![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jiiiieeeetttt, dit is dus mn allereerste topic die ik opstart.
![]() Het gaat over kasseistenen, ik vind dat ze dat zouden moeten verbieden. Het is levensgevaarlijk, vooral als ze nat zijn. En het maakt veel kabaal, en het is niet aangenaam om over te rijden. ![]() De eerste week dat ik met de auto reed had ik er al een uiterst negatieve ervaring mee gehad. ![]() Dit was geen aangename ervaring en ik heb dat te danken aan die ergerlijke kasseistenen. Ja heus, als het van mij afhangt zouden kasseistenen verboden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rupsbanden steken
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() leren rijden met een auto en vooral een auto leren beheersen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() je hebt dat te danken aan je snelheid, niet aan de kasseien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de eerste week dat je met de wagen reed, bij regen 's nachts 110 rijden op het soort banen waar kasseistenen liggen, dat was misschien niet meteen je beste plan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() ik had ook zo da gedacht, en 20 meter voor 't kruispunt beginnen remmen bij regen en van 110/u, hmz (op welke baan mag je trouwens zo snel met kruispunten zonder verkeerslichten?)
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 27 juni 2007 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat was idd heel dom. Of beter, onwetend, want tja, ik was 18, reed pas met de wagen, kende de straat heel goed maar niet de structuur ervan, dus was er mij niet van bewust dat straks kasseistenen zouden volgen en dat deze dan zulke uitwerking zouden hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vroeger lagen er in onze stad 'kinderkopkes', wekelijk viel er wel een bejaarde over tijdens haar marktbezoek. Als het regent schuiven ze ook voor een voetganger verschrikkelijk dus, en als je dan slecht te been bent en nog schoenen aan hebt met hakken ... Er bestaat veiliger materiaal, maar het is wel gezellig vind ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier heb je de remweg. Een theoretische remweg die geen rekening houdt met de ondergrond en ervan uitgaat dat je perfecte grip op de weg hebt en goede remmen. Die houdt ook geen rekening met de zogenaamde "reactieweg", zijnde het aantal meters dat jouw wagen rijdt vooraleer je jij je rempedaal kan indrukken nadat je doorhad dat je moet remmen (want je schrikt en eer je been reageert...). Bij 90 km/u wordt die geschat op 25 meter. Dat ligt al raar bij die 20 meter van je bij 110 ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 juni 2007 om 00:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Ik vraag mij trouwens ook af waar je 110 mag rijden en waar er nog kasseien liggen.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1ste vraag: is dat gemeten met fietsremmen of geperforeerde Brembo-schijven?... of iets tussenin? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Kasseien + tramsporen + regen, dat is pas een combinatie. Als fietser vind ik dit levensgevaarlijk. Als automobilist merk ik het nauwelijks
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik vindt dat stoeptegels verboden moeten worden, die zijn ook levensgevaarlijk, vooral als ze onderweg van een viaduct naar de grond op zo'n een tot anderhalve meter hoogte hangen.
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik struikel altijd over stoeptegeltjes, zelfs als ze maar een millimeter verschillen met de aangrenzende...
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 juni 2007 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Bicyclists' worst nightmare inderdaad.