![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft zich beklaagd over de manier waarop Tweede Kamerlid Harry van Bommel (SP) met een lokale medewerkster van de ambassade in Jordanië is omgegaan. Van Bommel zou haar op 12 juli tijdens een rondreis van de vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken door het Midden-Oosten hebben lastig gevallen.
De minister werd daar door de Nederlandse ambassadeur in Amman van op de hoogte gesteld, in diens rapportage van het werkbezoek. Verhagen beklaagde zich daarop bij CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel, de voorzitter van de vaste Kamercommissie. Ormel Ormel wilde zich inhoudelijk niet over de zaak uitlaten. "Ik ben er niet bij geweest." Maar hij speelde de klacht wel door naar de Kamervoorzitter en heeft de kwestie woensdag zelf ook met de SP-parlementariër besproken. Ormel hield Van Bommel voor dat leden van Kamerdelegaties in het buitenland "zich moeten realiseren dat ze 24 uur lid van de delegatie en ambassadeur van Nederland zijn" en zich dienovereenkomstig dienen te gedragen. Excuses Van Bommel is het daar mee eens, zei hij woensdag. Hij noemt het terecht dat hij daarover is aangesproken. De SP'er zei dat hij tegen de vrouw had gezegd dat zij er geweldig uitzag. De vrouw vond dat hij te amicaal was en had daar aanstoot aan genomen. Volgens Van Bommel was het "absoluut onhandig" van hemzelf. Hij heeft inmiddels via de ambassadeur zijn excuses aangeboden aan de vrouw. Maxime Verhagen Voor minister Verhagen is hiermee de zaak afgedaan. De CDA-bewindsman wilde er inhoudelijk verder niet op ingaan. Kamervoorzitster Gerdie Verbeet liet woensdag echter weten de kwestie zelf ook nog met de SP'er te willen bespreken. Van Bommel zei daartoe open te staan. Overigens heeft de Kamervoorzitter noch de voorzitter van de vaste Kamercommissie sanctiemogelijkheden tegen Kamerleden die zich in het buitenland misdragen. "Als je het hebt over sancties moet je vooral aan de fracties denken", aldus Ormel. Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=1203877&c=11&rss Man zijn wordt steeds lastiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Emigratielijstje: Jord/anië
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Amai, als complimenten geven vrouwonvriendelijk is, ben ik wel een gigantische onbeschofterik.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet hoe ontzettend vervelend een vrouw het vindt als ze een complimentje krijgt.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Is dit nu ook vrouwonvriendelijk?
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar ge gaat er ook nie mee in bed geraken.
![]() |
#8 |
|
![]() Zeg zeg, want denk jij wel van mij? Ik ben de galantheid zelve.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en seks is niet galant of zo?
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() een vrouw een compliment geven als ze op café zit met een diepe decolté, is niet vrouwonvriendelijk. als je dit doet in een professionele context, dan ligt dat wel wat anders. al hangt het ook af van waar, wanneer en vooral hoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mijn compliment of hetgene in het artikel?
![]() |
#12 |
|
![]() uw compliment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() En wat is daar in godsnaam slecht aan? Moet ik dan zeggen "Amai, wat ben jij een lelijk meisje" of "Wat ben jij middelmatig knap" ?
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
bovendien komt het niet echt oprecht over waardoor het zielig is. (waarmee ik geen uitspraak doe over nyn haar uiterlijk.) en vooral die duts stoort me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() en tis niet omdat je iets vaak zegt, dat het daarom goed is hé. duts is voor mij voorbehouden aan een select clubje. maar goed, das persoonlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Allee, een mopje in een discussie kan er ook al niet meer af. Ik wou gewoon even de draak steken met het onderwerp, niet met de personen in dit onderwerp.
![]() |
#18 |
|
![]() je geeft een compliment als voorbeeld en vraagt of het vrouwonvriendelijk is. ik antwoord er op. als je het niet meent, des te beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen Metternich. Neen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |