Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 16:02   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Open brief aan Yves Leterme

Het is nu uitgeregend 2 maand geleden dat U gestopt bent met U uit te sloven mij te overtuigen dat uzelf de enige garantie op goed bestuur zou zijn. Ik moet toegeven dat U in de weken voor 10 juni er goed in geslaagd bent mij te overtuigen. Dat dacht ik toen toch. Nu een uitgeregende zomer en enkele contemplatieve momenten later begin ik te twijfelen. Want zeg nu zelf, veel van de beloofde degelijkheid hebben wij tot hier toe van U nog niet mogen aanschouwen. Tenzij Uw gedrevenheid om toch maar eerste minister te worden daarmee wordt verward ? Op mij komt het eerder over als postjes-streverij van een klein kind dat niet kan wachten op 6 december en reeds in november op de slaapkamer van de ouders in de doos met speelgoed rommelt. Begin december is de schwung verdwenen en wat een feest moest worden is ouwe koek.

Neen, geachte heer Leterme, achteraf bekeken denk ik dat het de zittende paarselarij was die een zodanig olympische graad van onkunde ten toon spreidde dat ik als bezorgde Belg en Vlaming alle hoop op U heb geprojecteerd. Toegegeven dat er niet veel realistische alternatieven waren. Dat alles geholpen door de veronderstelde prestaties van een inderdaad vooral uit de schijnwerpers blijvende Vlaamse regering. Psychologisch is geen nieuws nog altijd goed nieuws, zeker als men vanuit een budgetaire luxesituatie lekker niets hoeft te doen. Want geef nog eens toe, die Vlaamse regering is toch maar een overbodig nutteloze instelling om nog wat extra politieke vriendjes aan een weldadig overdreven overheidsuitkering te helpen ?

Mag ik nu reeds ook mij twijfel uiten of het eventuele federale bestuur later beter zal worden ? Geld maakt niet gelukkig maar geen geld lijkt mij in een wespennest als de Belgische politiek de grootste oorzaak van de problemen. Dus eens het alles vergevende net van de budgetaire luxe weg is, moet enige aanleg voor goed bestuur nog bewezen worden. En dat met een leugenachtige potverterende VLD ? Vanuit mijn kleine privé-ervaring lijkt mij het vooraf vastleggen van agenda's en afspraken een primordiale basisstap naar goed bestuur. Dus om 22 uur geen sms'jes voor vergaderingen van de volgende morgen 8 uur. Misschien wordt de basis van goed bestuur reeds lang op voorhand gelegd. Bvb zich niet laten vast rijden in de pré-electorale bananendans van loze onrealistische beloften ?

Is het niet zo dat U zich toen reeds heeft vast gereden in een opbod van loze onrealistische beloften die welig willen tieren in de aanloop naar de verkiezingen. Uw voorganger heeft zich uiteindelijk onwrikbaar vast gemanoeuvreerd tussen de leugenachtige belastingsverlagingen in een fictieve modelstaat. Het is alleen aan de domheid van sommige kiezers te wijten dat deze scherts 8 jaar heeft moeten duren. Nu heeft diezelfde domheid een aantal kiezers blijkbaar een rad voor de ogen kunnen draaien en laten geloven dat men in België unilateraal dingen kan forceren zonder constitutionele crisis. Forceren beantwoord door blokkeren.... Is deze gang van zaken niet reeds door het (wel)denkende deel van de bevolking verbannen achter een cordon sanitair ?

Is dit niet reeds de tweede keer ? De BHV splitsing, zijn ook daar niet reeds eerder dure CD&V eden op gezworen die later met een stiff upper lip gewoon ingeslikt werden? Op Vlaams niveau valt dit nog buiten het actieterrein van deugdelijk goed bestuur. Op federaal niveau is een oplossing voor dergelijke problemen een onderdeel, misschien zelfs een gevolg van datzelfde goed bestuur. De vraag is alleen of een pre-electoraal aura van degelijkheid en positieve zelfevaluatie van uw rol in het Vlaams theater voldoende zijn om bevallige christelijke maar vooral Franstalige vrouwen te overtuigen een contract aan te gaan met uw appendisken ,de NVA. Appendiskes kunnen verschrikkelijk pijn doen als ze boosaardig gaan woekeren, ik hoop dat mijn hoop niet door een dergelijke brullend wormpje aan diggelen gaat. Aan mooie vrouwen zou dit eerder te vergeven zijn, met hulp van een scheut Glenmorangie

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 09:34   #2
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

De gesprekken worden bewust gesabotteerd door de franstaligen om zoveel mogelijk nieuw geld naar Wallonië te kunnen versassen.
Daar kan Leterme niets aan doen. Een Guy Verhofstadt die zou al snel toegeven en alweer vele geldstromen naar Wallonië op gang brengen.

Zoals Leterme het nu doet is goed. Hij mag zeker niet toegeven. Als er nog geen regering is in oktober moeten de Vlaamse partijen gewoon BHV splitsen via het parlement, en dan zitten de franstalige partijen met een groot probleem.

Doe zo voort Yves !
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 09:47   #3
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Zoals Leterme het nu doet is goed. Hij mag zeker niet toegeven. Als er nog geen regering is in oktober moeten de Vlaamse partijen gewoon BHV splitsen via het parlement, en dan zitten de franstalige partijen met een groot probleem.

Doe zo voort Yves !
Ik denk dat juist is, en hoop dat het op die manier verder verloopt.

Alleen moeten CD&V en NVA niet nalaten dit beter naar Vlaanderen toe te communiceren. Nu zijn ze, itt tot de franstalige partijen die er lustig op los tetteren, als de dood om een woord te lossen over de manier waarop het formatieberaad loopt. Bang om de koninklijke kringen boos te maken? Of om Yves' kansen op het premierschap te hypothekeren?

In elk geval, als CD&V en NVA hun mutisme niet doorbreken, zal dat hen zuur opbreken (zie de laatste peiling).
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:09   #4
Zotte_Sooi
Vreemdeling

Standaard

Ik vind dat er veel te snel naar Leterme wordt gewezen als oorzaak van de moeilijke onderhandelingen. Ik kan me geen andere formateur voorstellen die het beter zou doen, Verhofstadt zou gewoon voor de zoveelste keer de helft van het land verraden met onverantwoorde toegevingen. Het is gewoon een uitzonderlijk lastige situatie, er kan immers niet tot een akkoord gekomen worden zonder dat een van de partijen politieke zelfmoord pleegt.

Leterme komt wel wat negatief over in de media, maar dat ligt niet aan hem, de media gebruikt gewoon een zondebok om het vastlopen van de gesprekken te verklaren.
Zotte_Sooi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 10:11   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme komt wel wat negatief over in de media, maar dat ligt niet aan hem, de media gebruikt gewoon een zondebok om het vastlopen van de gesprekken te verklaren
De Franstalige media.
Niet toevallig.
Oud 10 augustus 2007, 10:37   #6
Confucius
Gouverneur

Standaard

De achthonderduizend vlaamse stemmen voor Leterme moeten geneutraliseerd worden en ik heb de indruk dat het niet alleen de franstalige partijen en hun pers zijn die hier aan meewerken maar evenzeer de "nepliberalen" van open VLD. Het wordt tijd dat Leterme zegt waar het op staat en toont dat hij au serieux genomen wil worden want anders pleegt hij politieke zelfmoord. Raar dat we zo weinig politieke commentaren horen van de andere spelers die niet meedoen aan de onderhandelingen. Waar zitten De Decker, Gennez en Vanhecke ?
Oud 10 augustus 2007, 10:38   #7
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Eigenlijk is bvb. BHV een probleem uit het verleden dat de paarse regering laten verrotten heeft. En nu verwijten de ex-paarse partijen ermee af dat Leterme dit niet in een handomkeer oplost.

Laatst gewijzigd door Geertje : 10 augustus 2007 om 10:38.
Oud 10 augustus 2007, 10:47   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is bvb. BHV een probleem uit het verleden dat de paarse regering laten verrotten heeft. En nu verwijten de ex-paarse partijen ermee af dat Leterme dit niet in een handomkeer oplost.
Juist!
Paarse hyperhypocrisie!
Oud 10 augustus 2007, 10:49   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
^2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 11:03   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Franstalige media.
Niet toevallig.
Ook de Nederlandstalige media. Lees even de Humo van deze week.
' De eerste Vlaming : ja.... De eerste Belg : neen ! '
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 11:04   #11
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was toch gemakkelijk.... dat ze nu maar bewijzen dat het zo gemakkelijk is.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 11:32   #12
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zotte_Sooi Bekijk bericht
Ik vind dat er veel te snel naar Leterme wordt gewezen als oorzaak van de moeilijke onderhandelingen. Ik kan me geen andere formateur voorstellen die het beter zou doen, Verhofstadt zou gewoon voor de zoveelste keer de helft van het land verraden met onverantwoorde toegevingen. Het is gewoon een uitzonderlijk lastige situatie, er kan immers niet tot een akkoord gekomen worden zonder dat een van de partijen politieke zelfmoord pleegt.

Leterme komt wel wat negatief over in de media, maar dat ligt niet aan hem, de media gebruikt gewoon een zondebok om het vastlopen van de gesprekken te verklaren.

Klopt als een bus!
Alleen moet Leterme nu durven doorgaan zonder toegevingen,niet bang zijn van een"crisis" de walen hebben veel meer te verliezen dan de Vlamingen.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 12:13   #13
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat dacht ik ook! De kracht van mensen he...
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 09:11   #14
sb213718
Vreemdeling

Standaard Onderhandelingen

Oorspronkelijk geplaatst door Zotte_Sooi
"Ik vind dat er veel te snel naar Leterme wordt gewezen als oorzaak van de moeilijke onderhandelingen. Ik kan me geen andere formateur voorstellen die het beter zou doen, Verhofstadt zou gewoon voor de zoveelste keer de helft van het land verraden met onverantwoorde toegevingen. Het is gewoon een uitzonderlijk lastige situatie, er kan immers niet tot een akkoord gekomen worden zonder dat een van de partijen politieke zelfmoord pleegt.

Leterme komt wel wat negatief over in de media, maar dat ligt niet aan hem, de media gebruikt gewoon een zondebok om het vastlopen van de gesprekken te verklaren"

Yves Leterme is inderdaad goed bezig; misschien dat hij weldra eens serieus uit zijn krammen zal schieten om de walen een toontje lager te laten zingen; want de centen die zij zo broodnodig hebben zitten wel in onze zak!!
sb213718 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 09:49   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is het heel simpel: Leterme is gewoon niet in staat België te leiden. Punt uit.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 09:50   #16
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Eigenlijk is het heel simpel: Leterme is gewoon niet in staat België te leiden. Punt uit.
Je kandidatuur al gesteld?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 09:56   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de Nederlandstalige media. Lees even de Humo van deze week.
' De eerste Vlaming : ja.... De eerste Belg : neen ! '
Humo is dan ook over het algemeen zo belgicistisch als de pest.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 10:11   #18
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf verkies ik ook Milquet, Maingain or Reynders hoor.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 07:18   #19
Geertje

Standaard

Citaat:
Je koning zou het land moeten leiden, hé. Dan zou er pas bestuur zijn.
Oud 13 augustus 2007, 08:17   #20
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik heb het kopen en lezen van Humo opgegeven toen ze indertijd dat intervieuw hadden gepubliceerd van die ouders die zelfmoord gingen plegen en hun 2 puber kinderen meenamen in de dood. Ze hebben niets gedaan om die MOORD tegen te houden. Zo een sensatieblad verdient niet dat ook nog iemand dat koopt. Voor de rest : hun bijgekleurde intervieuws waar keer op keer een recht van antwoord moest op gegeven worden of rectificatie, zegt genoeg over het soort journalistiek dat daar bedreven wordt..

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be