![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Daar ik reeds heel mijn leven deeltijds in de States verblijf (moeder Amerikaans, vader Belg) heb ik een vraagje die de meeste onder jullie, mer vertrouwd met de lage landen, wel zullen kunnen beantwoorden. Nu ik hier toevallig op deze site ben terecht gekomen hoor ik sommigen praten over dat begrip "Dietschland" en allerlei katholieke connotaties hiermee. Via Google kom ik er ook niet uit want na 2 minuten lezen heb ik het idee dat dit alles gewoon een soort middeleeuws sprookje is (waanzinnig slaapverwekkend), gereanimeerd door een klein aantal wereldvreemde knakkers die blijkbaar de klok 100 jaar willen terugdraaien. Kan er iemand even een duidelijke uitleg geven aub ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Diets was oorspronkelijk een zuidelijk dialect van het Nederlands rond 1000 en 1500.
Dietsland is vandaag de term voor Nederland met Vlaanderen en voor anderen aangevuld met Frans-vlaanderen en Luxemburg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() slaap lekker aan de overkant van de plas...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() 02.10 aan de westkust. Ben momenteel in België (Brasschaat).
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Van dat Dietschland naar Californian girls... now that's a change for the better ! ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het wordt tijd dat ik verhuis maar eerst sparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bwa, in Leuven mag ik niet klagen. ![]() Keuze genoeg, vrijwillig en GRATIS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is nu eigenlijk dat "Dietschland" ?
Een kunstmatig begrip uitgevonden door Duitsgezinden en collaborateurs uit WOII... Als volk zijn wij (Franken, Bataven, Menapiërs, Nerviërs) verwant aan Nederlanders en aan de Noord-Fransen en niet aan de Duitsers. (Saxen, Allamannen, Pruisen enz...) Taal is geen referentie om tot een volksbegrip te komen, genetica is dat wel.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nonsens het begrip Dietsland bestaat veel langer dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een volk is die groep mensen - op basis van arbitraire kenmerken - waar een individu zich mee wilt associeren, onafhankelijk van het feit of iedereen waarmee dat individu zich mee wilt associeren daar zelf akkoord mee is gegaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is de angst voor het racisme een reden om de genetische wetenschap te ontkennen? Met genetica valt nogal wat te ontkrachten tegenwoordig.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Via genetica kun je de oorsprong en de migratie van een deel van je genen traceren, het rassenbegrip heeft binnen de menselijke soort echter weinig zin.
Bepaalde van je genen zijn bvb eerder van een bepaalde streek afkomstig dan van een andere. Zo heeft men bvb kunnen natrekken dat de Britse bevolking meer verwant is aan de Scandinavische-Saxische genetische pool dan aan de oorspronkelijke keltische Britten.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met genetica kan men biologische verschillen herkennen en aanduiden maar een volk is meer dan dat. Cultuur, traditie taal enz.. zijn geen kenmerken die genetisch bepaald kunnen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens wat ga je er toch mee doen... Historisch is belgië een bijeenpoepsel van spanjaarden, hollanders, fransen, italianen, duitsers,... ![]() vb. uw: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tradities? Welke? Kerstfeest, Sinterklaas? Paaseieren? Dat is allemaal internationaal. Deze begrippen hebben met het 'volksbegrip' niets te maken, taal is slechts een communicatiemiddel in evolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze hebben echter wel met Volksbegrip te maken. Met genetica kan je niet bepalen of iemand van het Vlaamse volk is of van het Duitse volk. Hiervoor bestaan er genen voor. |
|
![]() |
![]() |