![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een merkwaardige bijdrage aan onze nationale sport van het water dragen naar zee wordt geleverd door het Antwerpse OCMW.
Die wil aan kapitaalkrachtige ouderen twintig jaar gratis service-flats ter beschikking stellen , tegen een renteloze waarborgsom, die ze na twintig jaar weer integraal terugkrijgen. Merkwaardig is ook, dat de Gazet van Antwerpen er in de loop van twee artikels niet in slaagt, de hoogte van die waarborgsom te vermelden. Het zou gaan om een bedrag van om en bij de 15O �* 2OO duizend euro. De have-nots, waarvoor het OCMW vroeger ook af en toe wel eens instond, mogen gratis dynamiet leveren om hun zak op te blazen (dat ze niet terug krijgen) en krijgen dus ook géén gratis flats en ook geen gratis service. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2007 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Sommige vrijwillige have-nots hebben wel veel noten op hun zang...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op krakersforum stond dit al van deze morgen gepost,ik persoonlijk vind dit een echte schande naar de armen toe,iemand met geld wint het weer Klote maatschappij ....
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 200k investeren over 20 jaar. Het OCMW vaart er wel bij !
Na 20 jaar hebben ze wat, bijna het dubbele, en een woning die gestegen is in waarde ! Ze moeten enkel die 200k teruggeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi toch? En ondertussen zijn er weer een hoop serviceflats bij. Ik zie niet in hoe iemand daar tegen kan zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel de armen die de kansen er niet toe kregen ....
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die krijgen die kansen evenmin als er geen serviceflats bijkomen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Monica De Coninck is compleet gaga, iedereen weet dat, anders had ze nooit die post gekregen.
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Wie verzekert dat binnen 20jaar er nog een cent te vinden zal zijn bij de ocmw? Ze hebben in A er een handje van weg om fondsen te laten verdwijnen.
Waar staat dat ingeval van overlijden de flat overerfbaar is door de nabestaanden en niet automatisch eigendom wordt van de ocmw. Wanneer de vos de passie preekt...
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een vorm van samenwerking tussen de privé en de overheid EN het is mogelijk een erg efficiente vorm van "mobilisatie" van de immense sommen geld die beschikbaar zijn bij de baby-boomers.....
decennialang werden alle officiele projecten ook kompleet "officieel" betaald,met als geleidelijk gevolg een grote logheid,overkost,en inmiddels een verouderd patrimonium..... Bovendien KAN de overheid,volgens eigen berekeningen in de behoeftes niet aan zonder nog meer taksen te heffen,en dan draait het eerderbeschreven "wiel" opnieuw..... Voor de "erfgenamen" van die babyboomers is er ook geen keus,ofwel betalen ze straks zware taksen en monsterachtige rustoord-bedragen ,ofwel gebruiken mama- en papa's hun geld om zichzelf te redden! een interessante piste ...en goed voor de werkgelegenheid! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2007 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k vind het maar een raar voorstel.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik heb toch niet begrepen dat dit plots de norm is voor elke service flat. Bejaarden die geen geld hebben worden opgevangen zoals dat nu het geval is.
![]() |
#18 |
|
![]() Alleszins is het goed nieuws. Als het OCMW tijd en middelen heeft om te besteden aan de rijke gepensioneerden wil dat natuurlijk zeggen dat voor al de armen reeds is gezorgd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Kom niet zagen als gij bejaard zijt dat er niets klaar staat voor u.
![]() |
#20 |
|
![]() Dat is binnen zo een 20 tal jaren, de eerste van die rijke flats zullen dan toch wel leeg komen zeker?
|
![]() |
![]() |