![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik uitkeek naar wat hier zou uitkomen, maar er niet direct iets over in de media vond, was ik blij hier op te vangen wat er gebeurde. Maar ook deze draad werd vliegensvlug gesloten. Vermits ik enige commentaar kwijtwil op dit gebeuren open ik er een nieuwe draad over. Ik vind het namelijk niet alleen beschamend te zien wat een regimeslaven de 'Vlaams-nationalisten' wel zijn als puntje bij paaltje komt, maar stel me ook de vraag of er in de toekomst nog evengoed ongrondwettelijke verkiezingen kunnen worden gehouden. Vermits er zelfs geen akte mag worden genomen van het verzet tegen de laatste, ongrondwettelijke verkiezingen ziet het daar immers naar uit. Of zouden de 'democraten' iets vrezen dat het verzet tegen de vorige ongrondwettelijke verkiezingen niet zwart op wit mag geboekstaafd worden?
Na de 'Vlaams-nationalisten Jan Loones en Patrick Paredaens is het dus Jan Jambon die het Belgisch regime bedient. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 juni 2007 om 20:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Knuppel heeft het weer netjes verwoord zoals niemand dat hier kan.
![]() Toch denk ik stilletjes: je bent hierover toch niet verwonderd? De voorbije verkiezing zal gekenmerkt worden als die met het hoogste kiezersbedroggehalte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Ik vind het beschamend. En het valt ook op hoe weinig reactie er hier op komt.
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Martens (CD&V): 'periode van het kartel is voorbij'
"Ik denk dat de periode van het kartel voorbij is". Dat zegt oud-premier Wilfried Martens (CD&V). "CD&V en N-VA moeten elkaar proberen te vinden en de verschillen in hun standpunten uitklaren. Ik pleit voor een samenwerking die verder gaat dan een kartel". Uiteindelijk moet het tot één partij komen, zegt Martens, "ik zeg niet dat de N-VA er moet in opgaan. Dat moet geleidelijk gaan". Over de communautaire standpunten van de N-VA zegt Martens: "je kunt hier, in het centrum van Europa, toch geen drie ministaatjes maken (...) Ik ben geen separatist. Ik wil bevoegdheden overdragen aan Vlaanderen, maar altijd binnen een federaal kader. De N-VA weet toch dat je niets voor elkaar krijgt zonder de steun van de Franstaligen? Een staatshervorming druk je niet door met een staatsgreep."/ bron: gva - - - voila met de tijd zullen de standpunten van nva afzwakken en zullen ze volledig opgaan in de cd&v |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hoe onnozel kun je zijn dit nu op te nemen in een commissie wanneer de meerderheden in het parlement nog niet bevestigd zijn?
Splitsing van BHV wordt ingediend door CD&V/ N-VA direct na dat het in het regeerakkoord is opgenomen. Het moet zelfs niet naar de commissie omdat er geen voorbespreking meer nodig is. Of was dit de bedoeling van het VB om de splitsing van BHV te verhinderen door het voor het regeerakkoord in te brengen? Laatst gewijzigd door giserke : 30 juni 2007 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HIER ging het over, Giserke: Citaat:
En voor het geval je het vergeten bent: er was ook een akkoord over de splitsing van BHV voor het kartel de 'Vlaamse' regering vormde. We weten ondertussen wat d�*t akkoord waard was.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 juni 2007 om 12:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dit zal ik alvast bij al de andere beloften bewaren die over de splitsing van BHV gedaan werden:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daaruit zou je al moeten kunnen afleiden dat niemand nog geïnteresseerd is in dat communautaire gezwets.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat JIJ vindt dat dit daaruit moet worden afgeleid, daarom is dat nog niet zo.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DIT vind IK trouwens gezwets:
http://forum.politics.be/showpost.ph...46&postcount=2 En dit: http://forum.politics.be/showpost.ph...51&postcount=3
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het VB tracht te verhinderen dat er voor BHV moet betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Amai, hier wordt toch even heel zwaar een loopje met de waarheid genomen!
Ik moet maar eens overwegen dit nest hier eens te verlaten, want nu loopt het toch echt de spuigaten uit met jullie. Zo gefrustreerd dat jullie echt alle vuile trucjes gaan bovenhalen! Maar over het feit dat Vlaams Belang en SP.A het op een oppositioneel akkoordje hebben gegooid, daar wordt hier in alle toonaarden over gezwegen!
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien het VB echt menens is met BHV blijft ze uit alle discuties in de kamer, of is commissies en stemt ze gewoon mee voor de splitsing zodat er een gewone parlementaire meerderheid is in de kamer. Het voorstel wordt op tijd en stond ingediend met degelijke argumenten. Nog dit jaar. Het VB heeft geen enkele redenen om zelf acties te ondernemen die de zaak meer beschadigen dan vooruit helpen. Het VB weet donders goed als zij dergelijke motie indient er amok is binnen de partijen die nodig zijn om een parlementaire meerderheid te halen. Het VB doet dit allicht met één reden: CD&V en N-VA stokken in de wielen steken. Dit op de kap van Vlaamse kwesties. Sorry @Luc dit is smerig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Klein Duympje, heb je de volgende zin gelezen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |