![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FRANS
Auteur: G. vandewijer, Hasselt Eind vorige maand, begaven het mooie koppel en de suite van familie en de getuigen, zich op weg naar het stadhuis van één van de Vlaamse faciliteitengemeenten aan de rand van Brussel, om er de wettelijke huwelijksplichten te volbrengen. De zaal waar de ondertekening van de akte zou plaatsvinden was op de 1ste verdieping gelegen. Mijn schoonbroer, een Fransman van 88 en slecht te been (tijdens de Tweede Wereldoorlog werden zijn knieën door de nazi's gebrutaliseerd), beneden in de hal aangekomen samen met zijn Belgische echtgenote, maakte haar in zijn moedertaal duidelijk, dat het hem niet goed afging om nog eens zoveel trappen te maken. Dat was een over ijverige stadhuismedewerker die vlak bij stond, niet ontgaan, en met een zekere intonatie in z'n stem zei hij: " Het is hier ten stelligste verboden Frans te spreken." Is dat nu de ware spirit anno 2004, die uitgaat van hen die zich geroepen voelen om de Vlaamse zaak (wat men zich daar ook moet bij voorstellen) overal en altijd onder ieders aandacht te brengen? In Vlaanderen zou men beter in het reine komen met bepaalde perioden uit het verleden, i.p.v. op zo'n heuglijke dag twee weerloze oudjes de mantel uit te vegen. Wat 'n bekrompenheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit bericht, waarvan de geloofwaardigheid nul komma nul (geen vermelding van plaats bijvoorbeeld net alsof die Fransman represailles vreest van die Vlaamse ambtenaar) is, werd al eerder geplaatst in de reeks "Binnenland".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij die brief echter weten we gewoon niets: plaats? datum? betrokkenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die brief is minstens 100 keer geloofwaardiger dan uw ontkenningen ! Bewijs maar eens dat het niet gebeurd is ! Of denk jij nu echt dat de kranten zoiets plaatsen zonder controle van de feiten ?
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Of het verhaal nu waar is of niet, wat ik bijzonder stuitend vind is dat weer de obligate nazi's erbij moeten gesleurd worden. De relevantie van die vermelding is nul komma nul (de man is slecht te been - punt), maar toch moet ze erbij, alsof de arme 88-jarige op zijn gezegende leeftijd ten tweeden male door de fascisten mishandeld werd. Die nazi-connectie wordt overigens weer duidelijk geïnsinueerd in het laatste paragraafje van de brief... Wat een bekrompenheid!
Verder, als het in de randgemeenten, of in die specifieke gemeente, verboden is Frans te spreken op het gemeentehuis (bij officiële plechtigheden?) dan was het inderdaad de plicht van de ambtenaar om de overtreder daarop te wijzen. Dura lex, sed lex! Trouwens, hoe kon die ambtenaar weten dat die bejaarde man de Franse nationaliteit had? Lopen Fransen hier dan rond met een blauw-wit-rode ster, of zijn ze op een andere manier te herkennen? Een baret op het fransozenhoofd? Een baguette onder de arm? Een heupflesje pastis verborgen in de binnenzak?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 5 augustus 2004 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben een camembertgeur volgens mij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets negatief over een mogelijke Flamingant?
Het is gelogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Meneer de dokter, ik denk dat mijn moeder een hartaanval heeft!" Waarop de dokter de vrouw afblaft met: "Je ne parle pas cette langue!" Vorige week gebeurd met een kennis van mijn moeder, de kennis woont in Heers. Gelukkig dat de schoonzoon van de oude vrouw juist thuis kwam en het in het Frans uitlegde, of de vrouw was er niet meer. (Het ging, by the way, om een MUG-dienst die thuis moest komen.)
Racism is a weapon of mass destruction Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 21 juli 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang leve anderstaligen afblaffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef, dat hebben we weer net op tijd gecounterd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Counter is een pokémon aanval.
Meer info: http://www.tv-links.co.uk/show.do/3/4567 Eerste aflevering.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Verdomd interessante shit!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat de post van ossaert interessant is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Al de posts van ossaert zijn (of waren
![]()
![]() |
![]() |