomie

Citaat:
Is dit alles echter politiek, of is België gewoon een soort van schlemiel die dit allemaal zomaar plotseling overkomt?
Neen, geen politiek. gastronomische bedenkingen, foute media-analyses, maar geen politiek.
Schlemiel is een woord dat op u geenszins van toepassing is
En met geenszins bedoel ik volledig

Citaat:
Zit hier echt het Eurabische petroleumcontract achter, dat in de jaren 70 zou zijn gemaakt tussen Saoudische bonzen en Eurocratische topambtenaren met een extra portefeuille?
Inspraak zonder inzicht, leidt tot uitspraak zonder uitzicht. Een waarheid als een koe wanneer ze wordt betrokken op uw gebrabbel.

Citaat:
Wat is er aan de hand? Hoe komt het dat er zo geschreeuwd wordt dat islam leuk is en verrijkend, en dat men toch overal tv programma's ziet met discussies over hoe vér het mag gaan, de hoofddoeken, de terreur, de verrijking van onze stadswijken?
Ik hoor niemand over schreeuwen hoor; u frequenteert m.i. de verkeerde café's.

Citaat:
Hoe zit het volgens u? Is er iets waar men 'stop' tegen kan zeggen zoals de Heer Ulfkotte met SIOE van plan was, zonder in ultra rechts racisme te vervallen,
Ja. Maar uw post is een slecht begin.

Citaat:
en is er een politiek probleem, of is het allemaal waan van rechtse dommeriken die nog niet door hebben hoe leuk en verrijkt we eindelijk zijn geworden?
Uw introspectie laat ik voor eigen rekening

Citaat:
Feel free
Ge moogt gerust zijn...
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:27   #5
PollyCorrect

Standaard

Maes Pint, je kut&peest is erg irritant maar laat me toch even dit opmerken: media = politiek en vice versa; dat je d�*t nog niet doorhad!
Allez, neem er nog ééntje.
Oud 14 september 2007, 21:30   #6
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Zo heb ik ook de politiek zien veranderen door de invloed van de islam, bijvoorbeeld als je bedenkt hoe ...
...als je bedenkt hoe Verhofstadt in 1992 in zijn 2e Burgermanifest nog zo sprak: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."

Als bovenstaande citaat VANDAAG zou uitgesproken worden, door GELIJK WELKE politicus, hij zou aan de schandpaal genageld worden. Hij zou zijn politieke carrière in eender welke "democratische" partij mogen vergeten.
Bovendien zou hij nog een proces riskeren vanwege het CGKR, hij zou er zelfs zeker van zijn als het een VB-er was.
Dus ja, de politiek is veranderd. Men mag zijn mening niet meer openbaar maken als ze de multicul tegenspreekt/bekritiseert. (Kijk maar naar Marij Uit den Boogaard). We zijn goed bezig onszelf het zwijgen op te leggen, we hebben hier Urbanus gehad die binnen de Katholieke Kerk voor relletjes (mondelinge) zorgde (Bakske vol met stro). Nu zijn er cartoonisten die met de Mo de spot drijven onder het pseudonym "Forced Anonymous". De Deense cartoons werden ook door bepaalde Vlamingen veroordeeld.
Ja, de politiek is veranderd, en niet ten goede.
Sterker zelfs, de samenleving verandert er ook door. Mensen zien dat moslims ritueel mogen slachten, terwijl ze zelf niet mogen. Mensen zien dat criminaliteit vanuit allochtoonse hoek herleid wordt tot "incidenten", dat rioolbladen de slachtoffers nog durven bekladden als "extreem-rechts".
Mensen zien op 11/09 moslims in West-Europa die juichen om een paar duizend slachtoffers van moslim-terreur.
Mensen lezen dat Leterme uitgemaakt wordt voor racist, dat Kuifje een racist is,...
Dit leidt idd tot verzuring en een negatieve houding tov vreemdelingen in het algemeen en moslims in het bijzonder. Racisme is niet goed te praten maar in deze omstandigheden misschien toch menselijk en begrijpelijk. En Vermandere maar zingen "bange blanke man"... die doet er nog een schepje bovenop.
Telkens de islam in het nieuws komt, is het op een negatieve manier. Hetzij door terrorisme, hetzij door eisen, hetzij door criminaliteit, het is nooit op een positieve manier. En wij zouden met de glimlach moeten zeggen "Welkom, beste arabische vrienden"?

Ik was deze week in Nederland en daar zei iemand "verjaardagsgesprekken". Ik wist niet wat de term betekent. Blijkt dat men in Nederland in intieme kring nog durft uit te komen voor z'n mening maar voor de rest (op het werk, op school, op café) zwijgt men zedig. Deze informatie heb ik van één man, maar hij zei dat het toch een algemene trend wordt. Zelfcensuur.
Ik hoop dat iemand als een AdrianHaley dit leest en het eens probeert te laten doordringen en niet meteen begint te schelden, ik hoop dat dit eens een constructieve draad wordt. (En Lord Snooty, houd u ook een beetje in hé )
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:33   #7
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

quatsch
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:33   #8
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maes Pint, je kut&peest is erg irritant maar laat me toch even dit opmerken: media = politiek en vice versa; dat je d�*t nog niet doorhad!
Allez, neem er nog ééntje.
dus U bent voor staatsomroepen?

lekkere persvrijheid...

Ja dat ik dat niet doorhad...

kzal er nog eentje nemen
Oud 14 september 2007, 21:35   #9
PollyCorrect

Standaard

perfect, snOOpy!

Je slaat een hamer op enkele scherpe nagelkens.
De samenleving is aan het veranderen door iets dat op een gegeven moment onder het mom van 'tolerantie' scheef getrokken is...
Oud 14 september 2007, 21:35   #10
sn00py
Banneling

Standaard

sorry, 2 keer 't zelfde gepost

Laatst gewijzigd door sn00py : 14 september 2007 om 21:51.
Oud 14 september 2007, 21:38   #11
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
quatsch
Dank je voor deze verrijking Steven.
Je mag het ook met méér woorden uitleggen als je wilt.
Liefst je eigen, en geen kut&peest zoals Maes, want dat is vervelend geknutsel.
Oud 14 september 2007, 21:41   #12
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Liefst je eigen, en geen kut&peest zoals Maes, want dat is vervelend geknutsel.
dat was niet steven zijn mening.

Het was de samenvatting van uw post
Oud 14 september 2007, 22:02   #13
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
...als je bedenkt hoe Verhofstadt in 1992 in zijn 2e Burgermanifest nog zo sprak: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
Dit wist ik nog niet. Best wel sterk van Verhofstadt.
Dat kan inderdaad vandaag de dag niet meer, om zoiets te zeggen.
Oud 14 september 2007, 22:13   #14
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Liever niet.
Oud 15 september 2007, 06:40   #15
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Liever niet.
Voil�*, ik zei nog dat ik hoopte op een constructieve draad en de eerste twee constructieve antwoorden zijn binnen:
-quatch
-liever niet
Maar meer had ik niet verwacht.
Zo is het trouwens makkelijk om aan 8911 posts te raken:
- WOW
-
-...

Laatst gewijzigd door sn00py : 15 september 2007 om 06:47.
Oud 15 september 2007, 08:03   #16
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voil�*, ik zei nog dat ik hoopte op een constructieve draad en de eerste twee constructieve antwoorden zijn binnen:
-quatch
-liever niet
- WOW
-
-...
wel, zo makkelijk blijkbaar toch ook niet want u hebt er maar 180

Laatst gewijzigd door Maes_P : 15 september 2007 om 08:03.
Oud 15 september 2007, 14:40   #17
StevenNr1

Standaard

Citaat:
-quatch
-liever niet
- WOW
-
-...
Ieder zijn ding kameraad
Oud 15 september 2007, 16:32   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als bovenstaande citaat VANDAAG zou uitgesproken worden, door GELIJK WELKE politicus, hij zou aan de schandpaal genageld worden. Hij zou zijn politieke carrière in eender welke "democratische" partij mogen vergeten.
Bovendien zou hij nog een proces riskeren vanwege het CGKR, hij zou er zelfs zeker van zijn als het een VB-er was.
Dus ja, de politiek is veranderd. Men mag zijn mening niet meer openbaar maken als ze de multicul tegenspreekt/bekritiseert. (Kijk maar naar Marij Uit den Boogaard). We zijn goed bezig onszelf het zwijgen op te leggen, we hebben hier Urbanus gehad die binnen de Katholieke Kerk voor relletjes (mondelinge) zorgde (Bakske vol met stro). Nu zijn er cartoonisten die met de Mo de spot drijven onder het pseudonym "Forced Anonymous". De Deense cartoons werden ook door bepaalde Vlamingen veroordeeld.
Ja, de politiek is veranderd, en niet ten goede.
Sterker zelfs, de samenleving verandert er ook door. Mensen zien dat moslims ritueel mogen slachten, terwijl ze zelf niet mogen. Mensen zien dat criminaliteit vanuit allochtoonse hoek herleid wordt tot "incidenten", dat rioolbladen de slachtoffers nog durven bekladden als "extreem-rechts".
Mensen zien op 11/09 moslims in West-Europa die juichen om een paar duizend slachtoffers van moslim-terreur.
Mensen lezen dat Leterme uitgemaakt wordt voor racist, dat Kuifje een racist is,...
Dit leidt idd tot verzuring en een negatieve houding tov vreemdelingen in het algemeen en moslims in het bijzonder. Racisme is niet goed te praten maar in deze omstandigheden misschien toch menselijk en begrijpelijk. En Vermandere maar zingen "bange blanke man"... die doet er nog een schepje bovenop.
Telkens de islam in het nieuws komt, is het op een negatieve manier. Hetzij door terrorisme, hetzij door eisen, hetzij door criminaliteit, het is nooit op een positieve manier. En wij zouden met de glimlach moeten zeggen "Welkom, beste arabische vrienden"?

Ik was deze week in Nederland en daar zei iemand "verjaardagsgesprekken". Ik wist niet wat de term betekent. Blijkt dat men in Nederland in intieme kring nog durft uit te komen voor z'n mening maar voor de rest (op het werk, op school, op café) zwijgt men zedig. Deze informatie heb ik van één man, maar hij zei dat het toch een algemene trend wordt. Zelfcensuur.
Ik hoop dat iemand als een AdrianHaley dit leest en het eens probeert te laten doordringen en niet meteen begint te schelden, ik hoop dat dit eens een constructieve draad wordt. (En Lord Snooty, houd u ook een beetje in hé )
Ik denk dat je hier de mening van heel veel mensen aan het verkondigen bent...
En dan lees ik meteen als volgende posting van een waarschijnlijke multiculidioot : "quatsch" ..." Denken dat soort heren/dames dat ze ook een "mening" te verkondigen hebben misschien, en al wie hun "mening" niet kan aanvaarden is waarschijnlijk een "racist" ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 18:12   #19
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk dat je hier de mening van heel veel mensen aan het verkondigen bent...
En dan lees ik meteen als volgende posting van een waarschijnlijke multiculidioot : "quatsch" ..." Denken dat soort heren/dames dat ze ook een "mening" te verkondigen hebben misschien, en al wie hun "mening" niet kan aanvaarden is waarschijnlijk een "racist" ?
Inderdaad.
Oud 15 september 2007, 19:01   #20
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Am I a racist?

http://www.youtube.com/watch?v=H1ZLX...related&search=

From: patcondell
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be