Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 07:59   #1
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard 11-juli vieringen 2007

http://www.ovv.be/page.php?ID=1943

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=491F87LV

In het Nieuwsblad-on-line - regionaal nieuws Oostende - lees ik vandaag dat tjeef Veulemans verontwaardigd was over een speech gegeven in het Kursaal op 11 juli door L. De Ridder van het Daensfonds.
Hierboven link naar de volledige tekst van de speech (prachtig!!) + link naar het artikel in het Nieuwsblad. Uw reactie?
Oud 25 juli 2007, 08:37   #2
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht

In het Nieuwsblad-on-line - regionaal nieuws Oostende - lees ik vandaag dat tjeef Veulemans verontwaardigd was over een speech gegeven in het Kursaal op 11 juli door L. De Ridder van het Daensfonds.
Hierboven link naar de volledige tekst van de speech (prachtig!!) + link naar het artikel in het Nieuwsblad. Uw reactie?
Staalharde tekst. Nu de politici de maskers (weer eens) laten vallen blijkt dat de waarheid nog steeds kwetst
Oud 27 juli 2007, 14:02   #3
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

In een artikel van Het Laatste Nieuws van vandaag (regio Oostende) lees ik dat het 11-juli comité van Oostende volgend jaar geen subsidies meer krijgt en de Stad zelf de 11-juli feesten zal inrichten precies omwille van die omstreden speech! Het belooft! Zoals op veel plaatsen, worden het verwaterde 11-juli vieringen. Hopelijk richt het Vlaams Belang dan ook iets in dat aan de ribben houdt. (Nancy Bourgignon, SP-A en Hilde Veulemans CD&V hebben hiervoor het vuurtje aangestoken).
Oud 27 juli 2007, 14:20   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Staalharde tekst. Nu de politici de maskers (weer eens) laten vallen blijkt dat de waarheid nog steeds kwetst
ik vind het goed dat hen de waarheid es wordt gezegd, het probleem is dat sommigen zelfs niet WILLEN denken over dergelijke woorden, of er zelfs niet WILLEN naar luisteren (cfr: heeft de zaal verlaten). Ik zou altijd naar een spreker luisteren, zelfs al ben ik het er niet mee eens, het zegt ook wat over de verdraagzaameheid van de betrokken politica.

Eén uitschuiver: over de moorden van Vanthemsche had men beter gezwegen, dat is idd een gruwelijk feit en mag door geen enkele politieke strekking gebruikt worden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 juli 2007 om 14:20.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 14:22   #5
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het democratisch dat voor een Vlaamse zetel 5.606 geldige stemmen meer nodig zijn dan voor een Waalse?
Daar zijn we dan weer.
Oud 27 juli 2007, 14:36   #6
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Daar zijn we dan weer.
verklaar je nader
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:33   #7
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
verklaar je nader
Mijn motto is dat wie dat zegt zich nader moet verklaren, want bij mijn weten is er geen "vast aantal stemmen om verkozen te zijn", ik vraag me af waar zij dat getal nu juist vandaan hebben gehaald.
Oud 27 juli 2007, 17:51   #8
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
ik vind het goed dat hen de waarheid es wordt gezegd, het probleem is dat sommigen zelfs niet WILLEN denken over dergelijke woorden, of er zelfs niet WILLEN naar luisteren (cfr: heeft de zaal verlaten). Ik zou altijd naar een spreker luisteren, zelfs al ben ik het er niet mee eens, het zegt ook wat over de verdraagzaameheid van de betrokken politica.

Eén uitschuiver: over de moorden van Vanthemsche had men beter gezwegen, dat is idd een gruwelijk feit en mag door geen enkele politieke strekking gebruikt worden.
mijn inziens, maar ik kan verkeerd zijn, worden die feiten aangehaald om de hypocrisie van politiek correct duidelijk in de verf te zetten
Oud 27 juli 2007, 18:04   #9
giserke
Banneling

Standaard

tjien tjien,

In Kortrijk gaat het CD&V stadsbestuur net in zee met de VVB en het VB voor het 11-juli plechtigheid.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 11:54   #10
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moorden van Hans Van Temsche was een jammerlijke gebeurtenis, maar wel één van de vele moorden en misdaden die dagdagelijks gebeuren.

De oorzaken zijn nochtans simpel:

- Het veel te softe onderwijs en veel te weinig aandacht voor orde en dicipline bij jongeren.
- Veel te weinig orde en veiligheid op straat.
- De multiculturele en multiraciale samenleving die niet werkt en die steevast leidt tot zinloos geweld van de twee kanten. Dus opdoeken !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 11:56   #11
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moorden van Hans Van Temsche was een jammerlijke gebeurtenis, maar wel één van de vele moorden en misdaden die dagdagelijks gebeuren.

- Het veel te softe onderwijs en veel te weinig aandacht voor orde en dicipline bij jongeren.
- De multiculturele en multiraciale samenleving die niet werkt en die steevast leidt tot zinloos geweld van de twee kanten. Dus opdoeken !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 12:07   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Meer dan de helft van de moorden in België zijn familiedrama's. Hoe ga je dat oplossen door meer orde, discipline en veiligheid op straat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 15:00   #13
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Meer dan de helft van de moorden in België zijn familiedrama's. Hoe ga je dat oplossen door meer orde, discipline en veiligheid op straat?
Allee kom, staaf dat eens met bewijzen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 15:35   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Had reeds iets over het voorval gelezen maar nog niet de tekst van de speech zelf...
Je leest hier dus wat je bij veel, wellicht de meeste mensen, als reactie hoort wanneer deze punten worden aangehaald, alleen zorgt onze gemanipuleerde media voor gemanipuleerd "nieuws" waarbij ze de mensen willen leren wat ze moeten en mogen denken! Meer en meer mag men zich afvragen of men hier wel degelijk in een "democratisch" land leeft waar de burgers niet alleen "vrij" zijn maar ook vrij in hun denken en meningen! Het gaat de laatste jaren van kwaad naar erger!
Hoe komen bvb die zogezegde "opinipeilingen" over alles en nog wat eigenlijk tot stand? Ik ben niet meer van de "jongste" maar ik herinner me niet daar ooit aan mee gedaan te hebben, tenzij de laatste jaren via het internet en zo. Steevast ben ik verwonderd over wat "de mensen" zogezegd denken over onderwerpen zoals het koningshuis, het bijeenhouden van België enz enz Of neemt men een aantal "steekproeven" en komt men enkel op de proppen met wat in het kraam past en wat sommigen wilden "bewijzen"?
Er staan ons nog rumoerige jaren te wachten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:23   #15
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Steevast ben ik verwonderd over wat "de mensen" zogezegd denken over onderwerpen zoals het koningshuis, het bijeenhouden van België enz enz Of neemt men een aantal "steekproeven" en komt men enkel op de proppen met wat in het kraam past en wat sommigen wilden "bewijzen"?
Er was eens een peilingpanel op HLN waaruit o.a. bleek dat 51% vóór een onafhankelijk Vlaanderen was, maar die peilingen werden 'onder druk' in alle stilte weggevoerd; dus ik kan je alleen maar gelijk geven bij je laatste opmerking.. Men kan de mensen niet blijven bezeiken met hun gemanipuleerde nonsens. Als ik bv alle economische berichten over de Vlamingen/Belgen van de laatste drie maanden moet geloven heb ik ondertussen 150.000 Euro op mijn rekening staan, 3 auto's in de garage; ga ik tweemaal per jaar op reis en heb ik in één of andere haven nog een jacht staan... en dit alleen maar om aan te tonen dat we zelfs mét transfers niks tekort komen.. dat we niet hoeven te zagen dus

Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 juli 2007 om 22:30.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:55   #16
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht

'Ik zie niet in waarom we subsidie zouden verlenen aan een getinte organisatie. Volgend jaar kiezen we voor een neutrale organisatie en zullen we de touwtjes zelf in handen nemen.' (efo)
Zei een vuurrode schepen.....'t zal een mooie neutrale, ongetinte, organisatie worden.
Oud 29 juli 2007, 23:21   #17
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
't zal een mooie neutrale, ongetinte, organisatie worden.
Ik vond dat de media dit jaar precies héél veel moeite had om Vlaams en 11 juli in één adem te noemen.. volgend jaar zal het nog wel erger worden..
Oud 30 juli 2007, 08:21   #18
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Net zoals de Yzerbedevaart van weleer zijn de 11-juli vieringen ferm aan het verwateren vooral door toedoen van sommige politiekers, verraders van het flamingantisme. Veel van die politiekers kregen hun postje echter nadat ze in hun beginjaren met de leeuwevlag stonden te zwaaien maar eens aan de top keren ze hun kar. Ik denk vooral aan die uit de ex-Volksunie en bepaalde tjeven. Nu wij langzaam naar Vlaamse onafhankelijkheid gaan is er precies paniek uitgebroken en met de hulp van de laffe pers zouden wij nu terug meer "belgisch" moeten gaan denken maar dat zal niet lukken! Het federaal België is een wangedrocht en werkt niet naar behoren. En betalen voor een 55-tal ministers is de burger beu. Een totale scheiding met minnelijke schikking tussen Vlaanderen, Brussel en Wallonië, liefst zo vlug mogelijk, is de wens van meer en meer Vlamingen en dan wordt 11 juli een echt feest, en zal de Vlaamse Leeuw (niet de poes zoals die onnozelaars in Antwerpen zongen) weer klauwen.
Oud 30 juli 2007, 08:41   #19
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Mooie en sterke speech, eentje om in te kaderen en bij te houden.

Over Vlaams en Waals gesproken, stond ik van´t weekend nog ´s met een Waalse klant van me te praten. Hij zei me dat hij uit Belgique was gevlucht voor het klimaat en voor het politiek klimaat. Hij verstaat niet dat ze zo´n duidelijk verschillende culturen als de Vlaamse en de Waalse bij elkaar hebben kunnen zetten. Hij was zeer duidelijk over zijn standpunt. In Belziek is er geens belgische identiteit, maar er is een Waalse en een Vlaamse.

Bij deze groeten
Oud 30 juli 2007, 09:53   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allee kom, staaf dat eens met bewijzen.
Graag.

Knack januari 2006, dossier over de moorden van 2005. (De effectieve moorden, niet al de andere shit zoals slagen en verwondignen met de dood tot gevolg.)

Meer dan de helft waren familiedrama's, vrienden die elkaar de kop insloegen om een vrouw en dergelijke zaken.

'k peis wel dat het enkel ging om de zaken mét veroordeling. Dus die kritiek heb je al.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be