![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zijn er nog mensen die fan zijn van dezez geniale schrijver en zijn bekende robot- en foundationverhalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fan is veel gezegd, liefhebber wel.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'the stars ,like dust' ![]() Wat ik vooral kan aanraden (voor beginners) zijn zijn black widower-verhalen. Zeer subtiel en minder volumineus dan zijn foundation of robot-verhalen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik heb de volledige foundationreeks gelezen, een of twee van zijn andere robotverhalen. En dan nog een boek (ben titel kwijt) over een zonsverduistering op een planeet in een multi-ster zonnestelsel (waar het normaal nooit donker is) en de mensen aan het flippen slaan van de duisternis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In mijn jeugd alles dat ze in de plaatselijke bib hadden gelezen (zo goed als de rest van de bib ook trouwens
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik raak niet door het eerste hoofdstuk bij Asimov. Ik kan hem gewoon niet lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap wat je bedoelt: die boeken lezen alsof je een marathon loopt met een zak stenen op je rug. Troost je: "Mein Kampf" is nog erger.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dan moet u eens gaan lezen in de buitenaards leven draad, de meeste mensen schijnen te denken dat er gewoon op elke planeet leven moet zijn. Alsof het niet anders kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral het idee dat "de val van een Emperium" reeds lang voorzien moet worden,en dat vooraf reeds nieuwe "korrels van beschaving en groei" moeten gezaaid worden ,zowel echte ONzichtbare als namaak-zichtbare (de twee Foundations) spreekt mij erg aan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben een grote SF fan, dus ook van Asimov (de naakte zon & alle robotverhalen, verhalen over robotica-psychologie, de vroege verhalen oa. over de oplosbaarheid in water van een fictieve stof die reeds oplost vooraleer zelfs met water in contact te komen) Asimov is Dr. in de Chemie.
Ook geweldige schrijvers zijn oa. Zelazny, Leguin, Heinlein, Philip José Farmer, Philip K.Dick om enkele van de "groten" van de "golden age" te vernoemen.. De historie van de fictieve schrijver (door Vonnegut gecreeërd en door Farmer misbruikt, maar dan op een meesterlijke wijze) Kilgore Trout is ook zeer interessant. Ik ben voortdurend op zoek naar latrine-inscripties in gans Europa "Kilgore Trout was here". Er zou een Kilgore Trout fanclub moeten bestaan !
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Lees ook eens wat non-fictie (klicky + scroll down a little) van deze man. Hij kan een deeltje van zijn kennis op een bevattelijke manier aan niet-wetenschappers verkopen. Zeer onderhoudend en interessant...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |