![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() EU-kandidaat Turkije heeft de toegang tot Wordpress.com geblokkeerd om creationist Adnan Oktar ter wille te zijn. Wordpress.com herbergt ruim een miljoen blogs die vanuit Turkije zo'n 12 miljoen keer per maand werden bezocht.
Details op de stek van Scientific American: http://blog.sciam.com/index.php?titl...&c=1&tb=1&pb=1 Weer een stap vooruit richting obscurantisme. En wie zich vragen durft stellen is een 'islamofoob', mag ik aannemen.
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Hier MOET je je zelfs vragen bij stellen vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor een idioot is me dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is een anti-democratische maatregel en de democraten zullen gepast reageren. maar hoe slaag jij erin hier iets islamitisch of anti-islamitisch van te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, bewijs mij dat dan aub.
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() He calls Buddhist rituals "meaningless" and "empty".
Ik denk niet dat ik zou passen in zijn groepje. : < |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() helemaal niet.
het gaat hier om het feit dat toegang tot sommige internetsites onmogelijk gemaakt wordt. Dit is een zaak van democratie tegen anti-democratie. in de openingpost wordt gesuggereerd dat kritiek hebben op zoiets 'islamofoob' beschouwd zal worden door sommigen...wat impliceert dat de topicstarter 'denkt' dat iedereen denkt dat het belemmeren van vrije verkeer van informatie, indien gebeurd door moslims, gerechtvaardigd is. (het probleem zit dus in het hoofd van de topicstarter) Blokkeren van internetsites heeft (inhoudelijk) niks met islam te maken. Kritiek hebben op zoiets is niet gelijk aan islamofobie. evenmin heeft het tolereren van zoiets te maken met 'poco zijn'. Het zijn de eigen complexen van de topicstarter wegens de islam, dat maakt dat hij denkt dat we hem voor islamofoob gaan uitmaken omdat hij dit bekritiseerd heeft. Maar dat is helemaal niet zo. Ik heb ook kritiek op het doorgaans ondemocratische Turkije, maar ik ben niet islamofoob. Vandaar mijn opmerking : Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is juist de democratie die dit soort dingen mogelijk maakt.
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De hier aangekaarte door het islamtische regime in Turkije uitgevaardigde censuur staat ten dienste van het moslim-fundamentalisme, en is meer bepaald bedoeld ten gerieve van de daarbij horende creationistische opvattingen. Ik denk trouwens dat dit geen 'ondemocratische' maatregel is. Het is heel goed denkbaar, zelfs zeer waarschijnlijk, dat voor dit soort censuur een meerderheid te vinden zou zijn bij de Turkse bevolking. Edoch: door een 'democratische' meerderheid goedgekeurde censuur is nog altijd censuur, en nog altijd verwerpelijk. Censuur is een obscurantische en anti-menselijke maatregel, los van meerderheid of minderheid. http://en.wikipedia.org/wiki/Organiz...mic_Conference
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie antwoord van dr. Verhulst.
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Dat is onlangs nog eens gebeurd in Turkije. Toen werd youtube afgesloten. Echter, twee weken later, en na behoorlijk wat internationaal rumoer, werd de blokkering opgeheven.
Ik gok erop dat dit opnieuw zal gebeuren.
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men weet zeer goed dat een theocratie geen kans maakt op EU lidmaatschap, daarom profileert de Islampartij zich overigens als Islam-Democratische Partij naar analogie met de Christen-Democraten in diverse EU landen. Polen zit overigens ook dikwijls op het randje van de "Europese democratienorm".. Alles kan overigens altijd beter !
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De USSR was seculier, maar dat willen die liberalen ook niet. Moeilijke mensen, en dan hebben ze nog de pech om een christen-fundamentalistische opgang in de VS te zien.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 22 augustus 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() In Iran en Saoedi-arabië om er maat twee te noemen, is het internet volledig in handen van het religieus apparaat. Zij laten niks door dat ook maar in de geringste mate een bedreiging zou kunnen vormen voor hun religieuze dogma's. Me dunkt dan ook dat dit alles inhoudelijk met islam te maken heeft.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 22 augustus 2007 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is maar wat je seculier noemt. Verbieden of discrimineren van andere godsdiensten is eigen aan godsdiensten.