![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit vraag ik me af. Stel dat de coalitiebesprekingen zo de soep in draaien dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Voor zover ik begrepen heb, kunnen er geen wettige verkiezingen worden gehouden in BHV zolang dit niet gesplitst is. De deadline is verstreken.
Wat dan? Moet het zittende parlement dan eerst BHV splitsen of mogen die van BHV niet meestemmen deze keer?
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez jong, dat is nu al twintig keren uitgelegd in andere draden op dit forum.
Als het hier nu nen 21° keer staat, dan gaat ge het waarschijnlijk nog niet geloven zekers?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry maat, ik had het forum niet gelezen, ik zat gewoon met een vraag en uit de titels die ik zag kon ik niet afleiden dat het daarover ging.
Shit, nu moet ik heel dat forum nalezen. My mistake
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Het parlement kan in theorie eenzijdig (langs Vlaamse zijde dus) BHV splitsen.
Interessant is wel dat verschillende franstaligen al hebben laten horen dat dat in dat geval "la fin du belgique" zou betekenen. Laatst gewijzigd door end : 17 augustus 2007 om 22:05. |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() De vraag is niet of nieuwe verkiezingen wettig zijn maar of men hierover zal vallen.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 18 augustus 2007 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk zijn de franstaligen dan van hun woord. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Een dreigement dat nooit in de praktijk zal uitgevoerd worden, maar dat wel indruk zal maken op de naïeve Vlaamse politici.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Zero, wat die politicoloog wel uit het oog verliest is dat de verkiezingsresultaten kunnen worden aangevochten bij de Raad van State...
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Die kans bestaat, ja.
Vergeet trouwens ook niet dat er voor de organisatie van verkiezingen ook uitvoeringsbesluiten nodig zijn die ook kunnen worden aangevochten bij de Raad. Men kan dat ook de raad een prejudiciële vraag laten stellen aan het grondwettelijk Hof over de grondwettelijkheid van de kieswetgeving. Er zijn m.a.w. 2 pistes mogelijk. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Zoals ik al zei, die kans bestaat inderdaad.
|
![]() |