Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 11:03   #1
barfo
Banneling

Standaard in europa toch nog interesse in freedom of speech

http://pcapostate.blogspot.com/2007/...ndel-mass.html

toch veel volk op de been precies, vrije mening heeft nog een toekomst

Ernst Zündel zit momenteel voor 5 jaar in de gevangenis wegens gevaarlijke mening, het niet aanvaarden van dogma's
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 11:19   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

negationisme =/= het niet aanvaarden van dogma's. De holocaust is namelijk geen leerstelling of een geloofsregel, het is een geschiedkundig feit.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 11:22   #3
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
negationisme =/= het niet aanvaarden van dogma's. De holocaust is namelijk geen leerstelling of een geloofsregel, het is een geschiedkundig feit.
dat niet door niet-volgelingen mag onderzocht worden (zie bv. de vraag van iran om forensisch onderzoek te magen doen op de alom bekende sites)

stellen dar er maar 5.999.999 joden gedood werden => ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start, u ontvangt geen 200 euro

daarbij Zundel is geen negotionist, maar een revisionist

Laatst gewijzigd door barfo : 17 juli 2007 om 11:23.
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 11:37   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
dat niet door niet-volgelingen mag onderzocht worden (zie bv. de vraag van iran om forensisch onderzoek te magen doen op de alom bekende sites)

stellen dar er maar 5.999.999 joden gedood werden => ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start, u ontvangt geen 200 euro

daarbij Zundel is geen negotionist, maar een revisionist
Zeggen dat Auschwitz and Treblinka verzinsels zijn van de joden is niet hetzelfde als zeggen dat er maar 5.999.999 joden gedood zijn en het is al zeker geen revisionisme. Het is puur en plat negationisme.

Hoe je zo iemand kan verdedigen is mij een raadsel. In zijn publicaties blijft hij ook altijd oproepen tot haat. Onwaarschijnlijk dat mensen dit proberen goed te praten door uitspraken zoals deze:"stellen dar er maar 5.999.999 joden gedood werden => ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start, u ontvangt geen 200 euro"
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:10   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ik heb één grote vraag bij antinegationismewetten (waarbij ik de kwestie van de vrije meningsuiting even terzijde laat): is het sop de kool wel waard? Zijn er zodanig veel negationisten of is negationisme slechts een marginaal verschijnsel dat teveel aandacht krijgt als gevolg van de antinegationismewetgeving?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 12:40   #6
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb één grote vraag bij antinegationismewetten (waarbij ik de kwestie van de vrije meningsuiting even terzijde laat): is het sop de kool wel waard? Zijn er zodanig veel negationisten of is negationisme slechts een marginaal verschijnsel dat teveel aandacht krijgt als gevolg van de antinegationismewetgeving?
Ik moet je hier bijtreden. Ze hadden die wetgeving beter nooit doorgevoerd. Maar ze nu gaan afschaffen gaat ook niet meer, dat zou een verkeerd beeld geven.
Oud 17 juli 2007, 13:28   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeggen dat Auschwitz and Treblinka verzinsels zijn van de joden is niet hetzelfde als zeggen dat er maar 5.999.999 joden gedood zijn en het is al zeker geen revisionisme. Het is puur en plat negationisme.

Hoe je zo iemand kan verdedigen is mij een raadsel. In zijn publicaties blijft hij ook altijd oproepen tot haat. Onwaarschijnlijk dat mensen dit proberen goed te praten door uitspraken zoals deze:"stellen dar er maar 5.999.999 joden gedood werden => ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start, u ontvangt geen 200 euro"
de Belgische wetgeving maakt geen verschil meer tussen negationisme en revisionisme ... dat is even strafbaar. dus ja, aantallen in vraag stellen is strafbaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:32   #8
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geschiedkundige feiten zijn veronderstellingen en kunnen mits andere feiten weerlegt worden of onderzocht worden.

Met de Holocaust kan je dit niet doen wegens strafbaar en is daarom eeen dogma.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:41   #9
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
http://pcapostate.blogspot.com/2007/...ndel-mass.html

toch veel volk op de been precies, vrije mening heeft nog een toekomst

Ernst Zündel zit momenteel voor 5 jaar in de gevangenis wegens gevaarlijke mening, het niet aanvaarden van dogma's
Negationisme is een moeilijk onderwerp vind ik. Als ik stel dat de Belgen alleen maar een stelletje patatvretende en bierzuipende nietsnutten zijn. Dat daarom het best een paar waterstofbommekes op België gegooid zouden worden. Mag ik deze stelling in het openbaar verkondigen of niet?
Of mag ik niet oproepen mensen te doden, noch gruwelijkheden uit het verleden ontkennen, omdat dat fatale gevolgen voor mensen/de mensheid kan hebben? Nochtans hadden velen niet zo veel moeite met een Amerikaans/Britse aanval op Irak, waarbij tienduizenden onschuldige slachtoffers (> 100.000?) zijn gevallen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be