![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Chinees woont liever in rioleringsbuizen
![]() Een Chinees woont in betonnen rioleringsbuizen. Xin Yucai (50) uit Shenyang leeft nog liever in z'n optrekje dan in een appartement bij zijn dochter. "Mijn vader doet graag anders", zegt ze. Bezienswaardigheid "Hij kocht de buizen van een bouwfirma en toverde ze om tot een huis met ramen, een deur en een zelfs een schouw." Er is plaats genoeg in haar appartement maar de man wil niet verhuizen. "We zijn ook al een keertje verhuisd en hij heeft toen gewoon zijn buizen meegenomen." De opmerkelijke woonst is intussen een attractie geworden. "Soms komen mensen foto's nemen van het bouwwerkje", vertelt een buur van de 'buizenman' aan de Huashang Morning News. (hln) Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels --------------------------------------------------------------------------------------------------- Jammer dat België zo vreselijk veel regeltjes en wetten kent. Anders zouden daklozen bij ons ook vanalles kunnen verzinnen om tenminste een eigen plekje te hebben. Maar dat mag helaas niet, kakken en plassen op straat mag ook niet. Alleen dood gaan op straat is toegestaan. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 14 augustus 2007 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel de ondergrond ligt vol van die buizen
kilometers rioleringsbuizen kunnen die daklozen daar niet in terecht? geef ze desnoods katsjoewe botten al die rioolbuizen bovengronds bovengronds, dat gaat een afzicht zijn zeker als er nog eens daklozen in wonen
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() soms val ik in voor Mitgard
hij kan niet overal zijn eh? ![]()
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() daklozen horen in een huis te wonen debbie, niet in een riool.
beetje respect voor de armen?
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Tuurlijk horen ze in een huis te wonen. Waarom zijn er dan nog steeds zoveel daklozen als het zo vanzelfsprekend is dat ze allemaal recht hebben op een dak boven hun hoofd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een deel is echt vrijwillig dakloos en berust zich in zijn/haar situatie en wil daar echt niets aan veranderen. - een deel weet niet hoe eruit te raken (gebrek aan informatie en vaak ook moed/fut). - een deel ligt aan de enorme papiermolen en de belachelijke procedures die iemand moet doorlopen om aan een adres/woonst te raken. - een deel ligt aan het gebrek aan goedkope woningen en sociale woningen. Er zullen vast nog redenen zijn, maar deze zijn volgens mij dan toch de meest voorkomende problemen die het niet vanzelfsprekend maken om een dak boven je hoofd te hebben. Er is in theorie hulp genoeg te vinden voor daklozen, maar net zoals alles in België draait dat compleet vierkant (zelfs achtkantig vaak). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ik vind dat kakwijven die het zelf niet eens merken als hun eigen kind dakloos is niks over daklozen op het net te zeggen zouden mogen hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 augustus 2007 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Ik vind dat men de landloperskolonies van Merksplas en Wortel had moeten laten bestaan. Landloperij (en dat hield dan ook dakloosheid in) was tot '93 verboden en wie toch dakloos was, werd opgepakt en in Merksplas of Wortel gestopt om er te werken en zo al een centje te verdienen, én ze hadden een dak boven het hoofd en eten.
Maar nee: de links-progressieven vonden dat dit niet kon (dat 70% van de aanwezigen daar vrijwillig zat, daar zwegen ze over). De wet werd afgeschaft in '93 en sindsdien zie je in alle steden bedelaars en daklozen, dat bestond dus niet hé. Heropenen die landloperskolonies!
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |