Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet het mogelijk zijn onder VN mandaat militair in te grijpen?
Gewoon het losgeld betalen. 2 33,33%
Het land bezetten. 4 66,67%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 20:49   #1
giserke
Banneling

Standaard Onschuldig ter dood veroordeelden vrijgekocht.

In Libië werden buitenlandse hulpverleners die hun goedheid kwamen tonen ter dood veroordeeld voor het besmetten van kinderen met aids.
Niet tegenstaande er onbetwistbaar is aangetoond dat de kinderen al lang werden besmet met HIV werden de hulpverleners toch veroordeeld.

Zeer eigenaardig kunnen ze zich met westers geld vrijkopen.
Het feit dat dit mogelijk is, is het bewijs dat de Libische overheid actief meehelpt aan afpersing. Anders kan ik het niet noemen.
Het is dus betalen, of uw hulpverleners een kopje kleiner maken.

Hier hebben we dus te maken met een uiterst kwaadaardig overheidsapparaat, die desondanks het opheffen van de economische sancties eigenlijk nog geen haar veranderd is.

Is een bezetting van dergelijk land onder VN mandaad gerechtvaardigd of niet? Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe politiek overleg in dergelijke situatie kan helpen. Ik vrees dat humanitair overleg hier niet mogelijk is. Je hebt te maken met criminelen als staatshoofd.

Citaat:
Doodstraf hoeft niet meer voor ouders Libische hiv-besmette kinderen.
TRIPOLI - De ouders van de Libische met hiv-besmette kinderen hebben een miljoen dollar schadevergoeding ontvangen en trekken trekken hun eis dat de doodstraf wordt volbracht in. Vorige week werd het doodvonnis van de zes betrokkenen, een Palestijnse arts en vijf Bulgaarse verpleegsters, door het Libische hooggerechtshof bekrachtigd. De intrekking van de eis kan de weg vrijmaken voor vrijspraak of veroordeling tot een lichtere straf door de Libische Opperste Juridische Raad, die zich mogelijk vandaag nog over de zaak buigt.De ouders hebben besloten hun eis te laten varen, omdat ze inmiddels een schadevergoeding hebben ontvangen als onderdeel van een schikking die vorige week werd getroffen, zegt de advocaat van de Liga van Libische hiv-besmette Kinderen, Idriss Lagha. Het gaat om een miljoen dollar per besmetting, zei hij. De Gadhafi-stichting, die optrad als bemiddelaar, is op de hoogte gebracht, aldus Lagha.De verpleegsters hebben gezegd door marteling tot een bekentenis te zijn gedwongen en wetenschappers hebben op het proces verklaard dat er al lang aids in het ziekenhuis van Benghazi rondwaarde voordat de buitenlanders er kwamen werken. De ouders van de besmette kinderen, van wie er zeker vijftig zijn overleden, hadden op de doodstraf aangedrongen.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 juli 2007 om 20:53.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:10   #2
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Pech.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:45   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon betalen en door de hulpverleners laten terugbetalen, ze hadden maar niet naar zulke regio moeten gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 08:11   #4
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Ik heb eigenlijk de indruk dat hetn dit is waar het de Libiers al die tijd om te doen is geweest: money, money, money.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 08:50   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
In Libië werden buitenlandse hulpverleners die hun goedheid kwamen tonen ter dood veroordeeld voor het besmetten van kinderen met aids.
Niet tegenstaande er onbetwistbaar is aangetoond dat de kinderen al lang werden besmet met HIV werden de hulpverleners toch veroordeeld.

Zeer eigenaardig kunnen ze zich met westers geld vrijkopen.
Het feit dat dit mogelijk is, is het bewijs dat de Libische overheid actief meehelpt aan afpersing. Anders kan ik het niet noemen.
Het is dus betalen, of uw hulpverleners een kopje kleiner maken.

Hier hebben we dus te maken met een uiterst kwaadaardig overheidsapparaat, die desondanks het opheffen van de economische sancties eigenlijk nog geen haar veranderd is.

Is een bezetting van dergelijk land onder VN mandaad gerechtvaardigd of niet? Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe politiek overleg in dergelijke situatie kan helpen. Ik vrees dat humanitair overleg hier niet mogelijk is. Je hebt te maken met criminelen als staatshoofd.
Er bestaan geen redenen om een volk te bevrijden van corrupte moordenaars van leiders é.
Rustig laten doen. Kvraag mij ook af wat onze minister van Buitenlandse zaken nu weer naar Congo gaat. Dat zijn onze zaken niet é, als men daar mensen wil verdrijven of uitmoorden dan is dat hun zaak. hun land, hun wetten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 08:53   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Er bestaan geen redenen om een volk te bevrijden van corrupte moordenaars van leiders é.
Rustig laten doen. Kvraag mij ook af wat onze minister van Buitenlandse zaken nu weer naar Congo gaat. Dat zijn onze zaken niet é, als men daar mensen wil verdrijven of uitmoorden dan is dat hun zaak. hun land, hun wetten.
Die corrupte moordenaars van leiders kweken wel terroristen die wel eens aan onze voordeur kunnen staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:23   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die corrupte moordenaars van leiders kweken wel terroristen die wel eens aan onze voordeur kunnen staan.
Zoals in irak
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:24   #8
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor hebben we de VN, nietwaar?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:27   #9
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals in irak
Leg mij eens uit hoe de aanpak van een brutale dictator zoals in irak is gebeurd, onze wereld veiliger heeft gemaakt?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:38   #10
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gewoon betalen en door de hulpverleners laten terugbetalen, ze hadden maar niet naar zulke regio moeten gaan.
Op wat slaat dit nu weer? Hulpverleners moeten vanaf nu maar allemaal thuisblijven? En dat is dan nog buiten het feit gerekend dat je opmerking getuigt van een totaal gebrek aan realiteitszin: het gaat over 1 miljoen dollar per kind.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 juli 2007 om 09:39.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:45   #11
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Nu, de enquête zelf, is al even idioot als de opmerking van Jantje. Het land bezetten?!?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be