Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

Discussietools
Oud 15 februari 2004, 18:50   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik heb altijd gevonden dat de partijtop van het VB zich redelijk correct heeft gedragen tov de N-VA. Maar hoe zien jullie concreet de N-VA? Als complementaire Vlaamse partij, of een politieke concurrent?

Ik heb altijd gevonden dat jullie basis, die we hier elke dag zien op het forum, zich absoluut niet correct heeft gedragen tov de N-VA. Ei zo na worden N-VA'ers belgicisten genoemd. Distantieert u zich van deze uitspraken?
Oud 16 februari 2004, 00:01   #2
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik heb altijd gevonden dat de partijtop van het VB zich redelijk correct heeft gedragen tov de N-VA. Maar hoe zien jullie concreet de N-VA? Als complementaire Vlaamse partij, of een politieke concurrent?

Ik heb altijd gevonden dat jullie basis, die we hier elke dag zien op het forum, zich absoluut niet correct heeft gedragen tov de N-VA. Ei zo na worden N-VA'ers belgicisten genoemd. Distantieert u zich van deze uitspraken?
Tantist, je gaat toch niet veralgemenen? Ik weet dat sommige forumdeelnemers het Vlaams Blok hier rechts proberen voorbij te steken. Maar uit eigen ervaring weet ik (ik was erbij en zat zelfs tussen hen in) dat Frank Vanhecke meermaals de hand heeft uitgestoken naar Bourgeois.

Ik ken toevallig Bourgeois ook, en op een debat bij de Vlaams Nationale Debatclub kwam hij vooraleer het debat begon naast mij zitten om even een praatje te maken. Toen Frank Vanhecke ook binnenkwam, ging die aan de andere kant zitten.
Op mijn reactie "voila, de eerste stappen tot een samenwerking zijn gezet", vloog Bourgeois recht alsof er een wesp in z'n achterste had gestoken en vluchtte hij het podium op.
Zijn enige doel was toen al - minister worden - niet meer of niet minder.

Bovendien is de uitgesproken agressieve houding van Bart Dewever tegenover het VB ook niet erg hoopgevend.

Zelf had ik het ook liever anders gezien, net als jij waarschijnlijk.

Het kartel met CD&V is een voortzetting van Volksunie.
Volgens mij heeft het NV.A een kans laten liggen, en of de echte CVPeekes zo blij gaan zijn met de komt van nationalisten in hun partij, dat betwijfel ik eveneens.
Vicky is offline  
Oud 16 februari 2004, 10:10   #3
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik dat de samenwerking met de tsjevenpartij van Jos Chabert idd wel het etiket belgicistisch mag dragen, ja...
Of geloof je nu echt in de Vlaams-nationale bekering van de CD&V?
De Knut is offline  
Oud 17 februari 2004, 15:18   #4
Filip Dewinter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

In verkiezingsperiodes is elke partij uiteraard een concurrent van de andere. Dit sluit natuurlijk niet uit dat partijen rond bepaalde thema's wel kunnen samenwerken of een kartel vormen. Het Vlaams Blok heeft steeds nauw willen samenwerken met de NV-A, maar het N-VA-bestuur verkoos hierop niet in te gaan. Blijkbaar verkiest het N-VA-bestuur een kartel met de CD&V. Het is nog maar de vraag of de kaderleden, leden en kiezers het bestuur hierin zullen volgen.
Filip Dewinter is offline  
Oud 17 februari 2004, 20:11   #5
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Persoonlijk vind ik dat de samenwerking met de tsjevenpartij van Jos Chabert idd wel het etiket belgicistisch mag dragen, ja...
Sinds wanneer is Chabert voorzitter of belangrijk kopstuk?
Groot Bakkes is offline  
Oud 17 februari 2004, 20:12   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:
niet opletten, diezelfde grapjassen noemen Dehaene (ja, diegene van de staatshervormingen) een Belgicist
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 18 februari 2004, 10:19   #7
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er
Citaat:
Sinds hij de ENIGE MINISTER is die de CDNVA nog rijk is tiens
De Knut is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be