![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 45,10% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 49,02% |
anders (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat vindt u? Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig? Of wegen de maatschappelijke kostenbesparingen op tegen het verminderde welzijn van gedetineerden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Privacy is een mensenrecht.
Ook voor gevangenen. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juni 2008 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Er is niks onwaardigs aan een meerpersoonscel. Die gevangenen zijn veroordeeld en dienen hun straf uit te zitten en het is niet de bedoeling dat ze zich in een privésuite in een hotel wanen.
Wat mij betreft komen de streepjespakken en zogenaamde 'chain gangs' ook terug overigens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probeer maar eens eenzame opsluiting.... Da's pas een foltering.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een cel voor zichzelf is een comfort. Probeer maar eens een gedwongen celmaat (of meerdere) die je niet kunt kiezen. Da's pas een foltering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Opsluiting en het daaruit volgende verlies van privacy maakt deel uit van de straf, zou ik zo denken.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met meerdere op 1 kamer: sorry, je vrijheid en je privacy is voor een reden afgenomen.
wat niet wilt zeggen dat iedereen recht heeft op een minimumruimte voor zich, maw de kamer moet groot genoeg zijn voor de personen er in.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Ik stemde uiteraard 'Ja'.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is er onmenselijk om met meerdere op 1 kamer te zitten als die kamer groot genoeg is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat het niet plezant is, kan ik me voorstellen, maar hoe komen die mensen er?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Alleen opgesloten zitten of samen met een aidspatient en een paar hepatitis-C gevallen, die geneens geen medische verzorging krijgen, liever alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Gaat u tegen die mensen zeggen dat ze maar moeten zorgen dat ze niet in de gevangenis raken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Hah! Als ze groot genoeg is? Het zijn eenpersooncellen die volgens de europese regels niet eens meer gebruikt mogen worden voor èèn persoon. Hier zittenn daar dan 4 mensen in, waarvan er twee op de vloer slapen wegens geen bedden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() En dat is dan nog als er iemand geld heeft om een TV te huren in het zwart van de gevangenis, anders zitten de anderen naar het bloed en de stront tegen de muren te staren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Onmenselijk is misschien wat overdreven maar plezant is anders, en het getuigt ook van niet veel respect voor het individu (wat die dan ook mispeutert mag hebben), lijkt mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevangenissen zijn zo natiestaat, hé.
![]() |
![]() |