![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet levenslang geherwaardeerd worden voor de zwaarste criminelen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 55,56% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
discutabel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() DE doodstraf is een lachertje geworden.
Eerst werd ie afgeschaft. Niet zo erg, want humaan is dat niet. En de doodstraf uitvoeren is een rationele overtreding tegen het principe van de heiligheid van het leven. Plus ook meteen een logische paradox: het voert zelf uit waar het als straf tegen opkomt, te weten, een leven nemen. Niettemin zitten we ermee op een halsbrekende schuifaf. Eesrt werd de doostraf omgezet in levenslang. Nu komen we nu de multipele moordenaars terug op straat tegen na luttele veertien jaar. Ik verdenk justitie niet direct van geheime sympathiën met moordenaars en mulptipele moordenaars van het type zware criminaliteit. Maar ik verdenk ze wel van verlies van het juiste perspektief en morele verhoudingen. En een steeds groter wordende laksheid. Voor de zwaarste feiten zou de strafhalvering, of meer, niet mogen gelden. De uitgesproken straf moet de effectieve zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Affijn... Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Niet dat ik prijs stel op jouw fotoalbum... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juli 2007 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Zware criminelen, ik denk bv aan Dutroux, mogen NOOIT meer vrijkomen. Mensen die 1 misdaad gepleegd hebben mogen van mij wel vrijkomen, maar criminelen die 4 of 5 keer hervallen hoef je niet nog eens te lossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g9dc1ojp
![]() |