Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 08:25   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard Homo gedwongen om twee uur te zwemmen in gracht

Citaat:
Marokkanen dwingen homo twee uur te zwemmen in gracht
Citaat:

Drie Marokkaanse jongeren hebben een 38-jarige Amsterdammer gisternacht in elkaar geslagen en daarna onder dwang urenlang in het water van het Rembrandtpark in de hoofdstad laten zwemmen, terwijl ze stokken en takken naar hem gooiden. Dat meldt De Telegraaf.

"We waren bij mijn moeder eten en ik ging vast naar huis. Mijn partner Alexander bleef nog even en toen hij rond half één naar huis liep, werd hij bij het park tegen de grond gewerkt door drie Marokkaanse jongens", vertelt Jeroen Bulterman aan De Telegraaf.

Vervolgens werd Alexander het park ingesleurd, waarbij zijn bovenkleding van zijn lijf werd gerukt en hij in één van de grote vijvers werd gegooid. "De jongens bleven aan de kant staan en gooiden takken en wat ze voor handen hadden naar hem toe. Mijn vriend moest in het pikdonker proberen alles te ontwijken en wonder boven wonder is hij niet geraakt."

Het slachtoffer is volledig ingestort. "Hij heeft echt doodsangsten uitgestaan, want hij hoorde het trio in het Arabisch praten en dacht dat ze het ergste nog met hem voor hadden. In zijn beleving heeft Alexander twee uur rondgezwommen, tot een auto met groot licht dicht bij de plek arriveerde. De jongens schrokken daar zo van dat ze op de vlucht sloegen", aldus Jeroen.

Politiewoordvoerster Sita Koenders bevestigt het verhaal. "Het is een laffe actie en we zijn een diepgaand onderzoek gestart. We kijken welke reden er achter deze misselijke mishandeling zit en kijken ook of er sprake is van discriminatie."

Jeroen zegt niet te weten of het incident te maken heeft met het feit dat Alexander homo is. "Misschien zijn er meer mensen die de afgelopen tijd iets soortgelijks hebben meegemaakt en geen aangifte hebben durven doen." (tlg/hln)
Als ze dit gedaan hebben enkel omdat hij homo was is het nog erger, maar dit is sowieso te gek voor woorden.
Alvast goed dat het parket homofobie niet uitsluit als oorzaak.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 25 mei 2007 om 08:27.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:38   #2
Dycore
Banneling

Standaard

*knip* Ik kan niet wachten.

Niet oproepen tot geweld.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:59   #3
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Wat is het probleem? De allochtonen zagen een autochtoon met een slechte conditie en wouden hem hiermee helpen.
De wereld zou een betere plek zijn moest iedereen zo liefdevol zijn als deze groep jonge allochtonen.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:02   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Kan dit niet worden opgenomen in het Guinnes book of records of zo ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:06   #5
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Als ze dit gedaan hebben enkel omdat hij homo was is het nog erger, maar dit is sowieso te gek voor woorden.
Inderdaad, als ze het deden gewoon omdat hij blank was zou het een stuk minder erg zijn
Oud 25 mei 2007, 10:08   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden die marokkaantjes eens de straat van Gibraltar richting Marokko moeten laten overzwemmen als ze ze vinden.

Misschien nog een bordje rond hun nek binden "ik ben homofiel", zodat ze warm onthaald worden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 25 mei 2007 om 10:17.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:13   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
Wat is het probleem? De allochtonen zagen een autochtoon met een slechte conditie en wouden hem hiermee helpen.
De wereld zou een betere plek zijn moest iedereen zo liefdevol zijn als deze groep jonge allochtonen.
I am lost for words...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:17   #8
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
Optimism is a moral duty?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:49   #9
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

VB'ers en andere extreem rechts gezinden zullen ongetwijfeld dit incident recupereren voor hun anti-allochtonen propaganda. Ik hoop dat ze zich ten volle rekenschap geven van het feit dat ze met hun onverdraagzame en stigmatiserende uitspraken over homo's zelf actief dit soort uitspattingen in de hand werken.

Wat die jongens hebben gedaan valt sterk te veroordelen en komt op conto van hun persoonlijke verantwoordelijkheid, maar wat groeperingen als het VB doen, namelijk bevolkingsgroepen continu tegen elkaar opzetten (in dit geval Marokkanen en homo's) speelt zeker een katalyserende rol.
Oud 25 mei 2007, 10:50   #10
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat die jongens hebben gedaan valt sterk te veroordelen en komt op conto van hun persoonlijke verantwoordelijkheid, maar wat groeperingen als het VB doen, namelijk bevolkingsgroepen continu tegen elkaar opzetten (in dit geval Marokkanen en homo's) speelt zeker een katalyserende rol.
Ongelooflijk dat nu zelfs het VB de schuld krijgt van een aanval op een homoseksueel in Amsterdam.
Oud 25 mei 2007, 10:55   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ongelooflijk dat nu zelfs het VB de schuld krijgt van een aanval op een homoseksueel in Amsterdam.
Da's toch de evidentie zelve Evilbu? Wist je dan ook niet dat de poco's het VB de schuld geven van de opwarming van de aarde?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:03   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
VB'ers en andere extreem rechts gezinden zullen ongetwijfeld dit incident recupereren voor hun anti-allochtonen propaganda. Ik hoop dat ze zich ten volle rekenschap geven van het feit dat ze met hun onverdraagzame en stigmatiserende uitspraken over homo's zelf actief dit soort uitspattingen in de hand werken.

Dat laatste is werkelijk een krasse uitspraak. Doki zegt hier dus dat Marokkanen homo's lastig vallen omdat ze daartoe opgehitst worden door het VB. Kan hij die vulgaire bewering staven ?

Opmerkelijk ook dat Doki - en bij uitbreiding alle poco's - er als de kippen bij zijn om in het geval van zulke 'incidenten' de persoonlijke verantwoordelijkheid van de daders snel te onderlijnen. In het omgekeerde geval, waarin autochtonen hetzelfde zouden uitsteken met een allochtoon slachtoffers, keren de poco's hypocriet hun kar, en is er geen sprake meer van persoonllijke verantwoordelijkheid maar zijn alle Vlamingen racistisch, of is een deel van de gemeenschap, in casu de VB-ers, verantwoordelijk.

Opvallend toch hoe 'links' zich altijd geroepen voelt om het allochtone schorum te verdedigen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:03   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden die marokkaantjes eens de straat van Gibraltar richting Marokko moeten laten overzwemmen als ze ze vinden.

Misschien nog een bordje rond hun nek binden "ik ben homofiel", zodat ze warm onthaald worden.
Citaat:

Ook onder invloed van een welbepaalde katalisator gezeten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2007 om 11:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:06   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Ook onder invloed van een welbepaalde katalisator gezeten?
Ik denk dat er iets mis gegaan is met je quotes, Knuppel. En "die" slaat op de hier genoemde personen, niet op "alle".

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:08   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Het wordt tijd dat het niet langer verschil maakt of een misdaad uit homofobie, racisme of gewoon uit deugnieterij gepleegd wordt, vindt je ook niet?
Oud 25 mei 2007, 11:08   #16
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat dit incident (het zoveelste) waarbij Marokkanen een weerloos iemand mishandelen nog wel eens een staartje zou kunnen krijgen.
Een vriend van mij is ook door zo'n groep in elkaar geslagen. En waarom?
Hij is half-Indo en lijkt qua uiterlijk op een Marokkaan, maar is dat dus niet.
Reden genoeg om hem helemaal in elkaar te beuken.
Oud 25 mei 2007, 11:14   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er iets mis gegaan is met je quotes, Knuppel. En "die" slaat op de hier genoemde personen, niet op "alle".
Bedankt. Het is aangepast.

'Die' jongens hebben, in tegenstelling tot heel wat anderen, geluk gehad dat 'die' auto hen voor erger heeft behoed.
Oud 25 mei 2007, 11:15   #18
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat laatste is werkelijk een krasse uitspraak. Doki zegt hier dus dat Marokkanen homo's lastig vallen omdat ze daartoe opgehitst worden door het VB. Kan hij die vulgaire bewering staven ?

Opmerkelijk ook dat Doki - en bij uitbreiding alle poco's - er als de kippen bij zijn om in het geval van zulke 'incidenten' de persoonlijke verantwoordelijkheid van de daders snel te onderlijnen. In het omgekeerde geval, waarin autochtonen hetzelfde zouden uitsteken met een allochtoon slachtoffers, keren de poco's hypocriet hun kar, en is er geen sprake meer van persoonllijke verantwoordelijkheid maar zijn alle Vlamingen racistisch, of is een deel van de gemeenschap, in casu de VB-ers, verantwoordelijk.

Opvallend toch hoe 'links' zich altijd geroepen voelt om het allochtone schorum te verdedigen.
Ik vraag me overigens ook af welke uitleg 's forums vleesgeworden Stockholm-syndroom hier aan gaat geven.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:16   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht al dat ze sporten verplicht zouden maken.
Oud 25 mei 2007, 11:17   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vrees dat dit incident (het zoveelste) waarbij Marokkanen een weerloos iemand mishandelen nog wel eens een staartje zou kunnen krijgen.
Een vriend van mij is ook door zo'n groep in elkaar geslagen. En waarom?
Hij is half-Indo en lijkt qua uiterlijk op een Marokkaan, maar is dat dus niet.
Reden genoeg om hem helemaal in elkaar te beuken.
Nederland is idd Belgique niet.

Hier noemen ze dergelijke bagatellen (bus) 'incidenten'.
Toch als er een 'verkeerde' dode bij valt....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be