Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2007, 20:36   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Een dure grasmat

Een dure grasmat

Het moet gezegd worden, wanneer de overheid iets uitrekent kom je altijd op bijzondere getallen uit.
Kijk wat hebben we nu voor?
De grasmat van een voetbalpleintje in Aalter kost per jaar niet minder dan 17000€. Daar moet je nog eens de nodige herstellingen van die zelfde mat met gras bij tellen waar ze in de kale plekken dus een nieuwe mat afrollen, nogmaals extra 7000€ aan rolmat dus.
Dat is dus 24000€ aan gras per jaar waaraan 17000€ voor de graskapper van de gemeente zelf.
Andere pleinkosten zijn nog eens extra, maar die zijn niet zo exuberant te noemen als dat gras. In elk geval kost zo een plein in totaal toch nog 41,649€ aan de gemeente.
En er zijn meer dan één voetbalpleintjes per gemeente natuurlijk.

Langs de andere kant, in diezelfde gemeente gaan ze hun sociale woningen verkopen. 150 sociale woningen voor de prijs van 5 mio€ euro…een habbekrats dus. 33333€ per woning is dat.
Niet dat je ze kan kopen hoor, dat gaat naar een huisvestingmaatschappij die ze u dan peperduur verhuurt alweer…of misschien verkoopt aan 200’000€/stuk.

Nu men doet maar wat men wil maar hier is het dus allemaal belastinggeld. Dus mogen we eens nadenken over de logica er van.

Wordt het niet eens tijd dat de gemeenten komaf maakt met dergelijke frivoliteiten als gouden voetbalschoentjes te soigneren met geparfumeerd gras en bv de club gewoon een kleine dotatie schenken en dat ze maar zelf in hun onkosten zien rond te komen.
Langs de andere kant met het uitgespaarde geld meer investeren in betaalbaar wonen?
Zou dat geen betere logica zijn?
Oud 14 juli 2007, 20:49   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Als men er 200 jeugdspelers mee van straat kan houden, is dat natuurlijk per kop maar een habbekrats...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 20:53   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als men er 200 jeugdspelers mee van straat kan houden, is dat natuurlijk per kop maar een habbekrats...

Spelertjes voor de club die dan weer niks met de "stadkas" te maken heeft en dus winst maakt op de "jeugdspelertjes" met geld van de belastingbetalers?
Geen goede logica vind ik.

Voetbal is een bedrijf hé!

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 juli 2007 om 20:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:00   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Spelertjes voor de club die dan weer niks met de "stadkas" te maken heeft en dus winst maakt op de "jeugdspelertjes" met geld van de belastingbetalers?
Geen goede logica vind ik.

Voetbal is een bedrijf hé!
En opera dan wel hé ,weet je wat mij dat kost,of ben je selectief blind nu ?
Oud 14 juli 2007, 21:22   #5
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een dure grasmat

Het moet gezegd worden, wanneer de overheid iets uitrekent kom je altijd op bijzondere getallen uit.
Kijk wat hebben we nu voor?
De grasmat van een voetbalpleintje in Aalter kost per jaar niet minder dan 17000€. Daar moet je nog eens de nodige herstellingen van die zelfde mat met gras bij tellen waar ze in de kale plekken dus een nieuwe mat afrollen, nogmaals extra 7000€ aan rolmat dus.
Dat is dus 24000€ aan gras per jaar waaraan 17000€ voor de graskapper van de gemeente zelf.
Andere pleinkosten zijn nog eens extra, maar die zijn niet zo exuberant te noemen als dat gras. In elk geval kost zo een plein in totaal toch nog 41,649€ aan de gemeente.
En er zijn meer dan één voetbalpleintjes per gemeente natuurlijk.

Langs de andere kant, in diezelfde gemeente gaan ze hun sociale woningen verkopen. 150 sociale woningen voor de prijs van 5 mio€ euro…een habbekrats dus. 33333€ per woning is dat.
Niet dat je ze kan kopen hoor, dat gaat naar een huisvestingmaatschappij die ze u dan peperduur verhuurt alweer…of misschien verkoopt aan 200’000€/stuk.

Nu men doet maar wat men wil maar hier is het dus allemaal belastinggeld. Dus mogen we eens nadenken over de logica er van.

Wordt het niet eens tijd dat de gemeenten komaf maakt met dergelijke frivoliteiten als gouden voetbalschoentjes te soigneren met geparfumeerd gras en bv de club gewoon een kleine dotatie schenken en dat ze maar zelf in hun onkosten zien rond te komen.
Langs de andere kant met het uitgespaarde geld meer investeren in betaalbaar wonen?
Zou dat geen betere logica zijn?
dat men maar eens knipt in de lonen van de ministers, parlementairen, dat men eens begint met correct belmastingen te innen, de fiscale fraude aan te pakken. Dan is er én geld voor de grasmatjes én voor de sociale woningen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 14 juli 2007 om 21:23.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:30   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er ook iets van gelezen, dat de oppositie in Aalter van zijn gat maakt over de prijs van het onderhoud van het voetbal.

Maar de cijfers hierboven, gaat het over het gras van het geheel van alle voetbalvelden? Is die prijs marktkonform?
We weten het allemaal niet.
Ik ben daar ooit wel eens gepasseerd, aan die sportvelden van Aalter. Best wel in orde voor zo'n boerengemeente. Geschikt om heel veel mensen te doen sporten. Dat bevalt me meer dan iets dat alleen maar geschikt zou zijn voor topsport.

Wat we wel weten, is dat de mensen in Aalter niet bijster slim zijn, maar toch ook niet bijster dom. Niet gepubliceerde studies zouden aangeven dat de Aalternaren tesamen zowat het gemiddelde IQ bereiken dat de gemiddelde Vlaming ook bereikt.
En het is die gemiddelde Aalteraar die De Krem (her-)verkozen heeft als burgemeester.
Dus waarover mekkeren wij hier?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:41   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er ook iets van gelezen, dat de oppositie in Aalter van zijn gat maakt over de prijs van het onderhoud van het voetbal.

Maar de cijfers hierboven, gaat het over het gras van het geheel van alle voetbalvelden? Is die prijs marktkonform?
We weten het allemaal niet.
Ik ben daar ooit wel eens gepasseerd, aan die sportvelden van Aalter. Best wel in orde voor zo'n boerengemeente. Geschikt om heel veel mensen te doen sporten. Dat bevalt me meer dan iets dat alleen maar geschikt zou zijn voor topsport.

Wat we wel weten, is dat de mensen in Aalter niet bijster slim zijn, maar toch ook niet bijster dom. Niet gepubliceerde studies zouden aangeven dat de Aalternaren tesamen zowat het gemiddelde IQ bereiken dat de gemiddelde Vlaming ook bereikt.
En het is die gemiddelde Aalteraar die De Krem (her-)verkozen heeft als burgemeester.
Dus waarover mekkeren wij hier?
Het gaat hier dus over één voetbalveldje. Die vinden dat de gemeente er een beetje weinig geld in steekt trouwens.
Vandaar dat ze het eens vrijgeven in de krant.

Ik wil trouwens hiermee eens het vergelijk aantonen tussen de waarde van het gras en de waarde van een sociale woning...enfin volgens hun begrip dan toch.

En in Aalter zijn ze misschien niet zo slim...dat weet ik niet...maar ik weet wel dat er een heleboel miljonairs wonen.
Oud 14 juli 2007, 21:43   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dit gaat hier nu toevallig eens over voetbal.
Heb je een ei met de opera, zet het er dan ook op.
Oud 14 juli 2007, 21:45   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja,mensen zijn nu eemaal selectief blind,zij willen zien wat zij zelf denken .....
Oud 14 juli 2007, 21:45   #10
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het zal een koekoeksei zijn..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:49   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Mambo: belastingsgeld is belastingsgeld hé,derest is onzin !!!!
Oud 14 juli 2007, 21:50   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Mambo: belastingsgeld is belastingsgeld hé,derest is onzin !!!!
Belastingeld is uw en mijn geld.
Dat gras is onzin...enfin die 24000€ dan toch.
Oud 14 juli 2007, 21:53   #13
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Subsidies afschaffen. Zonder uitzondering.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:55   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Subsidies afschaffen. Zonder uitzondering.
Idd,mee eens ...
Oud 14 juli 2007, 22:41   #15
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn mening kunnen bedrijven sport, opera en de rest sponsoren als reclame Dat is de meest rechtvaardige oplossing. Momenteel werken we gvd een halve week als slaaf voor de staat
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 23:48   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Naar mijn mening kunnen bedrijven sport, opera en de rest sponsoren als reclame Dat is de meest rechtvaardige oplossing. Momenteel werken we gvd een halve week als slaaf voor de staat
Idd, maar los van die subsidie die ze al ontvangen, laten ze zich nogmaals sterk sponsoren van privé bedrijven allerhande en reclame inkomsten.
Dus waarom nog zoveel geld uitgeven uit de stadskas bovenop?
Bovendien neem nu dat u uw zoon in de voetbal wil lanceren op zo een peperduur grasmatje, u zal zelf nog ferm mogen bijsponsoren of hij komt nergens.
Dus wie ontvangt dat geld allemaal...uit de club die bovendien vzw is natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be