![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() We kennen allemaal wel zo een beetje de Vlaamse eisen : verdeling van bevoegdheden mét verantwoordelijkheid (de centen). Ook de splitsing van BHV.
Dat het redelijke eisen zijn, staat buiten kijf : men moet maar eens op een degelijke manier met de centen omspringen. Sommige eisen hebben niet eens met centen te maken. Maar ook die worden afgeschoten. Men spreekt over compromis vinden... Mijn vraag aan het forum: WAT kan Vlaanderen nog afgeven dat het nog niet heeft afgegeven in ruil voor onze eisen, want grond zie ik niemand mee akkoord gaan. De grenzen zijn getrokken. WAT dus? Wat kunnen we nog missen om meer eerlijkheid in onze situatie te krijgen?
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grond! Grond! Grond!
'In ruil gaan we niét eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen'?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() allemaal goed, maar wat met onze eisen?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De redelijke mogen van mij gerust ingewilligd worden. De onredelijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
H. Van Rompuy tast links en rechts nog wat "gevoeligheden" af, waarmee hij evenveel bereikt als de anderen die hem vooraf gegaan zijn, niks dus. Vervolgens trekt hij naar de koning en verzekert hem dat we Yves Leterme en zijn kompanen nog één laatste kans moeten geven. Aangezien een tripartite op het ogenblik uitgesloten is, dus de oorspronkelijke ploeg, nl. CD&V-N-VA, Open-de porte-monnaie VLD, en hun Waalse tegenhangers. Eerst komt de splitsing BVH op tafel. Er zal een prijs voor betaald worden. Echter geen gebiedsuitbreiding voor Brussel. Wel veel geld. De liberalen zijn daartoe bereid, (zie artikel KDG) in D.S. van dit weekend. Ik heb geen glazen bol, maar de Waalse hyenas zijn op dit gebied zeer spitsvondig. Dan volgen nog een paar flutbevoegdheden voor de Vlamingen zoals meer zeggenschap in de structuren van de N.M.B.S. en tutti quanti. De Vlamingen zullen victorie kraaien maar de Franstaligen zullen, zoals gewoonlijk, de echte winnaars zijn. Jij en ik, en vele honderdduizenden met ons, zeggen : opdoeken, die handel, Vlaanderen onafhankelijk, nu. We hebben één nadeel, we zitten niet aan de onderhandelingstafel. Ik hoop dat mijn voorspelling niet uitkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
we gaan ze zelf nodig hebben, zodus...
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en dat we dat zelf nodig hebben is een feit, mr daar trekken de vlaamse onderhandelaars zich niets van aan als ze daarmee de walen tegemoet komen. wat meer belastingen en tzal opgelost zijn, en wie mag dei belastingen natuurlijk betalen , juist, de vlaming die al decennia ijvert voor onafhankelijkheid ( en natuurlijk ook de belgicististen die op vlaams grondgebied vertoeven ).
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
je vroeg naar wat we kunnen geven ? geld vaneigens, zelf nodig of niet, krijgen zullen ze ( de franstaligen)
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen Vlamingen nu eens gewoon niet op komen voor wat hun recht is,zonder voor iets te moeten betalen?
Wij zijn een volk van vlees en bloed,die niets moeten af kopen !!!
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik zeg dat de Vlamingen B-H-V éénzijdig gaan splitsen via hun getalsterkte in de Kamer, een alarmbelprocedure kan dit niet tegenhouden dacht ik. Ik verlang wel voor de reactie van het FDF dan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een volk van vlees en bloed. Oké.
![]() |
![]() |