![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Leterme bij een mislukking terugkeren naar Vlaanderen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 43,48% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 56,52% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel dat Leterme in zijn formatie-opdracht mislukt en hij zou willen terugkeren naar het Vlaamse niveau om minister-president te worden ?
Mag hij dat van jullie en waarom ? Argument pro: - Leterme was een goede minister president, hij deed zijn functie naar behoren vond ik. Argument contra: - Leterme vind het federale belangrijker dan Vlaanderen, Vlaanderen is tweede keus, dat hij daar maar blijft. Wat mij betreft mag Leterme terugkeren naar Vlaanderen, maar op 1 voorwaarde in een andere meederheid, dus betekent het doorbreken van het cordon sanitaire en een coalitie CD&V-NVA + Vlaams Belang met Leterme als minister-president. Anders zie ik dat toch niet echt zitten, dat Leterme gewoon samenwerkt met de partijen die federaal hem hebben doen op zijn bek gaan. Dan kan hij evengoed op het federale blijven. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 juli 2007 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen...
Dan moet hij maar de volgende regionale verkiezingen afwachten... Overigens,als "Yves" niet slaagt in zijn formatie-opdracht dan valt hij beslist niet tussen 2 stoelen,hij is tenslotte verkozen Belgisch parlementarier met een nogal kolossaal aantal stemmen achter zich......zijn invloed zal voelbaar zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins liever Leterme als minister-president dan Kris -unizo- Peeters.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man mag zelfs terugkeren naar Ieper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() uiteraard, de man is een capabel politicus.
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() de regering in vlaanderen kan voort zodus ieder voor zich en dan beetje later kunnen zien hoe brussel zich voelt als de geldkraan dicht is ,het wordt spannend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Als hij geen premier kan worden omwille van de staatshervorming? Natuurlijk, kom maar snel terug dan kan het nog leuk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens Bart De Wever mag in debatten ook stoppen met zijn Blok bashing. Blijkbaar zit hij en de rest liever aan tafel met Olivier Maigain, ik begrijp dat niet hoor. Zien die mensen dan de echte vijand niet ? Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 juli 2007 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ja, hij mag terugkeren. Per slot van rekening deugt hij voor niks anders. En hij had nooit mogen weggaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Van mij mag hij terugkomen alle systeempartijfiguuren zijn toch allemaal liberalen die Belgie blijven steunen en de vlamingen om de haverklap verraden., dus doet het er eigenlijk niet toe wie er minister-president is en ja de SP.a noem ik ook neo-liberaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van mij mag Leterme terugkeren. Hij deed zijn taak goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Uiteraard niet. Eerst kritiek geven op VLD'ers die overstappen van het Vlaams naar het Belgisch niveau, dan altijd beweren dat hij in Vlaanderen blijft en dan toch overstappen, als hij zich nu verbrandt dan moet hij maar met de gevolgen leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zou het beter zijn, mocht de onbetwiste leider van de grootste politieke familie in de Kamer terugkomen - Guy Verhofstadt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil Vanhecke als premier en Maigain als minister van binnenlandse zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Hij mag wat mij betreft op het federale niveau blijven zitten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik denk dat Leterme met een hemelsgroot probleem zit, en niet in het minst binnen zijn eigen partij...de messen worden intern geslepen om de zoveelste vadermoord te plegen...en hij weet dat verdomd goed...
Of hij lukt...en dan dreigt een electorale afstraffing bij de volgende gewestelijke verkiezingen en dat zal ook federaal zwaar worden betaald. (Er is nu overeengekomen om de staatshervorming te laten toepassen na 2009...de CDH die dan bloed ruikt zal de regering doen vallen na een overwinning van de PS...de staatshervorming wordt ultiem niet toegepast...enz enz). Of hij mislukt en dan zal bij hem de "truuk met Verwilghen" toegepast worden...een onbelangrijk postje waarbij hij langzaam door interne sabotage electoraal zal worden doodgeknuffeld. De enige uitweg is, bij voortdurende en voor de hand liggend Waalse halsstarrigheid, een vlucht vooruit en het Vlaamse gat induiken dat hem zoveel stemmen heeft opgebracht... Hiervoor is echter een zekere vorm van alliantie nodig met het VB. En daarover heeft Leterme geen bal te zeggen, hoe graag hij dat ook zou willen, want binnen zijn partijsenakels wordt hij dan resoluut gedefensestreerd.
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend. Het zou een godsgeschenk zijn voor Vlaanderen als de CD&V zo zwaar gekrenkt zou worden, en er alleen nog een paarse regering kan gevormd worden zonder meerderheid in Vlaanderen. Geleid door Reynders en met Maingain als minister van binnenlandse zaken. En Leterme terug als Vlaamse premier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat gebeurt lijkt het me best dat een liberaal de regering leidt. Wij zijn immers de grootste politieke familie, en zeker zonder de N-VA zijn de christendemocraten gevoelig kleiner.
|
![]() |
![]() |