Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 10:33   #1
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard Zelfs Gentse Feesten onveilig gemaakt door "jongeren"

Tiener levensgevaarlijk gewond bij vechtpartij na Gentse Feesten

GENT - Een achttienjarige jongeman uit Oosterzele verkeert in kritieke toestand nadat hij dinsdagochtend betrokken was bij een vechtpartij in de rosse buurt aan het Zuid in Gent.
De tiener had samen met drie vrienden de Gentse Feesten bezocht. Rond zes uur ’s morgens kregen ze daar ruzie met vier allochtone jongeren, aldus hun verklaring. Er zou een conflict tussen de twee groepen geweest zijn, maar daarna gingen ze elk hun eigen weg. De tiener en zijn drie vrienden stapten daarna naar het Zuid, om de bus naar huis te nemen.

Samen met twee andere vrienden besloot de tiener om omstreeks 7 uur nog een wandeling te maken door het ‘Glazen straatje’, de Gentse prostitutiebuurt. Een van de jongeren wou niet mee en bleef wachten aan de hoek met de Vlaanderenstraat. Enkele minuten later keerde de achttienjarige jongeman met een bebloed hoofd terug. Hij kon nog verklaren dat ze slagen hadden gekregen. De tiener werd met zware hoofdletsels naar het ziekenhuis Jan Palfijn gebracht. Er werd een hersenbloeding vastgesteld en de jongen onderging een schedelboring. Hij verkeert nog altijd in levensgevaar.

Het parket onderzoekt nog wat er juist gebeurd is. Een van de vrienden verklaarde dat ze er slagen hadden gekregen van de allochtone jongeren waarmee ze eerder ruzie hadden. Ook hij raakte lichtgewond aan het aangezicht. De daders zijn voorlopig spoorloos.
lob (belga)

Het houdt niet op dat wangedrag, integendeel het escaleert. En nog steeds wordt er niets aan gedaan. Hoeveel moeten wij nog verdragen van dat krapuul vooraleer het stopt ?
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 10:41   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Er wordt overal wel gevochten e. Vroeger nog veel meer trouwens. Alleen wordt het nu meer in de media uitgesmeerd
Oud 18 juli 2007, 10:46   #3
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Er wordt overal wel gevochten e. Vroeger nog veel meer trouwens. Alleen wordt het nu meer in de media uitgesmeerd
paf, scherpe analyse.

Trouwens, wat verwacht je op een evenement als de gentse feesten? duizenden liters bier, enorm veel volk op een zeer kleine oppervlakte. Natuurlijk zijn er dan problemen en vechtpartijen, het is verbazend dat er zo weinig zijn.
Oud 18 juli 2007, 11:01   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vanwaar haal je die cijfers dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:04   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jammergenoeg is het aandeel van allochtone jongeren hierin veel groter dan hun aandeel in de totale bevolking.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:11   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Het houdt niet op dat wangedrag, integendeel het escaleert. En nog steeds wordt er niets aan gedaan. Hoeveel moeten wij nog verdragen van dat krapuul vooraleer het stopt ?
Er wordt niet vermeld wie de ruzie heeft uitgelokt: de allochtonen of de jonge feestvierders ?

Zwak om het onmiddellijk over "dat krapuul" te hebben. Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat de jonge feestvierders niet goed tegen het goddelijke vocht kunnen en hun feestvreugde laten botvieren op de allochtonen die hun pad kruisen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:15   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
jammergenoeg is het aandeel van allochtone jongeren hierin veel groter dan hun aandeel in de totale bevolking.
Wie zegt dat ? Feit is wel dat meer conflicten tussen allochtonen en autochtonen tegenwoordig dik worden uitgesmeerd zonder duidelijk standpunt in te nemen omtrent wie het conflict heeft uitgelokt.
Oud 18 juli 2007, 11:20   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie zegt dat ? Feit is wel dat meer conflicten tussen allochtonen en autochtonen tegenwoordig dik worden uitgesmeerd zonder duidelijk standpunt in te nemen omtrent wie het conflict heeft uitgelokt.
Zoals bij De Moor bedoel je?

Laat me even denken: moest het slachtoffer een allahtoon geweest zijn... wat zouden de gevolgen dan geweest zijn? Zekerheid over de uitlokking? slachtoffer in de fout? Daders op vrije voeten?

Ik zeg zo maar iets hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 11:50   #9
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Komaan gasten, kom eens meer buiten. Als het om vechtpartijtjes gaat vertonen allochtonen nogal vaak uitlokgedrag.

Groepjes jongeren die vechtpartijtjes uitlokken op evenementen? Ja, dan gaat het vaak om allochtonen. Vaker dan om autochtone Belgen. Dat moet je maar eens gaan vaststellen op de Gentse feesten. Elke bevolkingsgroep heeft zo zijn eigen vormen van criminaliteit hé. Da's toch normaal.
Racisme wordt het pas als je die criminaliteit wil verklaren in termen van 'ras' of 'cultuur' of 'genetisch materiaal' ipv ze gewoon socio-economisch te onderzoeken.
Oud 18 juli 2007, 12:01   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en wat deden die marokkanen daar in dat "glazen straatje"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juli 2007, 12:14   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals bij De Moor bedoel je?

Laat me even denken: moest het slachtoffer een allahtoon geweest zijn... wat zouden de gevolgen dan geweest zijn? Zekerheid over de uitlokking? slachtoffer in de fout? Daders op vrije voeten?

Ik zeg zo maar iets hoor.
Als ik mij goed herinner werd in de zaak De Moor de schuldige gestraft.

Wat ik mij afvraag is of een gevecht tussen autochtonen ook het nieuws zou halen. Ik was zondag op de gentse feesten. Met zoveel mensen en zo'n omzet aan bier en aan de gedragingen te zien in de vroege uurtjes kan het niet anders dan dat er al eens gevochten wordt.

Maar ok, de daders zijn blijkbaar nog op vrije voeten.
Oud 18 juli 2007, 12:15   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijken naar de miekes, wat anders ?
Oud 18 juli 2007, 12:29   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik mij goed herinner werd in de zaak De Moor de schuldige gestraft.

Wat ik mij afvraag is of een gevecht tussen autochtonen ook het nieuws zou halen. Ik was zondag op de gentse feesten. Met zoveel mensen en zo'n omzet aan bier en aan de gedragingen te zien in de vroege uurtjes kan het niet anders dan dat er al eens gevochten wordt.

Maar ok, de daders zijn blijkbaar nog op vrije voeten.
Me dunkt gaat het hier nu niet bepaald over een robbertje vechten. Het slachtoffer is nog steeds in levensgevaar.

Even een vergelijking maken met de brugse skinheads? Of die Limburgse skinheads? waren ook allemaal maar stomme dronken incidentjes toch, Of dan ineens niet?

Oud 18 juli 2007, 12:31   #14
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Wat deden die 'moslims' daar bedoel je waarschijnlijk... zoals ik al zo vaak zei, zo'n jongeren zijn doorgaans evenveel moslim als u en ik.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 12:32   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
dat is daar toch helemaal niet "halal"... "koosjer" voor de Joden... "katholiek" voor de Christenen... "ongelovig" voor de atheïsten...

Eddy Wally vond het wel "geweldig"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 13:12   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De glazen straatjes "zijn" van de marokkanen...en turken ook.
Tijden veranderen en eigenaars ook.
Oud 18 juli 2007, 13:20   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Moet kunnen. Het artikel geeft geen oorspronkelijke dader aan, maar we weten het wel al met zekerheid.

Tot zover de rechtstaat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 13:29   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
... zoals ik al zo vaak zei, zo'n jongeren zijn doorgaans evenveel moslim als u en ik.
Juist. Een overtuigd katholiek heeft in dat glazen straatje evenmin iets te zoeken.
Oud 18 juli 2007, 13:35   #19
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope als je ambras hebt met allochtone verdenkt de politie je onmiddelijk van racisme, daarom mijn raad: slaan tot ze niet meer bewegen .. dan is't wa moeilijker dat er klacht tegen je ingediend wordt
Oud 18 juli 2007, 13:36   #20
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Een overtuigd katholiek heeft in dat glazen straatje evenmin iets te zoeken.
Iedereen is vrij te gaan en te staan waar hij / zij wil .. of is dat ook niet meer de ideologie van de pamper politiekers ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be